באפיפסט 2016!

DontEvenBlink

New member
באפיפסט 2016!


הינכם מוזמנות ומוזמנים לבאפיפסט 2016!
באפיפסט הינו כנס שנתי שמוקדש כולו ליצירותיו המופלאות של ג'וס ווידון. הכנס מאורגן על ידי קהילת ג'וס ווידון הישראלית, בחסות האגודה למדע בדיוני ופנטזיה.
|לינק|https://www.facebook.com/whedonisrael/ דף קהילת ג'וס ווידון הישראלית בפייסבוק
https://www.facebook.com/events/1000491453369825/ דף האירוע בפייסבוק.

מתי?
באפיפסט יתקיים ביום חמישי, ה-2 ביוני. בשעה 18:00 עד השעה 22:30

איפה?
באשכול הפיס, בתיכון עירוני א', תל אביב. הכתובת היא שפרינצק 4

כיצד?
ניתן לקנות כרטיס לכנס המלא בקישור הבא:
http://shop.sf-f.org.il/98-כנס-באפיפסט-2016-כרטיס-יומי.html
מחיר רגיל: 50 ש"ח
מחיר לחברי האגודה למדע בדיוני ופנטזיה: 40 ש"ח

מה בתכנון?

18:00-18:30 התכנסות ומינגלינג

18:30-20:00 פאנל – "המפגש עם האחר"
מנחה: נעה פז
משתתפות הפאנל: פנינה מולדובנו, כליל ליפשיץ, נדב רזון
הדמויות ביצירות של ווידון עוברות מסעות של התפתחות והשתנות. במהלך מסען הן פוגשות חברים ואויבים, את המוכר ואת הזר. בפאנל נבחן את המפגש עם הזר, השונה והאחר ביצירות של ווידון וננסה לענות על השאלות האם ניתן להכיר את האחר? ומה ניתן ללמוד מהמפגש עם הזר?
כרטיס לפאנל בלבד:
http://shop.sf-f.org.il/99-כנס-באפיפסט-2016-כרטיס-יומי.html
מחיר רגיל: 30 ש"ח
מחיר לחברי האגודה למדע בדיוני ופנטזיה: 25 ש"ח

20:00-20:15 הפסקה

20:15-21:00 "כמו פאי: גבריות רעילה בדוקטור הוריבל והקורבנות הנשכחים שלה" / ענבר נעמן
ד"ר הוריבל מעביר ביקורת פמיניסטית על גבורה וגבריות. אז איך דווקא בד"ר הוריבל דמותה של פני נדחקת הצידה ונופלת לכל קלישאות של כתיבה נשית עצלה? אז מי היא פני בכלל? והאם בילי בעצמו, כמו קפטן האמר, הוא כמו פאי?
על המרצה: כותבת הבלוג "המפתחות של הצוללת", עיתונאית, פמיניסטית ואמא לפרדי - החתול הכי נפלא בעולם.
כרטיס להרצאה בלבד:
http://shop.sf-f.org.il/99-כנס-באפיפסט-2016-כרטיס-יומי.html
מחיר רגיל: 20 ש"ח
מחיר לחברי האגודה למדע בדיוני ופנטזיה: 15 ש"ח

21:00-21:15 הפסקה

21:15-22:00 "מסעו של ווסלי לגאולה" / שירי ישועה
אחד הנושאים העיקריים ב"אנג'ל" הוא הכפרה, אך לא רק הוא רודף אחריה. ההרצאה תתמקד בווסלי, בדרכים בהן ניסה לכפר על בחירותיו, והעונשים איתם התמודד. כיצד הוא נשאר דמות אהובה הנחשבת חיובית, למרות חטאיו הרבים, והאם ברגע האמת זכה לגאולה?
על המרצה: מעצבת גרפית במקצועה, שפוטה של ג'וס ווידון להנאתה. מוותיקות קהילת מעריצי/ות ג'וס ווידון בישראל.
כרטיס להרצאה בלבד:
http://shop.sf-f.org.il/101-כנס-באפיפסט-2016-כרטיס-יומי.html
מחיר רגיל: 20 ש"ח
מחיר לחברי האגודה למדע בדיוני ופנטזיה: 15 ש"ח

22:00-22:30 אימפרווידון- מה אתם הייתם עושים?
מנחה: איוקי
אימפרווידציה ווידונית למדי בהשתתפות הקהל!
הכניסה לאירוע האחרון היא חינם למי שקנה כרטיס לאירוע אחד לפחות.
 

