ארוחת שישי - אין כמו האוכל של.....

ארוחת שישי - אין כמו האוכל של.....

מהו המאכל שהיה אהוב עליכן בתור ילדות? מה שנאתן? מה המאכל האהוב על הילדים שלכן? האם יש מאכל של אמא שלכן שאתן מכינות? מי שרוצה יכולה לתת גם את המתכון (אני מפאת חוסר זמן לא אעשה זאת כרגע אבל מבטיחה מתכונים בהמשך)
 
ראשית ברכות חמות!!!

אמא שלי היא אופה בחסד עליון! פשוט משהו משהו.... אני לעומתה קונה עוגות במגדניה הקרובה. הבת שלי הגדולה ירשה את האהבה לאפיה וממשיכת את דרכה של סבתא.... הבנות שלי הכי אוהבות אצלי מאכלי פסטה, קציצות ברוטב...זיוות... יש מאכל אחד של אמא שלי שעבר דרך סבתא שלי שאני מכינה והוא סלט אורז עם טונה ומיונז! מתכון הכי פשוט בעולם: אורז לבן מבושל (יכול להיות שאריות מארוחה) קופסת טונה בשמן כף מיונז זהן!! לערבב הכל ביחד ולשים במקרר עטוף בניילון כשעה לספיגת הטעמים. כמובן ניתן להוסיף מלפפון חמוץ או ביצה קשה. סלט מעניין, אחר לכל אירוח!! בתאבון וסופ"ש נהדר לכולם!!
 
הכי אני אוהבת קוסקוס ומפרום

מאכלים טריפוליטנים מבית אמא. אבל אמא שלי מאוד מבוגרת כיום ואין באפשרותה להכין, אני מכינה לעתים רחוקות מאוד אבל אחיותי יודעות לבשל יופי, אז עונג שבת בא לרוב מהן. מתכונים? יש לי המון מהספר "מאכלים טריפוליטניים" קצת עצלנית להקליד היום, סורי.
 

שרונית28

New member
גם אצלנו זה הפיברויט- מאכלים טריפוליטאים

אבא שלי כבר הבטיח לנו בשישי הבא קוסקוס. אני מאוד אוהבת את המאכלים האלו ולמזלי גם בעלי ועומר מאוד אוהבים. יש לי בבית את הספר של פסקל שממנו אני מכינה את הדברים הפשוטים, למרות שאבי כבר כמה פעמים לימד אותי להכין את הקוסקוס המסורתי אין לי אומץ לעשות את זה לבדי. מקווה שבקרוב אתפוס יוזמה ואכין קצת יותר ואנסה.
 

litzuf

New member
המאכל האהוב עלי בתור ילדה...

כמו כל הילדים... צ'יפס עם שניצל.... בעצם עד היום אבל מעדיפה לא לאכול הרבה מזה.... המאכל שעבר אצלינו בדורות הוא החמין השבוי שהוא ממש מועתק מאמא שלי.... רק שבזמן האחרון היא מוסיפה לזה גם ג'חנון.. ואני לא סובלת את זה...
 

mAmA MiSiSiPi

New member
כרוב ממולא של אמא שלי

הוריי הכי אוהב פסטה וניוקי כל מה שאני מכינה למדתי ממנה.
 
אמא שלי איטלקיה ובשלנית מדהימה

ממנה למדתי את האהבה לשבישול. אף פעם לא נכנסת למסעדה איטלקית. האוכל האיטלקי של אמא שלי הוא הטוב בעולם.
 
אם יש משהו שאני אוהבת להכין זה אוכל איטלקי

אני עושה אחלה של פיצות, ופוקצ'ות ולזניות, וגם פסטה אני אוהבת, שדרך אגב עיקר הטעם במאכלים האלו, זה הרוטב הטעים שאני מכינה... מה שכן, אני לא אגיע לרמת האפייה של חמותי, אבל אני מנסה ללמוד כל הזמן ממנה על המתכונים המעולים שלה!!
 
