ארה"ב - תחזית לבחירות 2008

roniway1

New member
ארה"ב - תחזית לבחירות 2008

לפי מה שנראה כרגע ,הילרי קלינטון תהיה כנראה המועמדת של המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ב -2008. כמובן שבדרך יש לה את הבחירות לסנאט בניו יורק ב -2006 ,וההערכה היא שהילרי חייבת לנצח בהן כדי לחזק את מעמדה. במפלגה הרפובליקנית מדברים על המועמדים הבאים: ג'ורג' פאטאקי - מושל ניו יורק , ג'ון מקיין - סנאטור מאריזונה (שהתמודד מול הנשיא בוש לפני 4 שנים בפריימריס הרפובליקניים). ג'ב בוש - מושל פלורידה , ואחיו של הנשיא. רודי ג'וליאני - ראש עיריית ניו יורק לשעבר (1993- 2001). נראה כי אם ג'וליאני יחליט להתמודד בסוף ,הוא צפוי לזכות במינוי הרפובליקני. בסקרים הוא מוביל מול כל יריב דמוקרטי ,כולל הילרי קלינטון.
 

Molly Whuppie

New member
ג'וליאני דפק לעצמו את הבחירות

האחרונות לסנאט, אלו שבזכותן הילארי נכנסה, אבל מצד שני מאז הוא קיבל את הקרדיט על 11/9 אז יש לו כמה נקודות. מה עם ברק (משהו, שכחתי את שם המשפחה) - הסנאטור השחור המוערך? או שהוא יחכה עד 2012? נראה לי קצת מוגזם שג'ב ירוץ, שישאר עם עצי הדקל והשמש, וידאג לעוד כמה סיבובי בחירות. מה עם שוורצנגר? חושבים שהוא ירוץ? הרי אין בעיה להוסיף תיקון כדי שמהגר יהיה נשיא (לדעתי היה צריך לעשות את זה ממזמן). מה עם הימין הקיצוני? מי המועמד שלו? הכלכלה הניאו-ליברלית חוטפת בעיטה בישבן מהתוצרים שלה עצמה (אאוטסורסינג להודו), אולי הם יתגעגעו קצת לממשל דמוקרטי.
 

roniway1

New member
כמה תשובות:

1.לגבי הסנאטור שהזכרת ,מדובר בברק אובאמה , שנבחר לסנאט מטעם מדינת אילינוי. הדמוקרטים פה הצליחו לבצע מהפך ולקחת את המושב הזה שאויש ע"י סנאטור רפובליקני בקדנציה הקודמת. השם שלו מוזכר פה ושם , אך לא סביר שאחרי 4 שנים בסנאט יבחרו בו למועמד , מה גם שיהיה לו קשה לקבל קולות מרפובליקנים ומעצמאים , בייחוד במדינות הדרום. 2. לגבי שוורצינגר , גם ככה החוק שמונע ממי שלא נולד בארה"ב לכהן כנשיא עדיין בתוקף ,ונראה שיהיה די מסובך לבטלו. בכל מקרה ,אין סיכוי שעד 2008 החוק ישונה סופית ,ונראה שבכל מקרה לשוורצינגר לא יהיה פשוט בפריימריס צפויים מול ג'וליאני או מקיין למשל. מה גם שלפי הסקרים רוב גדול לא רוצה אותו כמועמד לנשיאות. שוורצינגר אמור להתמודד שוב בבחירות למושל מדינת קליפורניה ב -2006. אחוזי הפופולריות שלו בקליפורניה מדהימים - 65 אחוז!! 3.אני מסכים איתך לגבי ג'אב בוש ,אני לא חושב שהאמריקנים ישמחו למועמדות שלו. 4. לגבי הימין והעצמאים - עדיין לא ברור , קשה להאמין שניידר יתמודד שוב.
 

Jack Cole

New member
נראה

לי שקרב ג'וליאני נגד קלינטון יהיה מאוד מסקרן מהבחינה התקשורתית: שני אנשים ששמם לא נקשר לאחרונה בפרשות "שליליות" למיניהן.
 

roniway1

New member
בהחלט יהיה מעניין

לדעתי הרפובליקנים דווקא מתפללים שהילרי קלינטון תהיה המועמדת , ואני חושב שאין לה סיכוי גבוה ,בטח לא מול ג'וליאני (שסביר להניח שהיה מנצח אותה בבחירות לסנאט). גם מקיין וגם ג'וליאני זוכים לפופולריות גם בקרב העצמאים וגם בקרב ציבורים מסוימים שתומכים בדמוקרטים. הילרי קלינטון היא יותר מדי "דמוקרטית" וקשה להאמין שאמריקה הדתית והשמרנית תצביע לה. ללא קולות חלק מהציבור שתומך במפלגה הרפובליקנית אין לה סיכוי , והיא לא תוכל לנצח רק ע"י ניצחון במדינות החוף המערבי שתומכות בדמוקרטים - היא חייבת לנצח גם בדרום השמרני ,ואת זה ספק אם היא תצליח לעשות.
 

lithium1914

New member
אם קרי לא ניצח, היא בטוח לא תוכל.