Y. Welis

New member
בלי סינגאלונג או הקרנת פרקים? קצת חבל

הדור שקדם (לפני עשור וקצת) היה מושקע יותר.
 

DontEvenBlink

New member
יש בעיה של זכויות יוצרים

זה מה שגרם לסגירת שגרירות סאנידייל בישראל (מה שהיה לפני עשור, כמו שהזכרת).
 

Y. Welis

New member
מי אוכף את זה? בשעתו היו הקרנות פרקים בכנסים רשמיים

בקשו חסות מהאגודה.
 

גלקטור

New member
למיטב ידיעתי האירוע הוא בחסות האגודה והאגודה פועלת ל פי חוק

ולכן לא תפר זכויות יוצרים. אני מניח שהקרנה תעלה כסף (וזמן עבודה של פעילים לתיאום וכולי).
פעם באמת היו הקרנות ללא תיאום, ואפילו הקרנות של פרקים שהורדו מהאינטרנט - זה נפסק.
 

Y. Welis

New member
חבל. ה'זכויות' האלה לא משרתות אף חובב, אלא רק עורכי דין

לא שמשנה לי איך הן יושגו (או אם בכל אירוע של האגודה שבו יש הקרנה, יש או אין זכויות), אבל בלעדי הקרנות אירוע כזה לא שווה הרבה.

ואולי זה אני, אבל אני לא מצליח לחבר את הסטיקר מאייקון 2004 (או 03') -
OUT. FOR. A. WALK. BITCH, עם הרצאה של פמיניסטית ב-2016....

הזמנים השתנו, בלי ספק. לא לטובה, זה בטוח.
 

גלקטור

New member
אני לא מבין את התגובה שלך. אתה רוצה שהאגודה תפר זכויות

יוצרים ואז תגרר לתביעה משפטית?
&nbsp
אני מסכים שהקרנות, בייחוד הקרנות פעילות, מוסיפות לאירוע אבל:
1. יש חוק, והאגודה פועלת לפיו ולכן לא תפר זכויות יוצרים.
2. שימוש בחומרים שעליהם יש זכויות יוצרים עולה כסף. כמה? אני לא יודע. אני סבור שבוודאי כמה מאות שקלים עבור פרק בודד - סכום שאולי לא כדאי עבור מסיבה מצומצמת. אני כן יודע שאם האגודה תפסיד בתביעה היא יכולה להפסיד עשרות אלפי שקלים.
3. ערוץ הsci-fi music של האגודה, למשל, פועל ברשיון אקו"ם. כלומר האגודה כן מוכנה להשקיע כסף בתשלום על זכויות יוצרים. עניין של תעדוף.
4. "אבל בלעדי הקרנות אירוע כזה לא שווה הרבה" באמת? אולי זו העדפה אישית שלך, אבל עובדה היא שרוב אירועי האגודה בשנים האחרונות היו ממועטי הקרנות, אך עדיין מוצלחים מאוד - מבחינת תכנים, מבחינת הקהל הרב שמגיע ומבחינה כלכלית.
חבל שאתה מזלזל ככה.
&nbsp
* אני לא מעורב בבאפיפסט, איני חבר (ומעולם לא הייתי חבר) בועדת תכנים של כנסי ואירועי האגודה ומאז 2010 אני כבר לא מעורב בכלל בארגון כנסים או בהיבטים ארגוניים-כלכליים אחרים של האגודה.
 

Y. Welis

New member
מה החוק? מי מחפש את הזכויות? אתה מדבר ברטוריקה

יש נציג לבעלי הזכויות על 'באפי' בארץ? אפשר לדבר איתו? יש מישהו מטעמו שבודק? איכפת להם אם 30 איש יראו פרק באולם חצי פרטי?
&nbsp
הדברים שכתבת לא מסייעים לדיון כי אתה אינך עורך דין, ולכן חבל שתהיה 'קדוש יותר מהאפיפיור'. יש לך חוות דעת משפטית - הצג אותה.
&nbsp
יש גם חוק שאוסר רכיבת אופניים על מדרכה (משנת 1958) ולמרות זאת הוא מופר בריש גלי בכל רחבי הארץ... ומביא לנפגעים בקרב רוכבים והולכי רגל. במה הוא חסר לעומת החוק שהזכרת?
&nbsp
אני למשל לא מתעניין במיוחד בהרצאות, אלא בהקרנות. זכורני מס' שיא של מבקרים בכנסים שבהם היו הרצאות, שלמעשה מימנו את האירועים. אתה מוזמן לברר עם מנהלי כנסים מהעבר את הנתונים.
&nbsp
 

