ארה"ב - תחזית לבחירות 2008

roniway1

New member
דרמה בבחירות למושל מדינת וושינגטון

לאחר הבחירות הרשמיות בנובמבר הובילה המועמדת הדמוקרטית קריסטין גרגורי בפער קטן על המועמד הרפובליקני דינו רוסי. הפער הקטן חייב אוטומטית ספירה חוזרת שבה הוביל רוסי ב -42 קולות בלבד!!! לאחר מכן נערכה שוב ספירה חוזרת וגם בה הוביל רוסי ב -42 קולות. אלא שבספירה שלישית שנערכה התברר שהמועמדת הדמוקרטית ניצחה ב -130 קולות ,לאחר שקיבלה קולות נוספים שלא נספרו בספירות הקודמות. גרגורי הוכרזה כמושלת הנבחרת ,אבל הרפובליקנים מסרבים לקבל את התוצאות ותובעים בחירות חוזרות. המצב במושלי המדינות הוא: 28 מושלים רפובליקנים. 22 מושלים דמוקרטים. מה שקרה במדינת וושינגטון מזכיר מאוד את פלורידה...
 

zooey

New member
הדמוקרטים לא היו בשלטון באופן מבוסס

מאז שנות ה-30. יש אולי מנהיגים ספציפיים שנבחרים אבל לא באופן רציף. אין שליטה דמוקרטית בארצות הברית והרוב בשני בתי הקונגרס ובמושלי המדינות מראה על כך באופן ברור. מאז שהשמרנים בדרום הבינו שהם לא יכולים להציבע לדמוקרטים הרפובליקנים מנצחים. אני לא רואה שינוי בזמן הקרוב. המחשבה על הכהונה הנוכחית של בוש מאוד מפחידה הוא יכול להעביר כל וק שהוא רוצה ללא התנגדות ובקרוב גם יהייה רוב רבפוליקני בבית המשפט העליון. אין לי הרבה תקוות לכך שמועמד דמוקרטי ינצח וביחוד לא הילרי קלינטון.
 

Molly Whuppie

New member
אוקיי, אבל

התקווה היא שג'וניור ידרדר את המדינה לשפל חסר תקדים שהדמוקרטים יקראו להושיע (זה לא שיש 20 מפלגות שמתחרות על השלטון). האם המפלגה הרפובליקנית היא באמת רצון הבוחרים השמרנים או שלדעתך חסרה להם מפלגת ביניים? בדומה לכך שבישראל יש המון מפלגות אבל אותי למשל אף אחת לא מתקרבת לייצג. כלומר, אין אלטרנטיבות. האם המפלגה הרפובליקנית היא "הליכוד" שלנו?
 

roniway1

New member
ההערכה שלי:

לדעתי המפלגה הרפובליקנית היא אכן רצון הבוחרים השמרנים . בוש שבר ימינה ולכן הנוצרים והשמרנים שלא הלכו להצביע לפני 4 שנים באו לקלפיות בהמוניהם ,גם בפלורידה וגם באוהיו. בוש קיבל 61 מיליון קולות הפעם ,11 מיליון יותר מאשר בשנת 2000. גם בכמה מדינות שקרי ניצח ,בוש הגיע למספרים יפים ומכובדים. לדוגמא: 40 אחוז בניו יורק הדמוקרטית לחלוטין ,45 אחוז בקליפורניה , 46 אחוז בניו ג'רזי ,45 אחוז בהוואי ,45 אחוז באילינוי. עם זאת ,נראה שהרפובליקנים יציבו מועמד מתון ,אולי מתוך תקווה להסתער שוב על המעוזים הדמוקרטיים המסורתיים. נראה לי שהקרב יהיה בין ג'וליאני לבין מקיין ,שזוכה לאהדה רבה בקרב הדמוקרטים.
 

roniway1

New member
כבר עכשיו יש רוב רפובליקני שם

כבר עכשיו יש רוב רפובליקני בבית המשפט העליון , 7 שופטים רפובליקנים מול 2 דמוקרטים. אם כי מבין ה -7 יש 2 שופטים שקרובים בדיעותיהם לדמוקרטים ולכן ניתן לאמר כי החלוקה האמיתית היא 5 מול 4. 2 שופטים עומדים לפרוש ,ובוש ימנה במקומם שופטים רפובליקנים. אחד מהשופטים שיפרוש הוא רפובליקני ,אין לי מושג לגבי השופט השני.
 

danv

New member
לגבי מינוי שופטים..

אחד ממנהיגי הקהילה הנוצרית-אוונגליסטית בארה"ב, ג'יימס דובסון, מאיים 'להציב כמטרה' סנאטורים דמוקרטים במידה הדמוקרטים יכשילו מינוי שופטים שמרנים לבית המשפט העליון. דובסון מזכיר להם את ה"מבצע" האוונגליסטי שהוביל להפסדו של מנהיג המיעוט הדמוקרטי לשעבר דאשל מדרום דקוטה, ובכך מאיים לשחזר את המבצע נגד סנאטורים דמוקרטים ממדינות 'אדומות'. דובסון שולח גם איום מתון לבוש, במידה והנשיא לא ימנה את השופטים השמרנים שהאוונגליסטים מעוניינים בהם. דובסון ומנהיגים אחרים של האוונגליסטים וקבוצות שמרניות אחרות טוענים שבוש "חייב להם" בעקבות הנהירה שלהם לקלפיות בבחירות בנובמבר.
 

roniway1

New member
לבוש יש רוב בסנאט למינוי שופטים

לבוש יש רוב מוצק בסנאט ובבית הנבחרים , ולכן קשה לראות איך הדמוקרטים יוכלו להכשיל מינויים צפויים שלו. ידוע על 2 שופטים שעומדים לפרוש ,ובהחלט יהיה מעניין לראות אלו שופטים ימונו. זה שהם יהיו שמרנים -זה בטוח , השאלה היא אם הם יהיו שמרנים קיצוניים או מתונים.
 

danv

New member
האם יש סיכוי שקרי יתמודד שוב?

