אפשר להתיעץ?

אפשר להתיעץ?

איך מסבירים לאמא שלי שלתורם קוראים תורם ולא אבא? מצידי שבכלל לא תדבר עליו! היא כל הזמן חוזרת על זה - כל פעם אומרת "אבא שלו ככה ואבא שלו בטח לא ככה" ואני ממש לא יודעת איך להסביר לה - שזה לא אבא :( הוא עוד לא ממש מבין דברים - אבל בסוף זה יתפוס והוא עוד יבקש ממני לראות את אבא שלו... בבקשה תעזרו לי - כי אני כבר מיואשת....
 
סוףסוף הצליח - כתבתי את ההודעה 3 פע

גם אצלכן זה כל הזמן הולך לדף הראשי וצריך להכנס מההתחלה? אוף
 

אורora

New member
לדעתי ב-2 שלבים

1. לקחת אותה לשיחה רגועה, בלי הילד. ולהסביר לה שהתורם אינו אב. שחשוב לך למעו הילד שהוא יפנים שאין לו אב ולא יגדל חצוי וכו וכו. תסבירי לה ברגיעה שגם אם היא לא מבינה או מסכימה עד הסוף עם המניעים שלך , היא חייבת לכבד אותם 2. אם זה לא הולך הייתי עוברת לאסרטיביות ואוסרת את הדיון הנ"ל בנוכחות הילד. ואם היא מתעלמת מימך הייתי אפילו לוקחת את הילד והולכת שהיא היתה מתחילה עם הנושא. אבל זו אני לא בטוח שאת מוכנה להיכנס ל"עימות" כזה. אני עשיתי זאת עם אמא שלי בנושא אחר. אצלינו זה עבד
ודרך אגב , לדעתי עדיף לא לדבר על התורם בכלל בלי קשר אם קוראים לו אבא או תורם. עודף התעסקות בו תשפיע על הילד, הוא יכול גם לפתח סקרנות כתוצאה מכך ( שיגדל כמובן ) , והוא לעולם לא ידע דבר אז עדיף לא לעודד זאת. גם את זה כדי להסביר לאמא שלך.
 

catנוע

New member
לוקחים אותה לשיחה

כשהילד לא בסביבה. מסבירים לה למה זה חשוב לך (ואני מסכימה איתך לגמרי), ואם היא לא מבינה, אז פשוט אומרים לה שככה החלטת והיא חייבת לכבד את ההחלטה שלך. שתקרא לתורם אבא בפני מי שהיא רוצה, כל עוד זה לא לידכם ולא בפניכם. את יכולה גם להגיד לה שאבא זה תפקיד, לא רק שם תואר. אבא זה מי שמגדל את הילד ומי שמחנך אותו, ומי שמקדיש לו זמן ואהבה. זה שמישהו תרם זרע, ובכך סיים את תפקידו בחייכם לא הופך אותו לאבא, אלא לתורם בלבד. אולי היא לא חשבה על הדברים בצורה כזאת. גם לי היתה שיחה כזאת עם ההורים שלי לפני שחבצלת נולדה, ואחרי שהם חשבו על זה הם אמרו לי שאני צודקת והתורם הוא באמת לא אבא. בהצלחה.
 
די אמרו מה שיש לי לומר...

ראשית, להסדיר את העניין מולה בלי נוכחות של הילד. זה בין המבוגרים, היא צריכה להבין מה חשוב לך ומה ההשלכות של מה שהיא עושה על הילד ולהיות מודעת לזה. כפי הנראה היא לא בדיוק ערה למה שזה עושה לך ולילד. אם היא לא מפנימה רעיונית, אל תירתעי והסבירי לה את כל האספקטים, כולל דוגמאות, כולל המשמעות האמיתית של "אבא" (מי שמגדל את הילד ומהווה דמות אבהית חיה עבורו) לעומת "תורם" (מי שנתן מטען גנטי שבעזרתו הילד נוצר). אם את רואה שהיא מפנימה רעיונית ולא מעשית, תזכירי לה את זה כל פעם מחדש.
 

דש1דש

New member
לפעמים זה קרב

אבל זה קרב חשוב - קרב למען הילד! אל תוותרי. בהצלחה! (ומי אמר שהחיים קלים
)
 
אולי יש לנו אותה האמא ../images/Emo13.gif

אמא שלי דיברה בדיוק אותו הדבר אחרי שביתי נולדה, עד שבסוף ממש רבתי איתה ומאז זה ניפסק. תתעקשי ותתעקשי. אני ממש יזמתי מריבה. וכך זה הפסיק.
 
למעלה