גלקטור

New member
אתה מדבר שטויות

יש נציגים לכל בעלי הרשתות בארץ.
הנה דיון לדוגמא בנושא מ-2009 מתוך פורום האגודה הישן (מציע להתעלם מניבולי הפה של גרייף )
http://www.forum.sf-f.org.il/read.php?10,50283,50283#msg-50283
&nbsp
מהדיון הזה, ולפי הודעה שאני (!) כתבתי, הנושא עוד יותר ישן מזה, וכנראה עלה כבר בתקופת אולם מופת. זכרוני מעורפל למדי.
עדכון הוועד הזה מסוף 2009 מעלה שהאגודה יצרה קשר על משרד עו"ד לגבי זכויות יוצרים http://www.forum.sf-f.org.il/read.php?10,52877,52877
&nbsp
הבעיה היא, שוב, שמספיק שמישהו יתלונן למפיצים בארץ והאגודה תהיה חשופה לתביעה. וזה חמור עוד יותר שהאגודה גובה על זה תשלום.
&nbsp
האגודה לא מעוניינת לקחת את הסיכון הזה, אלא לעבוד בצורה חוקית ונכונה.
מעצבן? חבל. אם הנושא הוא בלבך, אתה מוזמן להתנדב לצוות תכנים ולהשיג זכויות יוצרים להקרנת הפרקים האהובים עליך. כן, אני משתמש בטיעון *הזה*.
&nbsp
ואתה טועה - דווקא האייקונים בניהול אורי אביב שהתרכזו בעיקר בהקרנות לא הצליחו כמו הכנסים של האגודה - גם אלו שבמהלך השנה וגם אלו שהתנהלו במקביל לו. הדגש שלו על הקרנות, אגב, היה אחד הנושאים שעלו בתקופת הפיצול המפורסם. ועובדה שהאגודה שרדה ומצליחה מאוד וה"פסטיבל" של אורי כשל לחלוטין, גם בתקופה שעוד נקרא אייקון וגם כששינה שם לאוטופיה.
&nbsp
אני לא יודע לאיזה כנסים אתה הולך, אבל בשני הכנסים האחרונים בהם הייתי - דורות ועולמות, בכל ההרצאות בהן נכחתי האולמות היו כמעט מלאים, ואירועים רבים היו סולד אאוט.
 

Y. Welis

New member
אורי אביב זה משהו אחר. לא זכה להפצה של האגודה

ומצער שהתפצל מלכתחילה. אבל גם זה עניין אחר.
&nbsp
כל הכבוד שיש קהל. אני כאמור הייתי בא אילו היו הקרנות (ועוד צר לי שהחמצתי בשעתו את 'סריניטי'...).
&nbsp
ציטוט של דברי רז [גרינברג]:
http://www.forum.sf-f.org.il/read.php?10,50283,50309#msg-50309
'....אירועי יום המגבת, עד כמה שהבנתי, משלבים את הקרנת הפרק במסגרת עיונית (שתי הרצאות). זה נעשה הרבה מאוד בכל מני מסגרות אחרות מבלי לבקש אישור הקרנה - בימי עיון, במוסדות אקדמיים, וגם באייקון (שבו קיים פורמט הרצאה+פרק). אם תפנה לבעלי הזכויות כדי לאשר דבר כזה, מרבית הסיכויים הם שהם בכלל לא יטרחו לענות, כי אין להם כח וזמן לטפל בשטויות כאלה. טכנית, אולי מדובר פה בעבירה על החוק (שוב, אני לא בטוח - נדמה לי שהחוק בהחלט מכיר בהקרנה של חומר במסגרת עיונית). מעשית? לא ברור שזה משהו שצריך להתרגש בגללו.'
&nbsp
מעבר לשעשועי הלשון המשפטית של חלק מהמשתתפים, שאין להם השכלה כזו, כדאי באמת להשיג חוות דעת משפטית, ואולי להשקיע בעו"ד שייעץ בעניינים כאלה - לא חסרים עו"דים בארצינו, ומן הסתם יש אחד שממילא עוזר לסנימטק.
&nbsp
כך למשל אם חסות אקדמית תאפשר הקרנה - נצלו אותה.
 

