את קברו של סבי אני מבקש

מזה זמן רב הנני מנסה לאתר את קברו של סבי שנהרג במלחמת העולם הראשונה כחייל בצבא אוסטרו- הונגריה בגבול בין אוסטריה לאיטליה.

מוצאו של סבי - טרנסילבניה , אז הונגריה כיום רומניה .

סבי גויס לצבא בשנת 1914 , אמי שנולדה בנובמבר אותה שנה נולדה לאחר שהוא נהרג , מכאן שהוא גויס לאחר פברואר ונהרג בין פברואר 1914 לנובמבר 1914 .

שם משפחתו היה נפתלי שמו הפרטי כנראה לייב. שם אשתו היה אסתר והשאיר אחריו ילדה כבת שנתיים בשם אילוש ILUS ואת אימי שנולדה לאחר מותו SERENA. מוצאו מטרנסילבניה אז הונגריה כיום רומניה.

אמו הייתה בישראל והתגוררה בצפת ועם מותו חזרה לרומניה ומאוחר יותר נלקחה לאושוויץ . אמי ז"ל אף היא נלקחה לאושוויץ חזרה בחיים ובידי מספר שהיה מוטבע על הזרוע שלה .

אני רוצה לעלות לקברו ולומר קדיש.

מזה שנים אני מנסה לאתר את קברו , פניתי לשלטונות אוסטריה , כתבתי לבתי קברות צבאיים באזור .הכל ללא הצלחה
 

שרי סילבר

Active member
שלום יצחק,

חזרתי וקראתי את מה שכתבת, וכדי לנסות לסייע נראה לי שצריך להבהיר מספר נקודות לפני שאפשר יהיה לכוון אותך לאפשרויות פוטנציאליות שונות:

1. אתה רושם שמוצאו של סבך מטרנסילבניה. האם ידוע לך היכן בטרנסילבניה נולד ו/או (לפחות) חי לפני שגויס?

2. האם ידוע לך מתי נולד? אם לא ידוע תאריך מדויק/שנת-לידה במדויק, האם אתה יכול להעריך מתי נולד?

3. אתה כותב ששמו הפרטי היה כנראה לייב. צריך לקחת בחשבון שלייב פעמים רבות יופיע כלאון/לאו. בנוסף, על-שום הצירוף המקובל, זה מגיע פעמים רבות עם השם יהודה, ויהודה פעמים רבות "הולך" עם השם הלועזי יוליוס.

4. אתה מציין ששמו הפרטי של סבך היה כנראה לייב. מכך אני מבינה שאינך בטוח בשמו הפרטי. ללא ידיעת-שמו הפרטי יקשה עליך לאתר מידע בארכיונים/בסיסי-נתונים שונים. לשם כך חשוב להבין: האם אימך עדיין חיה (אם כן, שתבדל"א כמובן)? האם היא עלתה ארצה? אם אינה חיה עוד, היכן היא קבורה?

5. אתה כותב שסבך נהרג במלחמת-העולם ה-I בגבול אוסטריה-איטליה. מהיכן המידע הזה? אני שואלת משום שגם אצלי נאמר ע"י אחת המשפחות אודות מישהו שהוא נהרג בגבול אוסטריה-איטליה. עד עתה אין לי מושג מהיכן הם שאבו את המידע, זה משהו "שרץ" במשפחה, אולם לאחר איתור של פרטיו התברר שנהרג באיזור של גליציה המזרחית וכלל לא בגבול של אוסטריה-איטליה. נקודה למחשבה.

6. אתה מציין שפנית לשלטונות אוסטריה. למי בדיוק פנית?

7. אתה מציין שכתבת לבתי-קבורת צבאיים באיזור. באיזה איזור? אגב, בכול המקרים בהם נתקלתי במחקר שלי, החללים הללו לא נקברו בבתי-קברות צבאיים.

כאמור, יועיל אם תנסה להתייחס לנושאים הנ"ל כדי לנסות לכוון אותך למקורות-מידע אפשריים ולא לכוון אותך לכאלה שכבר פנית אליהם.

שרי
 

Shayjack

Member
כמה תוספות לפוסט של שרי סילבר:

בהונגרית נקראו בעלי השם לייב לרוב Lipot או Leopold.

על פי וויקיפדיה הצבא האוסטרו-הונגרי הורכב מ 3 קבוצות. הצבא המשותף בו היו תושבי אוסטריה והונגריה. הצבא האוסטרי והצבא ההונגרי אליו גויסו בני טרנסילבניה.
יתכן שצריך לפנות לארכיונים בהונגריה.

אם ידוע לך מקום הלידה או המגורים מקורות נוספים אפשריים: ספרי יזכור, אנדרטאות לחחלי המלחמה ורישומי פטירה.
 

שרי סילבר

Active member
בכוונה לא הפניתי עדיין לחיפוש עצמו, הן ברשת והן למקורות-חיפוש ומתן קישורים לארכיונים שונים. חשוב, לטעמי, לברר תחילה את הסוגיות שהעליתי, משום שללא פרטים, ובכלל זה שמו של החלל, יקשה לבקש בארכיונים השונים שיערכו חיפוש (חיפוש ראשוני שערכתי בבסיס-הנתונים שברשת לא העלה כל תוצאה רלוונטית, ולכן חזרתי וקראתי שנית את ההודעה שרשם יצחק).
 

אקשט

Member
הייתה ב Görgény / gurghiu שבטרנסילבניה משפחה ענפה בשם נפתלי. האם בה מדובר?
 
למעלה