אפשר קצת לקטר?

נירית1

New member
אפשר קצת לקטר?

עכשיו סימתי עוד סבב הנקה של הילדות שלי, ותאומה אחת עוד עלי. ואני עייייפה אני לא ישנה מספיק הן יונקות כל שעתיים והיום היה השיא הן שתיהן ירדו להנקות של פעם בשעה - הן בנות שבועיים וחצי האם זו קפיצת גדילה? היום הזה ממש שבר אותי . ואחרי יום כזה כמה שההנקה חשובה בעיני אני מתחילה לחשוב בכוון הפסקה - טוב על תדאגו זה נשאר בגדר מחשבה! אבל איך מתגברים על העייפות? אני משתדלת לישון אתן, אבל זה אפשרי רק בבוקר אחרה"צ יש לי ילד בבית שמקבל את כל תשומת הלב. האמת שאני מקווה שהעייפות הזו לא תשבור אותי. טוב הילדונת נרדמה ונראה לי שאפשר לחזור לישון.לילה-טוב
 

inbale

New member
הגעת בדיוק למקום הנכון לקטר../images/Emo20.gif

אני שמחה שכתבת את מה שכתבת. זה אכן נשמע כמו משבר גדילה אבל איך מתמודדים עם תאומים במשבר גדילה אני משאירה לשותפה שלי צימס לספר. תחזיקי מעמד - כולנו מכירות את הענן האפור של העייפות שרובץ מעל הראש והורג כל חלקה טובה שעוד נשארה... והעיקר : תקבלי מקסימום עזרה שאת יכולה - עכשיו זה בדיוק הזמן לזה.
 

zimes

New member
מה עושים לפני שקורסים?

את הקטע של לבקש עזרה מכל אחד, אתם כבר למדתם? ("אתם רוצים לבוא לבקר? יופי! תכינו גם לנו לשתות, ותוכלו לרחוץ את הכלים אחריכם. זה מאוד יעזור לנו, יותר מכל מתנה. תודה") תנסי לכוון ביקורים של סבתות לשעות בהן הילדות (או אחת) ישנו, ואת תוכלי לישון. תמיד אפשר לחבר לך אחת מהן בשכיבה לכמה דקות, ותמשיכי לישון. תבקשי ממי שעוזר שיעשה הכל - החתלה, אמבטיה, תה לאמא, אוכל לאמא, מים לאמא, ואת רק תנוחי. (זה, ד"א נכון גם לאמא לילד אחד בקפיצת גדילה, אבל בתאומים זה חשוב יותר). את יודעת להניק בשכיבה? (אם לא - תשאלי, אני אנסה גם למצוא תמונות שלי ולשלוח לך). וגם - אולי בעלך יכול לקחת חצי יום חופש בימים קשים במיוחד? ועוד - אני הנקתי חלקית (הסיפור יגולל בעתיד). שווה שתחליפי מלה על איך שורדים אחרי לילות בהם מיניקים כל שעה - שעה וחצי עם אילת בפורום תאומים ושלישיות. (וגם תגידי לה שתקפוץ לבקר
)
 

אורית ג.

New member
היי . אני מכירה מישהי שהניקה תאומים

על גיל ´מבוגר יחסית´ הנקה מלאה וגם אחריו. גם לה יש ילד גדול יותר. אם תרצי קשר אתה לעצות - אני יכולה לקשר בינכן (היום הם בני שנתיים). אולי זה יעזור... מה שכן - בעלה היה באמת המון בבית בהתחלה (התחלה טובה להנקה מוצלחת)
 

א י ל ת

New member
הנקת תאומים....

