אתר מומלץ

inoshka

New member
אני חייבת לציין...

שאני ניסיתי את זה לפני כמה חודשים ומשהו התחיל להסתדר בחיים שלי. ברגע שהפרתי פעם אחת את ההבטחה הכל חזר לקדמותו...אז כנראה שיש משהו באיגרות האלה.
 

mirav1144

New member
רגע לפני ...

אני חושבת שלפני שאנשים פונים לאגרות קודש הם צריכים קודם להשתדל בעצמם ולפנות לבורא עולם ע"י תפילה קריאת תהילים להרבות מעשים טובים ועזרה לזולת ואז אם שום דבר חס ושלום לא עובד... רק אז
 
על גורל הגר"א שמעת?

אז הנה שמענו על דברים דומים שרבנים גדולים וחשובים השתמשו בהם (מבלי להיכנס לסוגיית גורל הגר"א, של מתי מותר ובאיזה אופן). למרות שאינני חב"דצקר, בכל זאת אייעץ לך לא לזלזל בדברים שזרמים אחרים ביהדות (החרדים לדבר ה') עושים על דעתם רבותיהם, מה גם שהדברים הללו מקרבים אנשים ליהדות מצד אחד, ומצד שני לכאלה שכבר הולכים בדרך היהדות נופחים תיקווה עידוד ותשובות, במקומת שזה נזקק להם. אספר לך קוריוז שקרה לי פעם עם הנושא הזה, כאשר התייעצתי עם רב מקובל שלמדתי אצלו, לגבי בעיה שהתלבטתי בה באותו הזמן, ולמרות שגם הוא לא היה חבד"ניק הוא יעץ לנסות לקבל תשובה מהאיגרות קודש של הרבי מלובביץ, ולאחר שהוא עשה את מה שצריך כדי לקבל תשובה, אכן קיבלתי תשובה מדויקת ומקיפה את כל הצדדים וההשלכות של הבעיה. בנוסף לכך הייתה שם באותו התשובה תוספת של הרבי שנראתה לא קשורה לעניין, שאמרה: בנוגע לכאב אוזניים, תבדקו אם זה לא מהשיניים. כמובן שלא התייחסתי לזה ושכחתי לגמרי מהפרט הזה. כעבור מס' שבועות קיבלתי שפעת, ובהמשך התחיל לי כאב חזק באחת מאוזני. הלכתי לרופא והוא נתן לי אנטיביוטיקה שלא עזרה והכאב המשיך. בשלב שני הרופא שלך אותי לרופא מומחה אף אוזן גרון, שנתן לי טיפות אוזניים חזקות שגם לא הועילו. ואז בצר לי פתאום נזכרתי בדברי הרבי מלובביץ בתשובה מאיגרות הקודש, והלכתי לרופא שניים שהפלא ופלא מצא בעיה עם זיהום בשורש של אחת השיניים, שגרם לכל הכאב.
 
ממש לא !

גורל הגר"א הוא גורל, המיוחס להגר"א, הנערך באמצעות פתיחת ספר תנ"ך באופן אקראי וקישור הפסוקים, המופיעים בעמוד שנפתח, לשאלה העומדת על הפרק. מקורו של הגורל אינו ברור לחלוטין כמו גם ייחוסו לגר"א. כבר בשו"ת של הרמב"ם מופיעה שאלה על עריכת גורל דומה. בכתביו של הגר"א או של תלמידיו אין כל אזכור לגורל, אולם קיימת מסורת העוברת מפה לאוזן על הדרך לביצועו. לפי המסורת, את הגורל מבצעים תלמידי חכמים גדולים, המתכנסים לצורך כך. הגורל נערך על ידי פתיחת ספר תנ"ך באופן אקראי כך: "יקח חומש שלם וישים ידיו על פסוק זה ספר תולדות אדם (בראשית ה' א') ויאמר פסוק "ונתן אהרן על שני השעירים גורלות אחד לה' - וגורל אחד לעזאזל" (ויקרא טז' ח'). ויאמר יהי רצון מלפניך יי אלהינו ואלהי אבותינו למען שמותיך הקדושים והטהורים היוצאים מס"ת הפסוק הזה למפרע לדלה דלתם ילנן יוֹהָך נָא מָצְפָץ ובשם היוצא מפ' ה' מנת וגו' (תהילים טז' ה') שהוא רַאַה שתודיעני תכף בהפיכה אחת שאלתי שהיא כו"כ שתהיה אות ז' של ז' אותיות שאמנה בשיטה הח' כדי שאמצא בו ממנה שאלתי שהיא כו"כ בבירור בלי ספק כך יאמר ג"פ ובכל פעם יזכור שאלתו והיפוך ז' עלין וז' דפין ז' עמודים ז' פסוקים ז' שיטין ז' תיבות ז' אותיות ויבקש הפסוק שמשם ואילך המתחיל באות ז' ושם תשובתו". (ספר ילקוט הגורלות זוטא, קונטרס א', הוצאת בקאל ירושלים, תשכ"א).
 

