אפרופו להלחם במערכת...

myname24

New member
אפרופו להלחם במערכת...

שלום,

בהמשך להודעה של אתי לגבי הכוח להלחם - אני רוצה להתייעץ אתכם לגבי הקצבה של ביטוח לאומי.

הבת שלי בת 3.5 לקויית שמיעה ברמה קלה-בינונית. באוזן אחת הבעיה קלה יותר ובשניה בינונית. מרכיבה מכשירים בשתי האוזניים מגיל 3 חודשים.

עד היום גרנו בחו"ל ואחרי ביקור במיח"א התרשמנו שלא נהיה זכאים לקצבה מביטוח לאומי. אני מנסה להבין את ההגיון העומד מאחורי הקריטריונים של ביטוח לאומי לתת או לא לתת קצבת נכה ואשמח לשמוע את דעותיכם, כדי להבין אם יש טעם לנסות להלחם במערכת.
אני אסירת תודה לעובדה שלקות השמיעה של ביתי אינה חמורה ועם זאת קצת מתוסכלת מזה שעושה רושם שמבחינת הביטוח הלאומי אין לנו זכות לקבל סיוע.
כהורים לילדה שיש לה שני מכשירים שמיעה יש לנו הוצאות שוטפות – החלפת סוללות כל שבועיים בערך, החלפת אוזניות, והוצאות שיכולות לצוץ כשיש תקלה במכשירים. מעבר לזה יש לנו הרבה יותר תורים ובדיקות מלהורה ממוצע – א.א.ג, בדיקות שמיעה שוטפות, מעקב קלינאית תקשורת.
אשמח אם תוכלו לשתף אלו הוצאות יש לכם כהורים לילדים לקויי שמיעה והאם יש קשר בין ההוצאות לרמת לקות השמיעה.

לדעתי, ברגע שלילדים שלנו יש מכשיר שמיעה, יש לנו ילד עם צרכים מיוחדים שדורשים מאיתנו ההורים יותר משאבים ללא קשר לעומת הלקות. מעניין אותי מאוד לשמוע את הדעות שלכם בנושא.

תודה מראש
 
אחוזי נכות לעומת הוצאות

רוב ההוצאות משתנות באופן אישי לכל משפחה וילד, לאו דווקא בהתאם לרמת הנכות - מי שגר בפריפריה מוציא יותר דלק, ילד במעון שיקומי מקבל טיפולים במעון וזכאי גם להסעות (ושוב, המלחמות...) ועוד.
בכל זאת אני מעריכה שלקות עמוקה יותר גוררת הוצאות נוספות - אצלנו למשל יש שתל והוא דורש עוד נסיעות.

ביטוח לאומי כתבו נהלים, והם לאו דווקא היגיוניים או משקפים את ההוצאות של ההורים. בסופו של דבר צריך להגדיר את הגבול איפשהו - הם לא טוענים שלילדה אין צרכים מיוחדים, אלא שאתם לא זכאים לקצבה למרות שהיא מיוחדת.
רמת הלקות כן מתבטאת בקריטריונים לזכאות, שמחולקים ל-2 דרגות - 50% נכות (40-44 db בשתי אוזניים) ו-100% נכות (מעל 45 db בשתי אוזניים).
אתם לא זכאים בכלל? מה רמת השמיעה שלה?

אם אתם בכלל לא זכאים לפי הקריטריונים הקיימים - מן הסתם אין טעם להילחם כדי לקבל את הקצבה. אפשר להילחם כדי שישנו את הקריטריונים, אבל זה הרבה יותר מורכב ולטווח ארוך יותר, וכדאי להתאגד כמה הורים יחד.
אם מישהו יודע מנסיונו אחרת אשמח לשמוע.

אגב, לזכותם יאמר שמי שזכאי מאשרים לו קצבה בלי מלחמות.
בהצלחה!
 

