ארוחה במסעדה עם משפחה-בעיה

collie

New member
ארוחה במסעדה עם משפחה-בעיה

שלום, נחמד לגלות את הפורום הזה
יש לי בן דוד שמתחתן עוד כמה ימים והמשפחה מחו"ל שהיא משפחה די עשירה (אפילו דודה מיליונרית) הגיעה. היום הלכנו כולם למסעדה ואמרו מראש שכל אחד משלם על עצמו. בנוסף לפניי כמה ימים הם הזמינו עוגה והביאו את זה למסעדה. אני, אמא שלי ואחיות שלי האמת לא כל כך רצינו לאכול כי לא היינו רעבות כל כך אז החלתנו שנזמין 2 סלטים ונתחלק ושתייה קלה. סלט עולה בערך 37 ש"ח ושתיה בערך 12 ש"ח. החשבון הגיעה ועכשיו מתחיל הבעיות: פתאם המשפחה מחו"ל קובעת שכל אחד משלם 90 ש"ח לא משנה מה אכל!!! הם יודעים שלנו אין הרבה כסף. בגלל שגם לא היה עלינו את הסכום המופרר הזה של 360 ש"ח על 2 סלטים ו 3 שתיה קלה (אני לא שתיתי) הם עכשיו מאד כועסים. שילמנו רק על מה שאכלנו ושתינו פלוס טיפ. הם גם רצו שנשלם עבור העוגה שאמא של החתן קנתה בשביל הבן שלה. סליחה אבל היא קנתה את העוגה. אם רצתה שכולם נשתתף בתשלום הייתה צריכה לבקש לפניי שהיא הזמינה את העוגה לבדוק אם זה בסדר. זה נראה לכם הגיוני שנשלם כל כך הרבה על משהו שעלה הרבה הרבה פחות? ועוד שהם יודעים טוב טוב את המצב הכלכלי? הם ממש כועסים. תודה וסליחה על העברית.
 
collie אכן בעיה, חוסר התחשבות של בעלי ממון

באלו שאין להם. נדמה להם: "מה זה כבר 90 ש'ח" ביחוד שהודיעו בהתחלה שכל אחד משלם עבור עצמו. לדעתי הם ממש לא צודקים וחבל שבסוף יצא שכועסים עליכן. לטעמי הם ממש קמצנים. אם אמא של החתן רצתה עוגה שתשלם, באיזו חוצפה היא מחייבת אתכן להשתתף. אישית אני לא אוהבת את המנהג שהשתרש בארץ בשנים האחרונות שחוגגים יומהולדת בבית קפה/מסעדה החוגג מזמין חברים והם משלמים עבור המנה שלהם ובנוסף מביאים מתנה. נראה לי חוצפה אם לא שיא החוצפה. אתה רוצה לחגוג יומהולודת אז אתה מזמין אותי למקום שאתה בוחר, בזמן שאתה בוחר ומחליט ומחייב אותי לשלם עבור ארוחה, קנס על זה שאני בא לשמח אותך? להשתתף בשמחתך שלא תהיה לבד. לנו היה מקרה עם המחותנת שלנו, שבלי להתיעץ אתנו היתה מחליטה דברים ( ברית, חתונה וכו) ושולחת לנו חשבון. לחתונה של הבן היא קבעה איפה תהיה החתונה מה יגישו, איזה DJ איזה רב כאילו לנו אין חלק בזה חייבה אותנו להשתתף בכל ההוצאות, שתקנו אבל כאשר החליטה על ברית עם פרופ' שחותך ועולה אלפי שקלים התנגדנו ולא שילמנו.גם כי לא שאלה אותנו וגם כי לנו יש במשפחה רופא חירורג לא פחות טוב ולא היה עולה כסף , לא תמיד צריך להכנע לבעלי הממון שחושבים שמותר להם הכל.
 

