חכה לסוף חודש ההפעלה הראשון כשהחישוב בדיעבד יעשה שמח.כיצד ייתכן שמחר יתחילו האפליקציות של תשלום באוטובוסים.
וחברת הכנסת תת אלוף במיל עוד לא הוציאה הודעת דוברות ופרסומים שמשבחים את עצמה?
דרך אגב - איך אמורים להשתמש באפליקציות האלו ברכבת ? האם הן אימצו את שיטת ה QR הנהוגה באפליקציות טיסות וגם במערכות רכבתיות מסויימות שהסמארטפון מציג את הקוד ויש סורק לייזר בוולידטור או אצל אנשי צוות ?כיצד ייתכן שמחר יתחילו האפליקציות של תשלום באוטובוסים.
וחברת הכנסת תת אלוף במיל עוד לא הוציאה הודעת דוברות ופרסומים שמשבחים את עצמה?
תמיכה ברכבת עדיין אין, תהיה בהמשך, אבל אכן הדרך היא הפוכה לאוטובוסים - במקום לסרוק QR במצלמה ולבחור תחנה, ברכבת בוחרים תחנות ומציגים QR ממסך הטלפון אל סורק מובנה בשערי הרציפיםדרך אגב - איך אמורים להשתמש באפליקציות האלו ברכבת ? האם הן אימצו את שיטת ה QR הנהוגה באפליקציות טיסות וגם במערכות רכבתיות מסויימות שהסמארטפון מציג את הקוד ויש סורק לייזר בוולידטור או אצל אנשי צוות ?
טוב, אני טס כך מזמן (אני ממליץ לעשות צילום מסך של הקוד, המערכת של בריטיש קרסה שבוע לפני שטסתי לאנשהו) וראיתי מזמן ולידטורים שקוראים קוד מסמארטפון באיטליה (אפילו הכרטיסים הרגילים שלהם כוללים QR) וגם באנגליה לפני שנה - שנתיים. חבל שלא עושים את העלייה לאוטובוס כך (הצגת קוד לולידטור שעושה איזה ציפצוף) במקום שכל אחד יצלם ויסרוק.תמיכה ברכבת עדיין אין, תהיה בהמשך, אבל אכן הדרך היא הפוכה לאוטובוסים - במקום לסרוק QR במצלמה ולבחור תחנה, ברכבת בוחרים תחנות ומציגים QR ממסך הטלפון אל סורק מובנה בשערי הרציפים
לבסס תיקוף באוטובוס על מצלמה אופטית (במתקפים ה-"חדשים" של אגד ואפיקים) שתנסה לזהות קוד שמציגים לה מהטלפון בזמן שהאוטובוס מיד זז כמו משוגע ומסיע בולי עץ, אינו רעיון מוצלח במיוחד, יותר סביר שפוקוס המצלמה במאמת יתקלקל מרוב ניסיונות סריקה (כי אז נוסעים היו מציגים קוד גם מקרוב וגם מרחוק), כך שיותר קל לעשות את זה במערכת שלא זזה (להניח בשער רציף עם סורק ולא מצלמה)טוב, אני טס כך מזמן (אני ממליץ לעשות צילום מסך של הקוד, המערכת של בריטיש קרסה שבוע לפני שטסתי לאנשהו) וראיתי מזמן ולידטורים שקוראים קוד מסמארטפון באיטליה (אפילו הכרטיסים הרגילים שלהם כוללים QR) וגם באנגליה לפני שנה - שנתיים. חבל שלא עושים את העלייה לאוטובוס כך (הצגת קוד לולידטור שעושה איזה ציפצוף) במקום שכל אחד יצלם ויסרוק.