REALI

New member
ראשית תודה על הפירוט,

ושנית, אז מאליו יובן צדק שאין תקדים בעולם היהודי לזה ששאלו שאלות ממישהו שניפטר כבר (לפחות לא בלי להעלות אותו באוב
)? לא שאני פוסל, מדינה דמוקרטית אז אם זה מתאים לך אשרייך.
 
ראשית ברוכים תהיו

שנית, האם משה רבנו ושאר הנביאים שכתבו את התנ"ך לא מתו לשיטתך לצורך הדיון?
 

REALI

New member
לא הבנתי, אנו גם לא שואלים אותם!

גם בגורל הגר"א לא משה עונה דרך התנ"ך, אלא הקב"ה מכוון אותנו אל המילים המתאימות לשאלתנו.
 
ומי אתה חושב שמכוון את התשובה באיגרות הקודש?

אם לא גם כן הקב"ה?! רק שבמקרה הנ"ל זה דרך האלפי מכתבים והתשובות שהרבי ענה בחייו לאנשים, ולכן הם קוראים לזה בהשאלה "לשאול את הרבי" (לפחות אני מקווה בישבלם שגם הם קוראים לכך רק בהשאלה).
 

REALI

New member
התכוונת

שכל פעם שאנחנו לומדים תורה, אנחנו לומדים אותה דרך משה רבינו שקיבל אותה בנבואה?
 
מה הקשר?

כאן כותבים לגוויה של הרבי מלובביץ' זצ"ל, לא לקב"ה! ההצעה היא לעשות זאת לפי הצורך. גורל הגר"א הוא דבר שנעשה רק במקרים מאוד מאוד מיוחדים. גורל הגר"א נעשה על התנ"ך. אגרות הקודש הן תכתובת, בנאליות ברובן, של הרבי מלובביץ. קראת אותן פעם? יש שם גם דברי תורה וגם סתם איחולי מזל טוב והתכתבויות של הרבי. המנהג הזה אינו יהודי ויש אתו בעיות הלכתיות רבות.
 
עניתי לך למעלה! להלן עיקרי התשובה שוב:

‫בס"ד למרות שאינני חב"דצקר, בכל זאת אייעץ לך לא לזלזל בדברים שזרמים אחרים ביהדות (החרדים לדבר ה') עושים על דעתם רבותיהם, מה גם שהדברים הללו מקרבים אנשים ליהדות מצד אחד, ומצד שני לכאלה שכבר הולכים בדרך היהדות נופחים תיקווה עידוד ותשובות, במקומת שזה נזקק להם. אספר לך קוריוז שקרה לי פעם עם הנושא הזה, כאשר התייעצתי עם רב מקובל שלמדתי אצלו, לגבי בעיה שהתלבטתי בה באותו הזמן, ולמרות שגם הוא לא היה חבד"ניק הוא יעץ לנסות לקבל תשובה מהאיגרות קודש של הרבי מלובביץ, ולאחר שהוא עשה את מה שצריך כדי לקבל תשובה, אכן קיבלתי תשובה מדויקת ומקיפה את כל הצדדים וההשלכות של הבעיה. בנוסף לכך הייתה שם באותו התשובה תוספת של הרבי שנראתה לא קשורה לעניין, שאמרה: בנוגע לכאב אוזניים, תבדקו אם זה לא מהשיניים. כמובן שלא התייחסתי לזה ושכחתי לגמרי מהפרט הזה. כעבור מס' שבועות קיבלתי שפעת, ובהמשך התחיל לי כאב חזק באחת מאוזני. הלכתי לרופא והוא נתן לי אנטיביוטיקה שלא עזרה והכאב המשיך. בשלב שני הרופא שלך אותי לרופא מומחה אף אוזן גרון, שנתן לי טיפות אוזניים חזקות שגם לא הועילו. ואז בצר לי פתאום נזכרתי בדברי הרבי מלובביץ בתשובה מאיגרות הקודש, והלכתי לרופא שניים שהפלא ופלא מצא בעיה עם זיהום בשורש של אחת השיניים, שגרם לכל הכאב. (לא מנסה להוכיח מכך כלום, רק קוריוז).
 
