אנתרופולוגיה בבר-אילן

  • פותח הנושא sdj
  • פורסם בתאריך

sdj

New member
אנתרופולוגיה בבר-אילן

שלום לכולם! אני לא יודעת אם זהו המקום הנכון לשאול את השאלה שלי, אבל אולי תוכלו לעזור לי בבקשה. א. יש לי תואר ראשון בחינוך בממוצע גבוה ביותר ממכללה. התקבלתי לתואר שני במחלקה ללימודי מידע ואני רוצה לעבור למחלקה לאנתרופולגיה. מה הסיכויים שלי? ב. מה בדיוק לומדים בהתמחות באנתרופולוגיה פסיכיאטרית? תודה!
 

farfromhome

New member
אף פעם לא שמעתי על

אנתרופולוגיה פסיכיאטרית. נשמע מעניין, כשתמצאי תשובה ספרי גם לנו
 
זו לא ממש התמחות רשמית

ברמה האקדמית, אנתרופולוגיה פסיכיאטרית עוסקת באופן שבו תרבות מבנה ומתכתבת עם נושאים של שיגעון וחולי נפשי. דוגמאות קלאסיות לנושאים נחקרים בתחום הם הפרעות נפשיות בראייה רב-תרבותית, המדיקליזציה של השיגעון בחברה המערבית, סטיות חברתיות ועוד. אני לא מכירה את שמעון קופר, שלפי אתר המגמה מייצג שם את הנושא, אבל בהחלט אפשר לחפש מאמרים שכתב ולהכיר את התחום קצת יותר. גם מאמרים של יורם בילו מהאונ' העברית יכולים לתת אינדיקציה לנושא. בעיני, אגב, הנושא מרתק. במקביל, כדאי לדעת שיש תחום שכמעט ואינו קיים בארץ (הוא בחיתוליו) אבל כן פעיל בעולם, הנקרא אנתרופולוגיה יישומית. במסגרת זו למעשה מיישמים ידע תרבותי וכלים של עבודה רב-תרבותית למען מטרות שונות - וכחלק מהיישומים יש חיבור בין אנתרופולוגיה ופסיכיאטריה. אאל"ט, בת"א יש מישהי בשם ג'ודי פדלון (??) שפעילה בנושא, ומלכה שבתאי סיפרה לי פעם על אנתרופולוגית שעובדת בביה"ח הפסיכיאטרי טלבייה. זה לא תחום ממוסד, אין בו התמחות (למרות שיש נסיון לעשות זאת) אבל זה בהחלט אפיק מרתק.
 
קיימת מגמה באנתרופולוגיה יישומית

כבר לתואר ראשון במכללת עמק יזרעאל. הטייטל הוא סוציולוגיה ואנתרופולוגיה ולימודים רב תחומיים במדעי החברה, כשקיימים שני מסלולים- אנתרופולוגיה יישומית וסוציולוגיה ארגונית. באתר המכללה יש קצת אינפורמציה על התחום- אנתרופולוגיה יישומית המיקוד בלימודי האנתרופולוגיה היישומית מאפשר היכרות עם ארגונים וקהילות בחברה הישראלית ובתרבויות שונות על בסיס ידע בתחומי: האבולוציה והביולוגיה, השפה והתקשורת, הארכיאולוגיה וחקר התרבויות. תכנית הלימודים עוסקת במגוון נושאים: מוסר, הקשר בין האדם לבין טכנולוגיות מידע, רפואה אלטרנטיבית, יזמות וחשיבה עסקית. גם במיקוד זה ניתנת לסטודנטים האפשרות להתנסות מעשית (סטאז') בארגונים שונים. הרכבו הייחודי של המיקוד מאפשר לבוגרים לקדם מטרות מעשיות כגון: מחקרי הערכה, גישור בין-תרבותי וקידום יזמות עסקית הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. כמו כן יכולים הם להמשיך ללימודי תואר שני בתחומי האנתרופולוגיה, הסוציולוגיה העיונית, הארגונית, היישומית, המחקרית ועוד. ועוד קצת- מגוון תחומי הדעת הנלמדים במסלול. שימוש המחקר האנתרופולוגי בחיי היומיום.
 
למעלה