אתר זיכרון לסיאפים שנפטרו

red baloon

New member
אתר זיכרון לסיאפים שנפטרו



האם לא הגיע הזמן להקים במסגרת האתר של האיגוד מקום שבו אפשר לזכור ולהזכיר את החבר`ה שנפטרו? זה לא חייב להיות אתר ``הנצחה``, זה יכול להיות מקום של חיים שאליו אפשר להיכנס ולהחליף זכרונות על אנשים, אפילו לצחוק יחד מהבדיחות שהיו מצחיקות אותם. הרי אי אפשר להתעלם מזה שיש פה ושם ``חיילי`` סי.אף שנופלים בעת מילוי תפקידם. לדעתי, בהחלט מגיע להם מקום, לפחות אצלנו. כולנו יודעים שמי שמת לא נמחק, וכדאי שגם באתר של האיגוד יהיה סימן שיודעים את זה. מה דעתכם?
 
מדור הנצחה לחולי CF שנפרדו מאיתנו



מאד שמחתי על השאלה המאתגרת. אין לי ספק שכל אותם הורים שאיבדו ילדים ישמחו מאד וירצו להנציח את יקיריהם, לעומתם הורים לילדים צעירים עשויים להסתייג. אבל האם זה לא חלק מהחיים שלנו? האם במשפחה בה נפטר ילד מ CF ויש חולה נוסף האם הוא לא מתמודד עם העובדה? האם מה שאנחנו רואים ושומעים היום בתקשורת מפחיד פחות? האם הנסיון הרפואי שצברו הרופאים בטיפול בחולי CF שהלכו לעולמם לא תרם לחולי CF האחרים? תמיד החשבנו אתCF למשפחה ואין לי ספק שלא שכחנו את ההולכים. אני מזמינה את הציבור לדיון בנושא. אנא, דברו ללא חשש אפשר לפברק E- MAIL ולא חיבים להזדהות.
 
אתר לנפטרים - תגובת אב צעיר



אני מגיב לבקשתה של ריקי, למרות שהנושא טעון מאוד וקשה לי במיוחד להתייחס אליו כאל הנושא הראשון בפורום. לא ניתן להתעלם מכך שמסי. אף. נפטרים, למרות שכולם מנסים היום לשכנע אותנו להאמין שלילד שלנו יש סיכוי להאריך חיים. אני גם לא חושב שניתן להתעלם מכך שחולים, וחלק מהם אנחנו מכירים, נפטרו וחלק גם יחזירו נשמתם לבורא בעתיד. בהתחלה התנגדתי לרעיון של האתר, מכייוון שחשבתי שאני לא רוצה לצפות בו - והתירוץ שאני לא חייב הוא לא לעיניין כי אני יודע שיהיה לי קשה שלא להיכנס אליו - משיכה מזוכיסטית? אבל במחשבה שנייה אני מאמין שניתן להקים אתר כזה מבלי לתכנן אותו באופן פורמלי - זה יכול להיות אתר חי, שבו כל מי שרוצה - חבר, בן משפחה, אחרים - יוכלו להזכיר את ה``נופלים``, ואז זה בעצם לא יהיה אתר הנצחה ``כבד`` ועם אחריות ציבורית אלא משהו חי ומאפשר החלפת מחשבות, רגשות ואולי אפילו מידע רלונטי. למשל, שמעתי שבמפגש המשפחות של ביה``ח שניידר דברה אמא של איס פרידע ז``ל. כאשר שמעתי על כך הייתי ממש מופתע, אבל אח``כ הבנתי שהשיחה שלה הייתה באופן מפתיע דווקא מעודדת ולא מדכאת. זה אולי מוכיח שאתר כזה אפשרי. למען האמת קשה לי להפסיק, אני מרגיש שהנושא מעורר בי המון רגשות קשים - אני מתאר לעצמי שאת הנושא העלה מישהו שאבד חבר קרוב, ואני מנסה להבין אותו, אבל זה בכל זאת קצת קשה להתחלה...
 
לאב צעיר יוסי



דבריך ללא ספק מן הלב ומן המחשבה, שמחה שהצטרפת לדיון, בכל אופן האם אתה יכול לפרט מה משמעות אתר חי למתים ואיך עושים זאת?
 
למעלה