Y. Welis

New member
יפה שפנתה

'...תוך רצון לסייע לאגודה הציעו נציגי המשרד יעוץ שוטף בחינם, ויעוץ פרטני בתשלום סמלי. '.

ומה יצא מזה?

כאשר אתה (ואחרים) מדבר על חשש מתביעות, מבלי שבדקת ספציפית מי ומה, החשש נשמע לי דמיוני. כאשר תהיה לך ולמארגנים חוות דעת מקצועית, תוכלו לדעת מה אפשר ומה לא, ותהיו משוחררים מפחדים.

בינתיים, עד שהנושא הזה יתברר והפחדים הדמיוניים (אולי הדיון מתאים יותר לפורום אימה...) ישככו, הייתי ממליץ לחובבי באפי ואחרים, לקיים כנסים פרטיים בבתיהם או במקומות פרטיים, ולהקרין שם כל דבר שרק ירצו, פלוס הרצאות.
 

גלקטור

New member
אה, ההודעה ההיא היא מ-2009

אני לא ממש מעורב אבל אני יכול רק להניח שהמדיניות של הוועד בנושא נבנתה על סמך אותו ייעוץ. אין לי מושג.
ושוב, כל הנושא עלה בגלל טענות (ואולי איומי תביעה? אני לא זוכר) שעלו בעבר נגד האגודה.
אתה חושב שזה פחד דמיוני. אז מה אם אתה חושב ככה. האנשים שעושים את העבודה בפועל די בטוחים שזה חשש מוצדק - ובייחוד אם מנסים ליצור שיתופי פעולה עם אותם גופים (כמו למשל השת"פ עם מפיצי סדרת סטאר וורס המצויירת לפני כמה שנים).
&nbsp
אגב, מצאתי עוד משהו בתקציב עולמות 10: היה מתוכנן להעלות מופע של חנות קטנה ומטריפה. עלות התשלום לזכויות יוצרים לבדה היתה כ-8500 ש"ח. בהחלט לא כסף קטן ומזל שהוחלט לבטל את זה כי אין סיכוי שזה היה מחזיר את ההשקעה.
&nbsp
 

Y. Welis

New member
אומר משהו על מצב החברה כיום, שעל כל פיפס צריך לשלם לעורכי

דין (כאילו שיוצרי ה'חנות קטנה' יראו מזה שקל). מעריך שייעוץ טוב ומו"מ היה יכול להוריד את העלות.
&nbsp
אין ספק שיש בארץ איומי תביעה (רובם סרק). לכן אנשים פוחדים.
 

גלקטור

New member
אגב, הסתכלתי בקובץ התקציב של עולמות 2010

(אני הייתי אחראי הכספים בכנס) ולהקרנות סרטים ופרקים נמכרו כרטיסים בודדים בלבד, הרבה פחות לעומת הרצאות בסלוטים מקבילים. (למעט מופע ד"ר הוריבל ומפגש יוצרים ).
 

גלקטור

New member
אין לי נתונים, אבל הנה ציטוט מתוך מסמך סיכום אייקון 2004

מתוך מסמך שסיכם את הערות כל אנשי הסגל:
"• חסל ביצוע הקרנות בלבד – פורמט של הרצאה + הקרנה עובד היטב ומושך יותר קהל מהקרנה בלבד וראוי להמשיך ולטפח אותו. (אורי אביב)"
&nbsp
הפורמט הזה הוא יותר בעייתי מכמה בחינות:
1. זמן - הסלוט יהיה ארוך יותר מאשר להקרנה לבדה ויבוא על חשבון תכנים אחרים.
2. צריך למצוא מרצה שיכול ומוכן לדבר על אותו פרק/סרט ספציפי
3. לוגיסטיקה ותקציב - זה מצריך הקצאת ציוד למרצה (לפטופ, מיקרופון, בקבוק מים) ומתן כרטיסי חינם נוספים למרצה (אם זו ההרצאה היחידה שלו בכנס).
4. זה עלול להיות קצת אונס של ההרצאה לפי הפרק/סרט. אני זוכר שאני עשיתי את זה באחד הכנסים (פאןקון, אולי?) - מה שרז הזכיר של הרצאה של 5 דקות לפני הסרט "איש הנצח". זה לא הרגיש טוב במיוחד. יותר כמו לצאת ידי חובה. אז מה הערך בזה?
&nbsp
מה שבהחלט עובד ומושך הרבה קהל אלו מפגשי יוצרים או הקרנות פעילות. אבל אלו מפעלים שונים לחלוטין עם הרבה יותר השקעה (הן מבחינת המופיעים והן מבחינת הכנס).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הצדק איתך, הן מבחינת הצלחת האירועים, הן מבחינת זכויות