אני לא רואה אותה אפילו מנצחת בפריימריס הדמוקרטים. מי בארה"ב יעז לבחור באשה? ומי שכן יתמוך בה מבחינה אידאולוגית, לא ימנה אותה כי יפחד שתפסיד מול רוב סוחף של אלו שנוסף על התנגדות אידאולוגית הם מיסוגיניים. קליפורניה, אפרופו מדינות דמוקרטיות מערביות, היא מאוד מוזרה. מצד אחד נאמנה תמיד לדמוקרטים במרוץ לנשיאות, מצד שני בוחרת בהמה שמרנית נצית כמו שוורצנגר (אולי מחוסר אלטרנטיוות?).
 

Molly Whuppie

New member
לא צריך להיסחף

תקרא את Living History ותראה בדיוק למה היא בהחלט יכולה לנצח. ולא כולם מיזוגניים, תזכור שחצי מאוכלוסיית הבוחרים הן נשים. הגל השלישי של הפמיניזם עושה עבודה טובה מאד. ולגבי קליפורניה, זה ממש מתבקש שתבחר מועמד מהוליווד, שחקן קולנוע שמגלם דמות חזקה, משעשעת, שניתן להזדהות איתה ומוכרת. בכל זאת יש לזכור שרק 8% מהבוחרים הצביעו בכלל, ו-5% הצביעו בעדו, כך שזה גם לא מעיד על בחירה סוחפת. נראה לי שפשוט לא היה להם אכפת.
 

lithium1914

New member
טיעון ה"50% נשים" לא תופס.

בכל מדינות העולם יש 50% נשים (למעט חלק ממדינות המפרץ וקוריאה\הודו\בנגלדש -- כל המקומות להם יש הגירה גדולה של גברים והפלות של עוברי נקבות), ובכל זאת הן המיעוט המקופח הכי גדול. חוץ מבמדינות סקנדינוויה אין פרלמנט אפילו כמעט-שוויוני אחד. לגבי שוורצנגר, באמת לא ידעתי את הסטטיסטיקות, תודה.
 

Molly Whuppie

New member
צודק, אבל...

ארה"ב היא לא כל העולם ואם אנסח את דברי מחדש, אז להילארי רודהם קלינטון יש כיום את הסיכוי הגבוה ביותר להיבחר לנשיאה הראשונה של ארה"ב. הן אכן המיעוט המקופח הגדול ביותר, בכמעט כל תחומי החיים (ע"ע מיתוס היופי וכיוצ"ב) במיוחד מבחינה פוליטית, אבל מישהי צריכה לשנות את העסק, לא?
 

roniway1

New member
הסיכויים שלה עדיין נמוכים

אם הנוצרים והשמרנים ייצאו שוב להצביע באחוזים גבוהים ,אין להילרי קלינטון סיכוי לנצח בנשיאות. היא אולי תוכל לנצח במעוזים הדמוקרטיים המסורתיים שגם ככה מצביעים תמיד לדמוקרטים (קונטיקט ,מסצ'וסטס ,ניו ג'רזי ,וושינגטון די.סי. ואולי קליפורניה ועוד כמה מדינות) ,אבל ספק אם היא תצליח לנצח במדינות הדרום ובשאר המדינות הרפובליקניות המובהקות. אם ג'וליאני אכן יתמודד , כלל לא בטוח שהיא תצליח לנצח בקליפורניה ובניו יורק. ג'וליאני בהחלט יוכל לקבל קולות מעצמאים וגם מדמוקרטים רבים במדינות הללו.
 

Molly Whuppie

New member
אי אפשר לדעת

נכון שארה"ב הפכה להרבה יותר שמרנית ואדוקה בשנים האחרונות, אבל מסיקורי הבחירות האחרונות היה נדמה שקרי הפסיד, לא בגלל המצע שלו, אלא בגלל האופי/אישיות וכו' כפי שהם הוצגו בתקשורת. הרי כמה מעוזים דמוקרטיים נכנעו לרפובליקניים בגלל האופי העממי של ג'וניור. אני עדיין לא בטוחה שהימין הקיצוני ישתלט על כל ארה"ב. המפלגה הדמוקרטית צריכה להתאפס על מצע ברור, אחידות ולכידות, והכי חשוב - קונגרס חזק. אחרת יעשו לכל נשיא דמוקרט את המוות כמו שעשו לקלינטון (האפלי/ברטלט)
 

