אתרי קלוביס

saragon

New member
אתרי קלוביס

יש מישהו שמבין בנושא? הבנתי שיש ויכוח מהיכן הגיע ההגירה לארצות הברית. קראתי על כך הרבה וראיתי סרטים בנושא, הבנתי שהתאוריה המרכזית היום היא שהמתיישבים האמרקאים הראשונים הגיעו מסיביר דרך מצר ברינג בין תקופות קרח. התאוריה השניה טוענת על הגירה עם סירות מאירופה. הבנתי שראשי קלוביס לא נמצאו בסיביר האם זה נכון?
 
לקחתי פעם קורס בנושא

והמידע היה חד משמעי: הגירה דרך מיצרי ברינג, בכמה גלים. דובר על לפחות ארבעה גלי הגירה, כשהאינואיט הם הגל האחרון. היתה הגעה ימית לחופי אמריקה, למשל ויקינגים (וסביר להניח שהיו עוד פה ושם), אבל עיקר מאכלסי היבשות הגיעו דרך היבשה.
 

saragon

New member
שאלה?

איך בודקים דברים כאלה, מה הכלים שעומדים שיש בידו לבדוק את מקור ההגירה, מלבד גנטיקה.
 
קבוצות לשוניות, דמיון בתרבות חומרית

לאורך נתיב ההתפשטות. לא זוכרת מעבר לזה.
 

apoo

New member
יש כמה דרכים..

יש מספר דרכים לבדוק הגירות של בני אדם בהיעדר טקסטים וגם עם טקסטים, עם זאת לכל אחת מהדרכים יש בעיות אין ספור !!!! 1. לבדוק אם יש שינוי בתרבות החומרית (אם יש מכלולי כלים שהם שונים לכלים אחרים בתקופת זמן מקבילה) הבעיה: זה לא מצביע בוודאות על שינוי באוכלוסייה יכול להצביע על שינוי בהרגלים! 2. לבדוק ממצא פאונאלי (שיירי בע"ח) ובוטאני לראות עם יש שינוי בהרגלי אכילה. 3. לבדוק עם כמות האוכלוסין גדלה/קטנה בצורה דראסטית (שזה לעצמו מחקר סופר בעייתי) בתק' קצרה יחסית. 4. בדיקת הגולגלות לפי צורת הגולגולת אפשר להעריך את המוצא הבעיה ניתן להאריך רק הבדלים גדולים דוגמא אפשר לראות הבדל מובהק בין גולגולת של אפריקאי מנמביה לגולגולת של סיני אבל לא ניתן ליראות הבדלים רגיונאלים (סיני ומונגולי למשל) ומי שאומר לך שכן לדעתי חרטטן ושיך לדור אירופאי אפל של ההסיטוריה הלא רחוקה מידי. 5. כמובן בדיקה גנטית גם מאוד מאוד מסובך בד"כ כתוצאה מהשתמרות לא טוב של החומר האורגאני. עוד בעייה שמשותפת לכל אלו זה שהמודלים המטמתיים שנעשה בהם הוא לרוב בעייתי. על כל פנים אני מעדיף מחקרים שהולכים על קרקע בטוחה כגון "בני אדם מתחילים להופיע באיזור X מתקופה Y" זה ניראה לי יותר ריאלי לחקור.... והאופציה האחרונה זה לסוע במכונת זמן :) מקווה שיכולתי לעזור,
 
רוב מה שציינת משמש לזיהוי שינוי. שינוי הוא לא

בהכרח תוצאה של הגירה. אני עדיין מחכה למחלקה לפיזיקה, אבל הם לא נותנים לארכיאולוגים להשתמש במכונת הזמן. חבל. אינטרדיסיפלינריות היא פתרון להרבה שאלות מחקריות.
 
למעלה