אשמח לשמוע את דעתכם

S r 35

New member
אשמח לשמוע את דעתכם

ערב טוב
שמחתי מאוד לגלות שרשור שעוסק במעבר לכיתה א' = נושא שמעסיק אותנו רבות בימים אלה. משום מה לא קיבלתי תשובה לשאלתי בשרשור הנדון ולכן מעלה את שאלתי שוב. תודה מראש על ההקשבה וההתיחסות
בני בגן-חובה כרגע, גדול בשנתון (יליד ינואר) וגם נראה גדול מבחינה פיזית (גבוה). בני היפוטוני ומשמעות הדבר עבר והווה של טיפולי ריפוי בעיסוק עם בעיות של חגורת כתפיים חלשה וביצוע גרפומוטורי ירוד (כאמור, אנחנו עובדים על הבעיות באמצעות ריפוי בעיסוק והידרותרפיה ורואים שיפור, שכולנו מקווים שרק ימשיך ...). מבחינות אחרות - בני מזהה את רוב אותיות ה א"ב ואפילו קורא קצת (נראה לי יותר כמו קריאה תבניתית) והמודעות הפונולוגית והחשבונית שלו טובות למדי. הוא ילד חברותי מאוד - אהוד מאוד מאוד מאוד על הילדים בגן. והחשוב מכל הוא מועסק מאוד בכיתה א' - לא מפסיק לדבר על זה שבשנה הבאה הוא יהיה בבית-הספר, יש לו המון שאלות בנושא, הוא מביע ציפיה להיות בכיתה א' ... וכיוב'. האופציה להישאר עוד שנה בגן (ניסינו לדבר איתו על כך) בכלל לא קיימת מבחינתו. הגננת - ממליצה, כרגע, על עוד שנה בגן וגם המרפאה בעיסוק די נוטה לכיוון הזה. אנחנו (ההורים) קצת אובדי עצות: מצד אחד, נראה ששנה נוספת בגן רק תחזק אותו ותוכל למנוע תסכולים בביה"ס. מצד שני, אני חוששת מתסכולים אחרים: אכזבה, שעמום עם קבוצת ילדים קטנים ממנו, העובדה שהוא יהיה הגדול בין הילדים (במצב כזה יתחיל כיתה א' בגיל 7 ו 8 חוד') וגם יראה כזה,העובדה שהוא יפסיד את השנתון שלו ואת כל החברים שהוא מכיר ואוהב ... אני מאוד מאמינה בילד שלי ומרגישה שהוא יכול לעשות את זה ולעלות לכיתה א' כמו גדול, כי הוא התגבר על המון קשיים ומכשולים בשש ורבע שנות חייו אבל הספק בדבר הדבר הנכון עבורו לא מפסיק להטריד אותי ...
 
בשלות לכתה א'

אמא יקרה. קודם כל התנצלותי שהשאלה שלך התפקששה בשרשור ולא קיבלת עליה מענה עד כה. ולעניין שהעלית - התרשמתי מהתיאור שלך שבנך רכש מיומנויות החשובות מאוד בהתמודדות במסגרת כתה א' - מודעות פונולוגית, יכולת זיהוי האותיות והתחלה של קריאה, תפיסה חשבונית, מפגין שיפור בביצועיו המוטורים (המקבלים חיזוק ע"י טיפולים פאררפואיים), מיומנויות חברתיות תקינות והציפיה לעלות לבי"ס מרמזת על רמת בשלות רגשית .סימן השאלה שהעלית לגבי שעמום משנה נוספת בגן או רווח מאותה ש נה הינה שאלה המעסיקה את מרבית ההורים הנמצאים בצומת דומה - בה קשיים מסויימים בתפקוד מעלים את שאלת הבשלות למסגרת בית ספרית. עם זאת לא ציינת מה הבסיס להתלבטות הגננת והמרפאה בעיסוק? אילו תפקודים הן מרגישות לוקים בחסר? חגורת כתפיים חלשה ותפקוד גרפומוטורי ירוד אינם מדד מספק להישארות שנה נוספת בגן. אשמח להמשיך ולהתייחס לאחר פירוט נוסף.
 
למעלה