שלא לדבר על כך שהחישובים שהועלו כדוגמאות בכתבה, לא נכונים. הנה דוגמה אשר ככל הנראה תקינה, אם לא, תקנו אותי מי שכבר השתמש באפליקציות עד להנחות החודשיותממחר: התשלום על תחבורה ציבורית - גם דרך האפליקציה, אבל לא לכולם
במסגרת הרפורמה יופעלו ארבעה יישומונים שונים. התשלום חודשי ויחושב לפי מרחקי הנסיעה שביצעתם. הרב קו יישאר איתנו והתעריפים יהיו שונים. הבחירה תמנע ממי שלא מחזיק סמארטפון וכרטיס אשראי. ynet בדק: מתי זול יותר להשתמש באפליקציות, ומתי לא?www.ynet.co.il
אבל אי אפשר לעשות חופשי יומי עם זה...ממחר: התשלום על תחבורה ציבורית - גם דרך האפליקציה, אבל לא לכולם
במסגרת הרפורמה יופעלו ארבעה יישומונים שונים. התשלום חודשי ויחושב לפי מרחקי הנסיעה שביצעתם. הרב קו יישאר איתנו והתעריפים יהיו שונים. הבחירה תמנע ממי שלא מחזיק סמארטפון וכרטיס אשראי. ynet בדק: מתי זול יותר להשתמש באפליקציות, ומתי לא?www.ynet.co.il
דווקא, הציבור שיכול להשתמש בזה הכי הרבה לא יוכל להשתמש בזה.ממחר: התשלום על תחבורה ציבורית - גם דרך האפליקציה, אבל לא לכולם
במסגרת הרפורמה יופעלו ארבעה יישומונים שונים. התשלום חודשי ויחושב לפי מרחקי הנסיעה שביצעתם. הרב קו יישאר איתנו והתעריפים יהיו שונים. הבחירה תמנע ממי שלא מחזיק סמארטפון וכרטיס אשראי. ynet בדק: מתי זול יותר להשתמש באפליקציות, ומתי לא?www.ynet.co.il
עדיףשאלה לגבי תשלום על הנסיעה באוטובוס באמצעות הטלפון הנייד הסלולרי
אוקי נגיד עליתי לאוטובוס וניגשתי מול המדבקה ומקרב את הטלפון נייד הכל טוב ויפה והאם אני אמור להגיד לנהג שאני משלם באמצעות הנייד כי הרי הוא ישים לב שכשאני עולה לאוטובוס ולא מתקף את הרב קו אז השאלה העיקרית היא האם צריך להגיד לנהג ולהראות לו בשורה התחתונה שאני משלם באמצעות סלולרי
בואו נבדיל בין הימים הראשונים להפעלה לשגרת הפעלה.שאלה לגבי תשלום על הנסיעה באוטובוס באמצעות הטלפון הנייד הסלולרי
אוקי נגיד עליתי לאוטובוס וניגשתי מול המדבקה ומקרב את הטלפון נייד הכל טוב ויפה והאם אני אמור להגיד לנהג שאני משלם באמצעות הנייד כי הרי הוא ישים לב שכשאני עולה לאוטובוס ולא מתקף את הרב קו אז השאלה העיקרית היא האם צריך להגיד לנהג ולהראות לו בשורה התחתונה שאני משלם באמצעות סלולרי
כן, אמורים להראות את אישור התיקוף ולעיתים אף להסביר על מה מדובר כי לא טרחו לעדכן נהגיםשאלה לגבי תשלום על הנסיעה באוטובוס באמצעות הטלפון הנייד הסלולרי
אוקי נגיד עליתי לאוטובוס וניגשתי מול המדבקה ומקרב את הטלפון נייד הכל טוב ויפה והאם אני אמור להגיד לנהג שאני משלם באמצעות הנייד כי הרי הוא ישים לב שכשאני עולה לאוטובוס ולא מתקף את הרב קו אז השאלה העיקרית היא האם צריך להגיד לנהג ולהראות לו בשורה התחתונה שאני משלם באמצעות סלולרי
אני משלם דרך מוביט כבר שלושה חודשים. היו מעט תקלות שהעיקרית מהם היא נהגים בלתי מעודכנים שהייתי צריך לתת להם הרצאה על האמצעי החדש עד שהם נתנו לי לעלות לאוטובוס.
אז זה טימטום אחד גדול יהיה בהתחלה לדעתי צריך שיהיה גם ליד הנהג לפחות מודבקת המדבקה ולא קצת קדימה באוטובוס בצדדיםכן, אמורים להראות את אישור התיקוף ולעיתים אף להסביר על מה מדובר כי לא טרחו לעדכן נהגים
נהגי אגד מעודכניםכן, אמורים להראות את אישור התיקוף ולעיתים אף להסביר על מה מדובר כי לא טרחו לעדכן נהגים
כל ההנחיות בצו הפיקוחשיטת התעריפים החדשה של האפליקציות - האם פורסמו ההנחיות הרשמיות בתקנות?
יש פרטים שלא ברורים לי לגמרי מהפרסומים:
א. האם התשלום הוא לפי ״מרחק״ או לפי ״רדיוס״ - כלומר אם נסעתי 10 ק״מ צפונה ואז חזרה 20 ק״מ דרומה - האם אחוייב לפי ״רדיוס״ 15 ק״מ או לפי ״מרחק״ 25 ק״מ?
ב. נסיעה של 10 ק״מ והמשך מעבר לעוד 10 ק״מ (מחוץ לתחום 15 ק״מ מהנקודה הראשונה) - במחשבון התעריפים https://prices.ravpass.co.il/ נראה שהם מחייבים רק פעם אחת לפי רדיוס 15 ק״מ. האם זה טעות? או שהטעות בפרסומים שאומרים שהכל נקבע לפי נקודת היציאה?
יש לנו שבועיים ללמוד. הרי רובנו רכשנו ברב קו הסדר נסיעה חודשי כזה או אחר, אז אין טעם להשתמש באפליקציה לפני תחילת החודש הבא.כל ההנחיות בצו הפיקוח
נתתי דוגמה מטה באותו נושא, אך ייתכן וגם היא שגוייה, בקיצור יהיה שמח..
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.