roniway1

New member
מצד אחד זה נכון

מה שאני אומר לגבי הילרי קלינטון הוא שאם היא תפסיד ,וזה כנראה מה שיקרה - זה בוודאי לא יקרה משום היותה אישה , אלא מפני שהיא דמוקרטית קיצונית שתתקשה לקבל קולות מעצמאים ומרפובליקנים מתונים ,וגם יהיה לה קשה לנצח במדינות הדרום ,וניצחון בהן הכרחי כדי לנצח בנשיאות. יש למפלגה הדמוקרטית מועמדים מתונים שבהחלט יכולים לגרום לכאבי ראש לרפובליקנים בבחירות 2008. ולגבי הקונגרס , בבחירות הבאות בעוד שנתיים יעמדו לבחירה 20 סנאטורים דמוקרטים מול 14 סנאטורים רפובליקנים ,ולכן נראה שגם אז הרפובליקנים ישמרו על כוחם בסנאט ,ואולי יאבדו מושב או 2. (כרגע ,55 סנאטורים לרפובליקנים ,44 לדמוקרטים ,1 עצמאי שתומך בדמוקרטים). בבית הנבחרים הרוב של הרפובליקנים גם גדול מספיק בשביל לשמור עליו גם בעוד שנתיים. (232 לרפובליקנים , 202 דמוקרטים ,1 עצמאי).
 

Mrs G

New member
אכן יהיה מעניין

אבל שתי הערות : * ג'וליאני די הסתבך לאחרונה עם ההמלצה שלו לבוש למנות את ברנארד קוריק ל"שר לביטחון פנים". האיש היה דמות מפתח לימינו של ג'וליאני בסופר התנהלות של 11/9. רק לאחר שהמליץ לבוש הודה קוריק שהעסיק עובדת לא חוקית בביתו. אח"כ כמובן יצאה גם שאר הזוהמה בדמות רומנים וילדים מחוץ לנישואים ואף הועלתה הדעה שהאיש הגיע להיות מנכ"ל משטרת ניו יורק בדרך לא דרך - וזה האיש של ג'וליאני. מעבר לזה - שיטות העבודה שלמ רודי די פאשיסטיות. הוא איש שסוגר חשבונות אישיים,ריסק יותר מקריירה פוליטית מבטיחה אחת ויש כאלה שעד היום לא ממז מבינים איך הוא הצליח להוריד את רמת הפשיעה והזנות בניו יורק בלי שיהרגו אותו. *על הילארי - האישה הזאת יותר פוליטיקאית ממשה רבינו. היא מסוגלת לשנות דעות בהתאם לסקרים ולצורך בשטח. ולשם הבהרה : היועצים של קרי לא רצו אותה לידו בשום מפגן תמיכה בשל החשש שהיא תגנוב לו את ההופעה. יש לה כאריזמה בלתי רגילה - ואת זה לא היה לדמוקרטים מאז קנדי (לטעמי אפילו ביל לא נתקרב אליה). הקול שלי ילך לרודי. מזל טוב על הפורום ובהצלחה.
 

Molly Whuppie

New member
לא להשמיץ

בבקשה תפרטי לגבי המשפט "היא מסוגלת לשנות דעות בהתאם לסקרים ולצורך בשטח." זו האשמה חמורה ולדעתי בלתי צודקת בעליל.
 

Mrs G

New member
זאת לא השמצה - זו פוליטיקה

אחד שניים למה לדעתך היא והיל תמכו בקלארק לראשות המפלגה הדמוקרטית למשל ? לא פעם אחת היא עיצבה את הלובי היהודי פה עם פגישות עם גורמים פלשתינאים וכשקלטה את גודל הטעות והשלכותיה - מיד אירגנה איזה ארוע מפייס.
 

Molly Whuppie

New member
הרגזת אותי

כל מאמר שמתחיל ב- Feminism is trumphalism born of a fact-free envious and spoiled-brat passivity trying to rule לא מקובל עלי משום בחינה שהיא ולא ראוי להתייחסות. אני בעד דיון וחופש ביטוי אבל דעה כזאת לא מתירה זאת מראש וסוגרת את מרחב הדיון והטיעון הרציונליים. צר לי מאד לקרוא שאת תומכת במאמר כזה. אם יש לך טיעונים אחרים, מוטים פחות, אשמח לקרוא אותם.
 

Mrs G

New member
שוב - יש הרבה מאמרים

אלה היו רק השניים הראשונים שהעליתי בחכתי. את בוחרת להיטפל למשפט אחד ולהחליט שהעובדות בכל המאמרים מוטות ושגויות - כרצונך. מאבק נעים מאבק שמח.
 
למעלה