בגרמניה, הלכו על רכב משפחתי חשמלי
מבלי לוותר על האאודי A8 המפלצתית. רוצים ללכת לנסוי בו רב התעבורה הערונית (ילדים לביה"ס, עבודה, קניות והביתה) יעשה ברכב זול ולא אכפת שיעמדו 3 מכוניות בחניה). חשבון החשמל זול יחסית, המתקן יקר, הנצילות לא מובטחת מה יקרה עוד 10 שנים להפקה. המתקן יקר וגניב - למה לך הצרות. להערכתי, אם היו פורסים בשטחי מסחר, קניונים, אתרים ממשלתים וצבוריים עם שמירה ותחזוקה אפשר להפיק לא מעט. חשוב מה עלות הקרור של קניון.
בגרמניה, הלכו על רכב משפחתי חשמליהפקת חשמל סולארי
כבר היום זה משתלם כלכלית. המדינה מעודדת את זה באמצעים הבאים: 1. התשלום שחברת החשמל משלמת למתקיני מערכות כאלו גבוה פי כמה (משהו בין 3 ל 4) מתעריף החשמל לצרכן. 2. ההכנסה של אדם פרטי מאספקת חשמל סולארי פטורה ממס. (שתי ההטבות הנ"ל מוגבלות בתקרות ובתקפה שבה ההטבה תוענק, לא זוכר את הפרטים מדויקים). לפחות אחד הבנקים הצהיר לאחרונה על מסלול אשראי מיוחד למתקינים מערכות סולאריות, כאשר המתקן וההכנסות ממנו משועבדים לבנק, כלומר בשנים הראשונות רוב ההכנסה תלך להחזר ההלואה. למה זה לא מתפשט במהירות? כנראה בגלל חוסר מודעות ובעיות ביורוקטיות (אישורי בניה, טפסים מול חברת החשמל, אסיפות דיירים בבתים משותפים וכדומה). לגבי גג סולארי לרכב, ברור לי שזה לא מספק את כל התצרוכת תוך כדי נסיעה. אך רכב "עירוני" טיפוסי, שעושה ביום רגיל 10 עד 20 ק"מ ויחנה תחת כיפת השמים יוכל לקבל את מרבית האנרגיה לצריכה השוטפת מהשמש. כלומר, מדובר בפתרון אידיאלי לרכב השני במשפחה. לנסיעות ארוכות יהיה צורך בטעינה משלימה.
מבלי לוותר על האאודי A8 המפלצתית. רוצים ללכת לנסוי בו רב התעבורה הערונית (ילדים לביה"ס, עבודה, קניות והביתה) יעשה ברכב זול ולא אכפת שיעמדו 3 מכוניות בחניה). חשבון החשמל זול יחסית, המתקן יקר, הנצילות לא מובטחת מה יקרה עוד 10 שנים להפקה. המתקן יקר וגניב - למה לך הצרות. להערכתי, אם היו פורסים בשטחי מסחר, קניונים, אתרים ממשלתים וצבוריים עם שמירה ותחזוקה אפשר להפיק לא מעט. חשוב מה עלות הקרור של קניון.