ב-11 לנובמבר, תשעה ימים אחרי הבחירות בארה"ב, זימן קרי למעונו כתב של ה"ניוזוויק" והעניק לו ראיון בלעדי. המראיין, אבן תומאס, טוען כי "קרי לא אמר זאת בגלוי, אך הוא בהחלט נשמע כמישהו שירוץ שוב לנשיאות". נטען, בין היתר, כי לקרי יתרון על מועמדים דמוקרטים אחרים מכיוון שיש לו 'תשתית בחירות' בכל מדינה, הכוללת עמותות ורשימות תפוצה. כשהדמוקרטים יתחילו (בעוד 3 שנים) לחשוב על בחירות 2008, הם יצטרכו לשאול את עצמם האם הם הפסידו בשל המועמד שהציבו, בשל העמדות שהביעו או בגלל שניהם. לדעתי, קרי לא יצליח לנצח שוב בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקות, אך במחשבה שנייה - אני גם לא חשבתי שהוא ינצח בבחירות המקדימות של בחירות 2004.
 

roniway1

New member
להערכתי - הוא לא יתמודד

קרי אמר לא מזמן שהוא מתכוון לתת למועמדים דמוקרטים את הכסף שנשאר לו ממרכת הבחירות ,וזאת כדי לקדם את סיכוייהם בבחירות אמצע הקדנציה ב - 2006. כרגע בסקרים לגבי המפלגה הדמוקרטית יש יתרון להילרי קלינטון על כל מועמד דמוקרטי - כולל קרי. עם זאת ,קשה להאמין שהוא יוכל לנצח בבחירות הכלליות את ג'וליאני או מקיין למשל.
 

Molly Whuppie

New member
חשבתי שהתרבות הפוליטית שם

לא תומכת בריצה שניה של מועמד לנשיאות. מילא מושל אבל נשיא? קראתי את זה כאשר דיברו על החזרה(?) של אהוד ברק לפוליטיקה שלנו.
 

roniway1

New member
היה כבר תקדים בעבר

ריצ'ארד ניקסון התמודד ב -1960 מול קנדי ונוצח , אבל התמודד שוב ב -1968 וניצח ברוב די גדול. הוא ניצח גם ב -1972 כאשר התמודד לקדנציה שניה ,וכעבור שנתיים התפטר לאחר פרשת ווטרגייט כידוע. אכן ,התרבות האמריקנית שם לא תומכת בריצה חוזרת של מועמד שהפסיד קודם לכן , וזו אולי הסיבה שאל גור לא רץ שוב לנשיאות ,למרות שהפסיד בפלורידה בפער של 532 קולות בלבד.
 

James Hammerton

New member
אני לא בטוח לגבי הילארי

האם האמריקאיים באמת מוכנים לבחור בנשיאה-אישה? אני לא בטוח בזה בכלל...
 

SaraGubits

New member
להילארי לא איכפת בכלל מהמדינה

היא סתם אנוכית וגאוותנית. אם אמריקה תבחר בה זאת תהייה טעות גדולה. עכשיו היא מוכיחה בגדול כמה שהיא לא שווה. ניו יורק סובלת תחתיה. אצביע בשביל ג'וליאני!
 

Molly Whuppie

New member
נמקי, הוכיחי והסבירי

זה נורא נחמד לצאת בהכללות רהוטות שכאלו, אבל כדי שגם נבין על מה את מדברת, כדאי להביא מקורות.
 

danv

New member
ניתוח מצב של גורם בתוך ה-GOP

ניתוח מצב של גורם מתוך המפלגה הרפובליקנית לגבי מועמדים פוטנציאלים לבחירות לנשיאות ב-2008. רודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, לא נפגע מפרשת קאריק והמשרד לביטחון פנים. מדובר בבעיה של קאריק ולא שלו. ג'וליאני אהוב ופופולארי במפלגה הרפובליקנית ובהחלט בעל כישורים פוליטיים. הוא מחזיק ביכולת של הנשיא בוש להתחבר עם יחידים בחדר מלא קהל. עם זאת, העמדות הליברליות שלו בעניין הפלות, נשיאת נשק וזכויות הומואים, יקשו עליו בקרב הגורמים השמרנים. ביל פריסט, סנאטור ממדינת טנסי, הוא, כנראה, המועמד המוביל. הוא יקבל פרסום רב כמנהיג הרוב בסנאט. הוא עמד בראש ועדת הסנאט כשמהפלגה הרפובליקנית זכתה בו ברוב מחדש. פריסט קרוב לבית הלבן, בעל יחסים קרובים עם סגן הנשיא צ'ייני וידוע כנאמן לנשיא לבוש. בנוסף, הוא יהיה מסוגל לגייס סכומי כסף גבוהים. ג'ב בוש לא צפוי להתמודד. הוא מוכשר וצעיר. יכול לחכות לבחירות ב2012/2016, גם כדי שתהיה תקופת מעבר משפחתית לאחר סיום שלטונו של אחיו. שני פוליטיקאים נוספים, שעשויים להתמודד, הם מיט רומני, מושל מסצ'וסטס, וג'ורג' אלן, סנאטור מוירג'יניה, כאשר האחרון בולט יותר.
 
למעלה