collie

New member
את כל כך צודקת

אמא שלי עמדה על שלה ולא שילמנו יותר ממה שהיינו צריכים אז כועסים. לגביי היום הולדת אני כל כך מסכימה איתך. גם שלא מתחשבים וזה שחוגג רוצה ללכת למסעדה יקרה. אני אישית שיש לי יום הולדת או שאני עושה משהו רק עם החבר או מזמינה חברים לבית. זה הכי כיף ולא חייב להיות יקר (כמובן גם לא צריכים להיות קמצנים וצריכים לקבל כמו שצריך). האמת עוד משהו שמרגיז: חתונות! הכלה והחתן חושבים שאנחנו צריכים לממן להם את החתונה. אין לכם כסף להתחתן אז תעשו משהו קטן אבל למה אנחנו צריכים לממן לכם את זה. שמעתי סיפור על זוג שהלך לחתונה של חברה לעבודה ונתנו סכום ממש מכובד של 500 ש"ח. הכלה החוצפנית התקשרה למחרת ואמרה שהיא ממש נעלבה שהם נתנו סכום כזה. לי נשמע מוגזם הסיפור אבל זאת שסיפרה לי אומרת שזה אמיתי. לפי דעתי צריכים לעשות כמו שבחו"ל- קונים מתנות ולא נותנים כסף. גם לגביי החותנת שלך: אני מבינה שאתם רוצים לעזור וזה יפה אבל אתם כבר גידלתם את הילדים שלכם ועשיתם להם את כל המסיבות אז אם היא לא יכולה לעשות משהו גדול לבד שתעשה משהו קטן יותר ושהיא תשלם. רק אם אתם רוצים אתם תעזרו אבל לפי דעתי זה חוצפה שהיא מראש מצפה שתעזרו. וכמובן שאם היא מצפה שתשלמו אז ברור שאתם צריכים להיות חלק מההחלתות. זה דעתי
 
אף אחד לא צריך להרגיש שהוא

צריך לממן אירוע. כשאני מוזמנת לאירוע כל שהוא אני נותנת כמה שאני יכולה. זה שבעלי השמחה בחרו לעשות שמחה בסכום מסויים זה עניין שלהם. זה שהכלה הזאת התקשרה, זו חוצפה ממדרגה ראשונה. עוד לא שמעתי על דבר כזה. גם בנושא המסעדה, טוב מאוד שעמדתם על שלכם. לנו היו חברים שהיינו יוצאים לפעמים לאכול. הם היו אוכלים מנות יקרות והוא הבעל תמיד היה מזמין משקאות חריפים שהם יקרים מאוד, כשהיה מגיע החשבון הם אמרו שנתחלק. באחת הפעמים אמרתי בשקט ובנימוס שאני לא מוכנה לממן את הויסקי שהוא שתה ושילמנו רק על מה שאנחנו הזמנו ומאז אנחנו לא יוצאים איתם למקומות כאלה.
 
אני לא אוהבת שקובעים משהו ואז משנים ואין

לך ברירה אלא להיגרר לתוך זה. רק שאני כמוך - בכסף שלי מחליטה לבד ולא אתן שיכפו עלי (במיוחד אם סוכם מראש שכל אחד משלם על עצמו)תשלום שלא תכננתי או רציתי .
 
נמאס מזה

את צודקת. בכלל באמת נמאס מכל הנורמות המעצבנות הללו. אני משתדלת כמה שיותר לא להגיע למקומות האלה..לעיתים עדיף לי שיעלבו שלא הגעתי מאשר שיעלבו ש-500 ש"ח זה לא מספיק טוב...וגם הנוהג הזה של להזמין אנשים למסעדה ליום הולדת של מישהו ועוד צריך לשלם וגם עליו וגם מתנה..טוב אמרו את זה לפני פה..פשוט מצטרפת למחאה..
 
אולי אנחנו נרים את נס המרד נגד המנהגים שלא

מוצאים חן בעיני כולם, לא רק בעינינו, צריך לשנות את הנוהג הנפסד של מתנה לפי מנה, לפעמים בתי הולכת לבד לאירועים כי אז היא יכולה לתת מתנה בסכום קטן יותר. כל אחד בתורו מתלונן על הנוהג אבל כשהוא עושה אירוע הוא מצפה כמו כולם "שיכסו לו" את החתונה. יש עוד נוהג נפסד בעיני, מסיבת רווקות,רווקים, או בעדות מסוימות החינה, שאז החברים/הקרובים באים יום לפני החתונה וגם מביאים מתנה.
 
בדיוק! אני משתדלת כמה שפחות ללכת

בדיוק! אני משתדלת כמה שפחות ללכת לארועים..יש לי באמת רעיונות יותר טובים איך להוציא 500 ש"ח. כי רק להסביר למשהו מה הבעיה שלי עם זה יכול לגרום לסכסוך..לכן, עדיף  בשיטת התירוצים. אני חושבת שאנשים ממשיכים לעשות אז זה למרות הסבל, כי זו הדרך שלהם להחזיר לעצמם את ההוצאות, עד כמה שזה עשוי להשמע קטנוני.
 
למעלה