בראשית שנות האלפיים, כשהאינטרנט סיפק וידאו באיכות נמוכה למדיי ותכנים מחו"ל לא היו בהישג ידו של כל אחד, עוד היה להקרנות האלה ערך. כיום, מזה שנים יש לכל המעוניין גישה פשוטה לתכנים כאלה, כמו גם תנאי הקרנה ביתיים טובים, ולכן זו אינה אטרקציה. הקרנות בכנסים כבר אינן מגנט קהל בדרך כלל, אפילו כשהן חינם (ואני מדברת מניסיון, הייתי שם).
&nbsp
מבחינת זכויות יוצרים, להלן הסבר שמצאתי בחיפוש בגוגל (ובכלל חיפשתי משהו אחר):
http://www.studylaw.co.il/זכויות-יוצרים-בהצגת-סרט-או-מצגת-בפומבי
אכן, יש בעיה בהקרנה ללא זכויות יוצרים בכנס שנערך במקום ציבורי, פתוח לציבור ומוכר כרטיסים בתשלום. גם אם לא יקרה כלום, חבל להסתכן לחינם, וכבר היו דברים מעולם. לא רק האגודה למד"ב ופנטזיה הסתבכה (אם הבנתי נכון), גם אס"ט (אגודת הסטודנטים בטכניון). לפני עשור (או יותר) הוקרן שם באופן לא חוקי (או היה ניסיון הקרנה לא חוקי) של "מלחמת הכוכבים" (אאל"ט). מישהו הלשין (כנראה) והאגודה הסתבכה בטירוף.
&nbsp
באחד מכנסי "עולמות" הייתה בעיה עם הפקת המחזמר "חייו ומותו של ליאם או'לירי" – כשבעלי הזכויות בחו"ל שמעו עליו הם עשו להם בעיות... אף שזה היה מחזמר חובבים מקורי שלא השתמש בטקסטים או במוזיקה מהסדרה. במקרה הזה זו הייתה הודעה תמימה של אחת המעורבות בפורום מעריצי ג'וס וידון (או משהו כזה) וזה הספיק. יש לזכור שכיום בזכות האינטרנט כל אחד יכול (אם בתום לב אם בזדון) לפרסם בקלות בפני ציבור גדול, גם בפני זרים מוחלטים בצד השני של העולם. כלומר זה כבר לא "מי ידע מה נעשה בישראל הקטנה".
&nbsp
למי שאינו נושא באחריות קל כנראה לבוא בטענות או בדרישות... אבל אני מבינה ומצדיקה לחלוטין את האחראים, וטוב שהם אינם מתפתים. לו היה מדובר בתכנים מקוריים בעלי ערך מוסף הייתי חושבת ששווה להיאבק ולבדוק מה ניתן לעשות מבחינה משפטית, אבל סתם כך כדי להקרין פרקים? מיותר.
&nbsp
אגב, קצת אירוני שניתנה כאן האנלוגיה לרכיבה על אופניים על המדרכה, כידוע, בעקבות האופניים החשמליים והתאונות שהם הביאו הנושא עלה לסדר היום הציבורי (סוף סוף!), בערים רבות יש כבר פקחים שמחלקים דוחות וקנסות, תמרורים ואזהרות על המדרכה, המשטרה מעורבת, ראיתי בטלוויזיה קמפיין תשדירי שירות (משהו עם כדור כדורת) ועוד. במילים אחרות, לפעמים חוק הוא אכן "אות מתה" אבל זה יכול להיות זמני, עד שמישהו מתעורר... וחשוב לזכור שכאן לא תקף בהכרח החוק הישראלי מאחר שבעלי הזכויות יושבים בחו"ל אז המצב קצת יותר מורכב. למה להכניס ראש בריא למיטה חולה?
&nbsp
לסיום אציין שהייתי בכנס(ון) באפיפסט השנה וגם בשנים הקודמות, היה נחמד מאוד. אמנם לא בהכרח נהניתי מכל ההרצאות, אבל לא הייתי נהנית יותר מהקרנות. יש לי DVD של כל הסדרה בבית, אני לא צריכה להגיע במיוחד עד לת"א ולשלם כסף לאירוע כדי לצפות בהם דווקא שם, הגם שהחברה בהחלט נעימה לי.
 
למעלה