ראשית, זימס צודקת. עזרה!!! אפילו אם הן יונקות פעם בשעה, יש לך שעה שלמה לישון, או שעה שלהמ לשחק עם הגדול. ולגבי יניקה פעם בשעה: עלייך לבדוק אם הן אכן רעבות או שהן כבר גילו את עיקרון השיעמום: אף אחד לא משחק איתנו כבר חמש דקות אז לפחות ציצי. לא, לא ולא. יש מנשא, יש נדנדה, יש צעצוע. לדעתי כדאי להתייעץ עם מדריכת הנקה בנושא. (היכן את גרה? ניתן לך טלפון של מדריכת לה לצ´ה). בעניין העייפות: בהתחלה הייתי בטוחה שאתמוטט. לא מתמוטטים. לא עם שלושה ילדים בבית. לא ישנתי ארבע שעות רצוף מאז הלידה (14 חודש) ולא קרה כלום. לומדים לחיות עם העייפות. וחצי השנה הראשונה עוברת מאוד מהר. דבר נוסף: לי מאוד קשה להניק שניים ושכיבה, אפילו עם שדיים גדולים. (לא מצחיק, אם היו לי שדיים קטנים זה לא היה הולך בכלל). אני מניקה את שניהם על כורסת "אמריקן קומפורט" (דגם "מאמי קומפורט" אבל זה לא ממש משנה). הגב נשכב לאחור, ההדום מתרומם ומצידי, שכל הליהל ישנו עלי עם הפטמה בפה. כך עשיתי במשך שבועות ארוכים. לא פשוט- אבל אפשרות.
 

נירית1

New member
אז כמו שאתן רואות אני עדיין לא ישנה

תודה לכולכן על העצות - אבל עזרה יש לי ובבית אני לא עושה כלום (לפעמים קצת מקפלת כביסה מתוך אינרציה) מלבד להניק ולבלות עם הבן הגדול. אילת הבנות שלי מתחת לשלושה ק"ג עדיין והן מתעוררות לאוכל בלבד עוד ממש לא יוצא לשחק אתן מחר הן תהינה בנות שלושה שבועות. אז אני מאמינה שהן אוכלות ולא רק "מוצצות". ואני מאמינה שאני אלמד לחיות עם שעות השינה המעטות - אני מניקה אותן בשכיבה זה מאד נוח אבל לעיתים רחוקות נרדמת, אני גם הרבה פעמים מניקה אותן יחד(אולי אני אשלח תמונה לאלבום הסגור) זה בהחלט חוסך זמן, הבעיה שלי בהנקתן יחד שאני יכולה לעשות זאת רק בישיבה ואז אני מפחדת להרדם. טוב כיוון שאני נהנת מההנקה אז נלמד לחיות עם מעט שעות שינה - ומדי פעם נקטר לכן. אילת שאלה אחרונה את עדיין מניקה?
 

inbale

New member
נירית../images/Emo20.gif

נשמח אם תוכלי לשלוח תמונה לאלבום שלנו - אינ בטוחה שהרבה אמהות לתאומים ישמחו לראות תנוחת הנקה של תאומים בשכיבה. תמונות בבקשה לשלוח למייל של צוות הנקה או האישי שלי. תודה ותמשיכי לעדכן אותנו!!
 
קטונתי מליעץ בקשר להנקת תאומים אבל../images/Emo15.gif

אני מבינה ומכירה את ההרגשה, אם זה יעזור לך... את עוד ממש אחרי לידה, אז אני חושבת שבנתיים- את לא צריכה ולא יכולה לעשות כלום חוץ מלישון, לאכול, להתקלח,ולהניק. קחי כמה שיותר עזרה. וגם לילד הגדול, עדיף שתהיה אמא נורמלית פחות שעות, מאשר אמא גמורה כל אחרי הצהריים. גייסי בעל, סבתא, שכנה, עזרה בתשלום ואת יתר האופציות, וחלקי תפקידים: מי מאכיל ומשקה אותך, מי לוקח את הקטנות לטיול כשמזג האויר משתפר, ומי משחק עם הגדול. ואת ? כלום, נחה. מקווה שקפיצת גדילה שלכם תהיה קצרה, ואני רוצה לצטט פה את הרופא שלי: "מי שנחה 6 שבועות אחרי לידה, לא חוזרת אחרי זה במשך חצי שנה, עם בעיות שונות ומשונות כתוצאה מהלידה (דלקות בשד,דימומים, וכו´)" ואם זה נכול לכל יולדת ומניקה אזי קל וחומר זה נכול בשביל אמא לתאומים.
 
למעלה