התגובה שלך בלתי מובנת לחלוטין

בתחילה טענת ששליחת מכתבים לגוויה שאמורה לענות תשובות ולחולל ישועות היא דומה לגורל הגר"א. הסבירו לך שזה ממש לא דומה ואז שינית את הטענה ל"אל תזלזל" וספרת סיפור נפלאות אותו אפשר היה לשמוע מכל דרשן נוצרי. האם מסיפורי נפלאות היית משתכנע בצדקת האמונה הנוצרית? בעצמך כתבת שזה רק קוריוז חסר משמעות. כתב ע"כ כבר הרב זלמן מלמד "בבית מדרשינו לא שמעתי על הנהגות כאלה אלא מתבוננים בשכל ע"פ התורה והולכים ע"פ הגיון של תורה ולא ע"פ הדרכות סגוליות".
 
ראשית אני לא בטוח כמה שהדיון הזה שייך פה

למהות הפורום יהדות לחילונים. שנית, גם על הדרך של כבוד הרב זלמן מלמד יטענו הטוענים (הליטאים והחסידים לדוגמא): "בבית מדרשינו לא שמענו על הנהגות כאלה אלא מתבוננים בשכל ע"פ התורה והולכים ע"פ הגיון של תורה ולא ע"פ שעטנז עם ציונות חילונית ומדינת ישראל שמטרתה לעקור את התורה והמצוות". וכן על זו הדרך אפשר גם לטעון על הליטאים והחסידים לדוגמא ושאר הזרמים כל אחד על השני, ואין לזה סוף ותכלית. כך שהנח להם לישראל (החרדים לדבר השם), כל עוד הם הולכים עפ"י דעת רבותם בעיקר כאשר מדובר בשבעת הרועים אדמורי חב"ד קודש קודשים, גם אם זה לא בדיוק הזרם הדתי שלך.
 
סליחה אבל אף אדמו"ר חב"ד לא אישר את המנהג

המאוד מוזר הזה. מדובר במנהג שבדו מליבם כמה חסידים שוטים אחרי מותו של האדמו"ר זצ"ל. אף אחד מגדולי הדור, חרדים או לא, לא אישר את המנהג.
 
אבל רבנים גדולים וחשובים שהולכים לאור אדמו"רי

חב"ד כן אישרו את המנהג, כולל רבנים ומקובלים שלא מחב"ד שמשתמשים בו. (שלא לדבר על כך שמציאות הזו לא הייתה קיימת עדיין בזמן חייהם של אדמו"רי חב"ד). ועל זו הדרך אפשר להביא לך דוגמאות רבות של פסיקות והנהגות חדשות של הרב שך והרב אלישיב לדברים מהמציאות של היום, שהגר"א ורבי ישראל סלנטר לא אישרו אותם או נהגו בהם. אבל שוב, זה לא הפורום הנכון והמתאים לפתח דיון בכיוון הזה, ודי בכך שאנשים רחוקים מתו"מ מתקרבים מהמנהג החדש הזה (ויש באתרי חב"ד עשרות דוגמאות לסיפורים על כך), וכן אנשים שבדרך התו"מ שנמצאים במצוקה מקבלים נחמה ומזור בזה. נהרא נהרא ופשטיה.
 
למעלה