אתי77

New member
ההגיון של ביטוח לאומי

אני חושבת שכמה שיש כעס על המערכת, יש לביטוח לאומי סוג של הגיון בבחירת הקריטריונים. אני לא עונה כאשת מקצוע רק שמי שמנסה להבין איך פועלת המערכת...
יש לביטוח לאומי תקציב מוגבל, ובראש ובראשונה כשהם מחליטים לאשר קצבה לסוג מסויים של אוכלוסיה, אחד הקריטריונים שלהם, זה כמה כאלו יש בישראל...
יותר קל לאשר קצבה לנכות שיש בה מאות מלנכות שיש בה אלפים... פשוט כי זה עומס בתקציב שצריך לעמוד בו אחר כך...
&nbsp
הקריטריון שמהווה שיקול בקבלת החלטה אם נכות מסויימת מקבלת מכסה היא לפי העומס הטיפולי.
&nbsp
את בהחלט צודקת שיש הוצאות על ילד עם לקות שמיעה קלה-בינונית. אני יכולה להגיד לך מניסיון שיש לי ילד עם לקות שמיעה (שלא זכאי לקצבה) ועם ADHD. ואם הייתי צריכה להחליט על איזה לקות לתת את הקצבה, הייתי בהחלט נותנת על הADHD.
הילד זקוק להמון תיווך, לעזרה בלימודים, לתרופות, לטיפול פסיכולוגי...
וגם אם ביטוח לאומי מבינים את זה, הם לא יכולים לתת קצבה לכל ילד עם לקות למידה או היפראקטיביות. כי שוב מדובר בעשרות אלפים...
&nbsp
ולשאלתך לגבי הלקות שמיעה, יש אכן הבדל בעומס הטיפול של ילד עם לקות שמיעה קלה או בינונית לילד עם לקות ששמיעה קשה יותר.
ילד עם לקות שמיעה קלה עד בינונית לרוב זקוק לשיקום מינימלי, לעומת ילד עם לקות קשה או ילד שעבר שתל, אשר זקוק לשיקום שמיעה אינטנסיבי, ואשר הוריו צריכים להשקיע שעות רבות בהסעות לטיפולים של קלינאית תקשורת וגם לעבוד איתו בבית.
&nbsp
שוב, כמוך, כאמא לילד עם ילד עם לקות שמיעה שאינו מקבל קצבה, היה שלב שהתבעסתי על כך. ובהמשך, הבנתי שההתמודדות שלנו היא בכל זאת קלה הרבה יותר.
&nbsp
&nbsp
 

יהודדדה

New member
קצבת נכות לילד עם בעיות שמיעה

מהאתר של ביטוח לאומי:
ירידה בשמיעה (מהלידה עד גיל 18)
- ירידה בשמיעה של לפחות 45 דציבלים בתדירויות הדיבור בכל אחת מהאוזניים, ללא תיקון.
- ירידה בשמיעה של 40-44 דציבלים בתדירויות הדיבור בכל אחת מאוזניו וזקוק למכשירי שמיעה באופן קבוע, ללא תיקון.
את יכולה להתייעץ עם א.א.ג האם יש מה לעשות.
את יכולה גם להתייעץ עם החברה המרכזית למימוש זכויות בנושא.
 
סיוע ברכישת מכשירים אחת ל 3 שנים ממשרד הבריאות

אמא לבת בתיכון, לקח לנו כמה חודשים של ניירת, תזכורות עד לקבלת האישור על השתתפות ברכישת מכשירי שמיעה ומערכת
FM
לאחר מכן עוד חודשיים להעברת הכסף......לאחר כתיבת מכתב למפקח משרד הבריאות ולמבקר המדינה (על תפקוד לקוי של מנהלת המחוז ששחכה שאושר לנו FM ).
בסך הכל....מודה על הלקות "הקלה" יחסית .
למרות שבמשך שנים (בגן וביסודי) היתה מעל 45 דציבל, ולא היה מי שינחה אותי שמגיעה לה קצבת ילד נכה, אין אפשרות להחזרים רטרואקטיבית.
המסקנה לחפור(כמו שהבת שלי אומרת) באינטרנט...לחפש חוקים וזכאויות....לשאול ולא להרים ידיים. אף אחד לא עושה את העבודה בשבילנו.
שנה טובה לכולם
 
למעלה