את זה אהבתי

trilliane

Well-known member
מנהל
לא קוראים את הטקסט פעם שנייה, כבר אמרתי? ../images/Emo3.gif

 

דניאל 162

New member
מעניין אם האל"ף נשמטה לה, או שמא המילה נכתבה

כפי שהיא נשמעת (BRIUT). אם מה שקרה זה טעות הקלדה- מדובר על רשלנות זניחה (אע"פ שזו הכותרת הראשית, וזה קצת מביך...) אבל אם זה המקרה השני- זה עוד יותר מביך
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו ללא ספק טעות הקלדה.

שים לב שבגוף הטקסט המילה מופיעה נכון כבר במשפט הראשון. נכון, טעות הקלדה אדיוטית, אין כוונה לכך שהם לא יודעים לאיית. זה לא עניין של מבוכה, רק זלזול וחוסר אכפתיות. מדובר בטעות בולטת בכותרת בידיעה של ארבע שורות, והיא עדות חיה לתופעה (הלא נדירה כלל) שעליה התלוננתי אך זה לפני שבועיים – מי שכתב ופרסם אותה לא מצא את הזמן לעבור עליה פעם שנייה לפני שלחץ על "שלח".
 

GnomeBubble

New member
נשמטה כמובן

קורה לכולנו. הגהה היתה עוזרת כאן, ונראה שבמובן הזה לפחות משרד החינוך במצב הרבה יותר טוב מ-Ynet.
 

GnomeBubble

New member
יש רמות שונות של הגהה

יש לעבור פעמיים על מה שאתה כותב כדי שלא יצאולךז שגן/ות הקלשדה מביכות, ויש לעבור עם מיכל ריסוס ולהשמיד כל "בגלל ש".
 

דניאל 162

New member
או, לחלופין, להישאר עם "בגלל ש"- ולספוג הערות

וביקורת מאנשים יהירים כמותי. האם לרסס ולהילחם לטובת חופש הפרט ונגד הפלצנות, או שמא לזרום עם התקן הדיקטטורי?
 

Mits Petel

New member
רק אתמול נתקלתי בתרגום עברי של מאמר

בפילוסופיה (התרגום התפרסם בכתב העת המקצועי והנחשב "עיון") שהיה מלא ב"למרות ש" ו"בגלל ש". מה שמצביע על כך שאם יש תקן האוסר את אלה - הוא לא רלבנטי לכלום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא צריך תרגום. אני קוראת כל הזמן

ספרים ומאמרים (לא מתורגמים) שכתובים בשפה טובה אבל לא תקנית ב-100%.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הגהה לא קשורה לתקניות.

היא אכן לראות שהמילים כתובות נכון, שאין שגיאות כתיב (בעיקר כאלה שבודק איות לא מסוגל לזהות), שאין רווחים מיותרים וכו'. אם נעשתה עריכת לשון (ורצוי טובה), הגהה נועדה לוודא שלא נשארו פה ושם "שפיצים" שהעורך פספס. אבל זו בדיקה שטחית, לא בדיקת עומק. תקינות היא כבר ברובד אחר. אני לא מתרגשת מ"בגלל ש". אני משתמשת בזה בדיבור כל הזמן, בכתיבה משתדלת מאוד שלא, אבל זה לא מסעיר אותי כשאני רואה את זה כתוב. הרבה יותר מעצבן אותי לראות טעויות בולטות ומביכות (כמו זו שבראש הפתיל) כי זה מעיד על זלזול מוחלט בקורא, על גישה שמקדשת את הכמות על פני האיכות, כשברור לי שמהירות הפרסום חשובה יותר מהטקסט עצמו. למי שלוחץ על "שלח" אין כוח, אין זמן וכנראה לא מצופה ממנו לעבור שוב על הדברים (אפילו כשמדובר בכותרת ו/או בטקסט קצרצר!). אבל למען האמת, אני כבר מזמן לא מתעצבנת. YNET יכתבו מה שהם רוצים, אני לא משלמת להם, הם לא חייבים לי כלום, ואני יודעת לא לצפות מהם לרמה גבוהה, זה הכול.
 
למעלה