יש איזה שהוא מאכל שאני זוכרת שסבתא שלי זכרונה

לברכה הייתה מכינה. אני לא יודעת את שם המאכל בעברית, ולצערי אין לי את מי לשאול... בדיוק עכשו סיימתי להכין קישואים שאמי ז"ל נהגה להכין ליום שישי בערב...
 

dafgol

New member
YYY אני רעבה עכשיו

מהו המאכל שהיה אהוב עליכן בתור ילדות? - שניצל ופירה של אמא, עד היום בעצם אני חולה על השניצל ופירה שהיא מכינה
כמובן שיש עוד המון מאכלים של אמא שהם בכי בעולם , מאז ועד עולם. מה שנאתן? - לא זכור לי משהו מיוחד ששנאתי....אמא שלי מעולם לא הכינה משהו שלא אהבנו, הדבר היחיד שאחי ואני מעולם ולעולם נסרב לאכול זה דגים.....וכשהתחשק להורים שלי דג....הם הלכו למסעדה. מה המאכל האהוב על הילדים שלכן? אצל רז הכל הולך....אוהב הכל.....שיהיה בריא...לא בוחל בכלום... ברי מכור "כבד" למרק עם ירקות עוף והרי קוסקוס , קציצות ברוטב , פסטות למיניהן - העל מעשיי ידי השמאליות. האם יש מאכל של אמא שלכן שאתן מכינות? - בוודאי....מרק , שניצל, קוביות עוף עם אורז ברוטב פטריות ועוד הרבה מטעמים... מי שרוצה יכולה לתת גם את המתכון ....קטונטי, אומנם הילדים והבעל אומרים שאני מבשלת נפלא , אבל מצד שני אין להם הרבה ברירות...אחרת ישארו רעבים, אין לי מושג במתכונים...אני פשוט מכינה... מבשלת מהלב.
 
אם את מתכוונת לארוחת ליל שישי, אז אין משהו

מיוחד, כי רוב הזמן אנחנו אוכלים חומוס, ביצה סלט וקצת צ'יפס (פעם זה היה גם נקניקיות, אבל השתפרנו), ולפעמים זה בורקס בשר עם רוטב פטריות, אני מסתפקת בזה, ביצה (חובה!!), חומוס וקצת צ'יפס, לא אוהבת לאכול משהו חוץ מזה. אבל אם אני אצל חמותי, אז גם שם אני אוהבת לאכול את הביצה שלי (יודעים שאצלי זה חובה), ולפעמים היא מכינה את הפשטידה האהובה עליי, פשטידת מקרוני עם בשר, שזה מאוווווד טעים, ולפעמים גם בורקס בשר, שגם את זה אני אוהבת לאכול בשישי, אבל זה הכול. ככה באופן כללי, אני לא חסידה של אוכל (אבל של נישנושים כן), זאת הייתה הבעייה שלי מאז ומתמיד, ואם אני לא אשנה את הגישה, אז זה יהיה מאז ולתמיד....
 

צימעס

New member
אוכל. הכל נסב סביבו.

אצלינו בבית לא חיבקו, לא נישקו, רק הכינו לך את האוכל שאת אוהבת. וככה היום אני מבשלת אוכל שלמדתי מאמא או מסבתא, אני אוכלת אוכל של אמא שלי (בתנאי שהיא עושה אותו בול כמו פעם ולא "משתפרת"), אני קוראת למאכלים כמו שאמא/סבתא קראו להם, כך גם ילדי ואפילו בעלי. ואיפה אני הכי גאה? כשאני מצליחה להכין לאבא שלי (השמרן יותר ממני) משהו שאמאא שלו הכינה, וזה טעים לו.
 

pf26

New member
אוכל לא עניין אותי במיוחד

ואמא שלי לא ידעה לבשל וגם לא השתדלה לבשל. אני זוכרת את השבתות שסבתא היתה מגיעה עם סלים מלאי אוכל, זו היתה חגיגה אמיתית ואלה הימים היחידים בחודש (פעמיים ליתר דיוק)בהם אהבתי/נהניתי לאכול. אני מחפשת עד היום מספר מתכונים של דברים שסבתא הכינה: קנישעס, בובע. שום ספר בישול ושום מבשל/ת לא יכולים להגיע לטעם המסוים ההוא. הילדים שלי אוכלים מה שמגישים להם, אבל הכי הרבה כנראה הם אוהבים עוף בשזיפים, בקר ביין ועשבי תיבול ו פ י ר ה.
 
למעלה