אף מילה על הבחירות?

debby12

New member
מנהל
אף מילה על הבחירות?


נהנתיהו, הפסטיגנץ, כל הרמטכ"לים לדורותיהם + אלוף פיקוד, העבודה, הימין החדש, הימין הישן, מפלגות התורה, חדש/ישן, גשר, כולנו, ישראל ביתנו (בטח שכחתי הרבה מפלגות) ומיעוט הייצוג הנשים


הבו תובנות, אנקדוטות וניתוחים....

לי יש רק אנקדוטה אחת, מ"יד שניה". מאחר שאני גרה בארה"ב, יצא לי לשוחח בזמן אמת עם אנשים שעבדו עם גנץ כשהיה הנספח הצבאי בשגרירות בוושיגנטון, והיו להם דברים מעולים לומר עליו כאדם ערכי וצנוע. כך למשל, כשהיו פגישות עבודה בניו יורק שדרשו להיות שם פנים אל פנים הוא הכריח אותם ואותו ביחד ליסוע לשם ברכב ולחזור באותו היום כדי לחסוך הוצאות מלון למדינת ישראל. זה משהו כמו 4 וחצי שעות לכל כיוון כשאין פקקים מיוחדים. כמובן שהקולגות שלו התבאסו קשות שכן העדיפו לקבל טיסה של 40 דקות ולילה במלון בניו יורק על חשבון משלם המיסים במקום לצאת בדרך ב-5 בבוקר עם עוד קולגות ברכב שעות ארוכות. כל זה היה מזמן אגב.

מצד אחד נחמד לשמוע. מצד שני זה לא מעיד לכאן או לשם על יכולות להיות ראש ממשלה. מצד שלישי כשרואים מנגד מישהו שלא רק היה לוקח טיסה במקום, אלא דורש שיקנו לו מטוס משלו משל היה נשיא ארה"ב או משהו אז רק מהבחילה כבר עדיף זה שדורש מהקולגות "להתכלב" וליסוע יחד ברכב במקום טיסה + מלון

וזה בלי להגיד מילה על דיעות פוליטיות
אלא סתם ברמה האנושית.

יאללה בלגן...
 
אני לא רואה את האנקדוטה כמקרה חיובי.

נראה לי שזה אומר משהו על היחס שלו לבני אדם - ומשהו לאו דווקא חיובי. לנסוע 9 שעות ברכב ביום זה לא סביר, גם אם לו זה מתאים, ולא סביר להכריח מישהו לעשות את זה. אין לי בעייה שה-ו-א יעשה את זה - וכשאומרים שבני בגין, למשל, ערכי וצנוע, מדברים על מה שה-ו-א עושה (נוסע בתחבורה ציבורית, וכו'), לא מה שהוא מכריח אנשים אחרים לעשות.
 

debby12

New member
מנהל
מעניין. לא חשבתי על זה ככה

לי זה נראה יותר כמו משהו סגפני-צבאי שכזה. כמו מסע כומתה/אלונקות: קמים ב- 4 וחצי בבוקר ויוצאים לדרך.

מכיון שלמרבה הצער יש במשלחת/שגרירות/קונסוליה לא מעט בזבזנות (וזה עוד בלי שדיברנו על זה שהם סגורים בחגים יהודיים, חגים אמריקאיים, פתוחים לקבלת קהל בערך שעתיים ביום ולא עונים לטלפונים), אז מצא חן בעיני שהוא מצא לנכון לנהוג בחסכון בכספי משלם המיסים.
 

Dr T noki

New member
אני איתך בענין הזה

וסליחה שנעלמתי (מסיבות טכניות
)
 

עדיקים

Active member
מה המצע שלו? בהחלט מרגישה בפסטיגץ

בלי דעות פוליטיות בכלל רק חושבת שאנשים יצביעו לו לא בגלל שיודעים מה מהמצע שלו פשוט מעדיפים אותו על פני מה שקיים כרגע.
אני בכל מקרה לא מצביעה לאף אחד מהם כי לא מאמינה בהם ומעדיפה להצביע למפלגה קטנה יותר שאולי תדאג לי יותר.
מקוה שאני לא טועה בכל מקרה זו לא פעם ראשונה שאצביע לה ועד עכשיו לא אכזבו אותי.
אני מחנכת את הילדים שלי במדינה דמוקרטית חובה עלינו לבחור ותמיד לוקחת אותם איתי לקלפי שיראו ויתחברו לנושא ויבינו כמה זה חשוב.
מעולם לא הפסדתי הצבעה בבחירות גם לא ברשויות המקומיות וגם אם לא היה לי למי להצביע ושמתי פתק לבן.
 

debby12

New member
מנהל
נראה לי שאת צודקת

שרבים יצביעו לו בשל הגורם המאחד של "אנטי ביב."

מבחינתי זה בסדר. בל קשר לזהותו/מפלגתו של ראש הממשלה (או אולי ראשת ממשלה, רחמנא ליצלן....) - חשוב בעיני להפסיק את המונרכיה המזעזעת של העשור האחרון. הייתי מאוד שמחה אם היה תיקון חוקתי, כמו בארה"ב, שהיה מגביל כהונת ראשי ממשלה (מכל מפלגה או דיעה שהיא) ל-2 כהונות מקסימום.
למעלה מזה זו כבר לא ממש דמוקרטיה


אני כוססת ציפורניים ב-4 שבועות הקרובים....
 

עדיקים

Active member
מסכימה לגבי ההגבלה לא רק בממשלה גם בעיריות

לדעתי בגלל שבבחירות הכלליות לרוב לא מצליחים להשלים קדנציה צריך להגביל בתקופת זמן אבל להגביל.
בעיריות פשוט להגביל ל-2 כהונות.
 
למעלה