אתר אקדמי אישי- כן או לא?

22ק ו ס ם

New member
אלו לא אתרים אישיים

והם מיועדים לפרסום של המחקרים שלך אבל לא טובים לשום דבר אחר. אפשר להשתמש בהם בנוסף לאתר אישי.
 

אור302

New member
אתר אישי מוסיף מה שאין ברזומה=פרופיל באתר כזה.

לצורכי חיפוש עבודה, קורות החיים כבר מכילים הכול ופרופיל אישי באתר כללי רק חוזר על זה. אז למה זה טוב? מה גם שהאתרים הכלליים האלה די מכוערים ומוגבלים במה שניתן לעשות שם. הם נותנים לך עמוד אישי בלי אישיות. לעומת זאת, אתר אישי מאפשר לך להוסיף דברים אחרים: למשל פירוט לגבי הוראה וגישה להוראה, אירועים שארגנת, ביבליוגרפיה מוערת של המחקר שלך. זה דווקא חשוב אם אתה רוצה לשרטט נתיב. יש מי שמרחיבים שם מאוד. אבל זה באמת אוכל זמן. האתר די מוסיף נגיעה אישית להצגת מועמדות. זה לא מה שימצא לך עבודה, אבל זה עוזר לבדל אותך מן האחרים ודווקא לטובה - אם זה עשוי היטב.
 

22ק ו ס ם

New member
אלו אתרים מאוד מוגבלים ומכוונים מחקר

אתה חייב להשתמש באופציות הקיימות והן לא הכי נוחות. אתה לא יכול להדגיש דברים שחשובים לך ולא תמיד פשוט למצוא פרטים מסוימים. אלו אתרים טובים לשיתוף פירסומים וגם להודיע על פרוייקטים שאתה עובד עליהם, אבל לא לדברים אחרים. אני לא מכיר גם מישהו שגולש לאתרים הללו מעבר לפן המחקרי שלו.
 
מצטרף לקודמיי

אתר אישי מאפשר יותר גמישות ומתן צביון אישי, מעבר לקורות חיים. היה לי בעבר, אבל הפסקתי כי לא הצלחתי לתחזק באופן שוטף ואחד הדפים שלי באונ׳ די מפורט.

מה שכן, אני ממליץ מאד לעשות ORCID. הרבה כתבי עת, מול״ים ומאגרי מידע מקשרים לזה והקישור הוא דו-כיווני (גם מהמאמר לפרופיל).
 

BoringNikName

New member
אתר אקדמי אישי- כן או לא?

היי,

אני מתלבט אם להשיע זמן וכמה דולרים בודדים על הקמת אתר אישי. אני רואה שזה טרנד ולהרבה אקדמאים מתחילים יש אתר אישי בו הם מציגים את קורות החיים, פרסומים, מחקר, וכו׳.

האם כדאי לעשות? לשים את הלינק בקורות החיים האקדמיים שיובילו לאתר שבו יש את אותו הקובץ של קורות החיים?

אשמח לתובנות! תודה!
 

22ק ו ס ם

New member
בהחלט משתלם בעיקר אם עדיין אין לך משרה קבועה

בהנחה שזה נעשה בצורה טובה זה מראה על מקצועיות והשקעה ומאפשר לאוניברסיטאות ואנשים להכיר אותך במקום מרוכז אחד.
 

אור302

New member
כן, מומלץ, אני עשיתי את זה.

טוב גם לקחת אתר בתשלום כי אז יש לך יותר שליטה וזה נראה פחות זול וגם לא ייעלם לך פתאום. "כמה דולרים" זו המעטה. נדמה לי שאני משלם כמאה וחמישים דולר לשנה. אני מפרט את האתר בקורות החיים ליד הפרטיים האישיים וגם בעמוד הרשמי באוניברסיטה שלי יש הפנייה לשם. אבל אין הפנייה כזו בכרטיס הביקור. האוניברסיטה לא מוכנה משום מה. אבל תסמוך העל האתר של האוניברסיטה. האתר והאימייל שלך ייעלנו בן-רגע כשתעזוב.
&nbsp
הבעיה עם האתר היא שהוא מצריך עדכון תמידי. לכן כדאי מראש לבנות כך ולפרט כך שקל יחסית לעדכן. אני למשל וויתרתי על קובץ PDF של קורות החיים שלי באתר ולעומת זאת לכל סעיף יש עמוד (הוראה, היסטורייה תעסוקתית, פרסומים, השכלה). אחרת צריך כל פעם להעלות קובץ מעודכן ואני כבר מתחיל להתבלבל ביניהם כי יש לי כל מיני מהדורות של קורות החיים (לצרכי קידום, לצרכי מענק חיצוני, לצרכי התקבלות לאיזו סדנא). כבר לא זוכר מה זה מה. מה שכן, בסופו של דבר נראה לי שאני המשתמש במרכזי באתר שלי. אני פשוט מעתיק משום כל מיני פרטים שאני צריך. לא נראה לי שמישהו אחר מבקר. מעולם לא הצלחתי להפעיל את אופציית המעקב הזאת. אני הלכתי על סיומת info.
 

FPNH

New member
אני עשיתי

לא ממש אישי. אתר של המעבדה שלי. פרוייקטי מחקר, פירסומים, סטודנטים בעבר ובהווה, חדשות מהמעבדה... במקרה שלי זה בעיקר כדי למשוך סטודנטים ופוסטדוקים.
זה בנוסף לדפים אישיים ב google scholar וב research gate, ולדף האישי הרשמי באתר של המוסד.
אני עשיתי את זה בחינם לגמרי על פלטפורמה של WIX. כמה שעות עבודה בהתחלה ואחרי זה מקפיד לעדכן.
 

BoringNikName

New member
אז בעצם זה חסר טעם?

אם יש מידע באתר של האוניברסיטה (אפילו אם הוא זמני כי אני כרגע קופץ מפוסט לפוסט), אם יש ORCID ואם יש גוגל סקולאר..
למה לתחזק עוד אתר? על עף ההמלצות אני דווקא מבין שזה חסר תועלת..
 
אתרי האוניברסיטאות לפעמים מאד מצומצמים

ומספקים מידע די מינימלי. בנוסף הם אינם מתעדכנים לעתים קרובות ונוטים להתיישן. אחד האתרים שלי באוניברסיטה איפשר בזמנו לעדכן באופן אישי. האופציה הזו נסגרה אז האתר כבר 3 שים לא עודכן. האתר הזה גם איפשר לספר קצת על עצמך- רקע, תחומי עניין ועוד. גם זה כבר לא מעודכן, אז אני מקבל לפעמים פניות ממועמדים לתארים מתקדמים שמתעניינים בנושאים שכבר הפסקתי לעסוק בהם לפני מספר שנים.
אתר אישי מאפשר לך לספר את הסיפור האישי (הנרטיב) שלך, מעבר לקורות חיים יבשים. להציג תחומי עניין, את הגישות שלך למחקר, הוראה והנחיה, ציפיות מסטודנטים, להציג את קבוצת המחקר שלך (אם יש כזו) כולל סטודנטים שאין להם אתר משלהם, שותפים למחקר ועוד (באתר שלי אני מזכיר כיווני מחקר מסויימים ואת הסטודנטים והשותפים שעבדו עליהם. חלק עדיין רלוונטי וחלק כאמור כבר התיישן). יש לזה ערך מוסף מעבר לאורסיד, גוגל סקולר או רסרצ'גייט.
 
למעלה