אתרים חוקיים להורדת שירים - איזה יש?

אפרת12

New member
גם אני הייתי רוצה לדעת

וואלה מיוזיק היה מעולה ונסגר - לא מבינה איזה הגיון עסקי עמד מאחורי המהלך התמוה הזה. אין יותר אף אתר, למיטב ידיעתי (אולי אפשר ב-iTunes אבל זה נראה לי מאוד לא נוח).
 

lexigali

New member
אם כבר, לי נראה תמוה עסקית להחזיק חנות כזו.

(לצערי.)
 

אפרת12

New member
למה תמוה?

היה להם קטלוג ענקי ומגוון, ההשקעה בתחזוקת האתר לא נראתה משהו בשמים, מנגנוני התשלום היו קיימים ופעלו. אמנם היו תקלות באתר אבל הן הלכו ופחתו. אם כבר - יתכן שהיו צריכים להשקיע יותר בלהעלות את המודעות לאפשרות הזו.
בכל אופן, כשסגרו את האתר הסיבה הרשמית לא היתה חוסר כדאיות, אלא רצון להשקיע יותר בשירות ה-VOD של וואלה. וואלה - לא הבנתי מה הקשר.
 

סאביבית

New member
בתור מי שניהלה את האתר הזה בגלגול הקודם

(של שנינו
)
זה לא רווחי.
חובה שיהיה כזה לדעתי וגם יש לי הרבה מה להגיד לגבי ניהול אתר כזה
אבל בשורה התחתונה בצורה הנוכחית אין בזה כסף.
 

אפרת12

New member
אז אם יש לך נסיון ותובנות

אולי תלכי על מיזם כזה

וואלה מיוזיק נתן פתרון מצוין למי שמעדיף לשלם (כמוני), היה בו המון (אני לא רוצה להגיד כמעט הכל, כי זה מוגזם) והרכישה נוחה.

סתם, רעיון...
 

25306yosef

New member
הבעיה במיזם פרטי שכזה היא בכך

שרק עלויות ההסדרה עם בעלי הזכויות הן גבוהות יותר ממה שאפשר בכלל להרוויח.

היא לא תוכל להקים אתר שכזה בלי לחתום על הסכמים עם אקו"ם וחברות התקליטים. הסכמי ההתקשרות השונים עולים כסף (עורכי דין. לא רצוי לעשות הסכמים שכאלה ללא עורכי דין על מנת להימנע מתביעה עתידית). גם להקים אתר ולתחזק אותו ולשלם עמלות לחברות האשראי ולנהל ספרי ניהול חשבון ומנהל חשבונות ורואה חשבון ואלי גם חברה בע"מ עם אגרות לרשם החברות...

בקיצור לא עסק שיש בו רווח. רק חברת תקליטים גדולה וחזקה יכולה להרשות לעצמה להקים אתר שכזה לצרכים שיווקיים. גם האתר http://www.imusic.co.il/ לא פעיל יותר.

אני אמנם מחזיק במחשב שלי רק קבצים מקוריים שנרכשו באתרים כמו: imusic, songs, walla, ilovemusic, ראובני, Bandcamp, אבל רוב האנשים מעדיפים להעתיק.
 

25306yosef

New member
הינה הרשימה המלאה של מה שקיים בישראל:

חברת התקליטים אן אם סי (כולל הד ארצי), ההורדה און ליין:

http://music.nmcunited.co.il/index.php

חברת היי פידליטי, ההורדה און ליין:

http://www.ilovemusic.co.il/

חברת האחים ראובני / דני ראובני הפקות, ההורדה רק לאחר ביצוע עיסקה ידנית בכרטיס אשראי ובימים שבהם פועלת החברה / החנות, ניתן להוריד מינימום 6 קבצים (נכון לשנת 2011):

http://www.ahim-reuveni.co.il/

למיטב ידיעתי זה כל מה שקיים כיום בישראל. יש בחו"ל גם את http://bandcamp.com/ ואת זה http://bandcamp.com/tag/israel וגם את אייטונס.
 
למעלה