בא לי לרצוח מישהו

Ambious

New member
בא לי לרצוח מישהו

פתחתי היום בבוקר את העיתון, ובעמוד הראשון בענק היה כתוב שזה אבסורד שמי שלא שרת שירות צבאי מלא מקבל מענקי שחרור, וזה ממשיך בכך שזה לא בסדר שמי ששוחרר על פרופיל נפשי במהלך השירות ו- "עשה קצת הצגות לקבן" מקבל מענקים ונחשב חייל משוחרר, ומקבל הטבות ועזרה בלימודים וכו'ו כו' וכו' פשוט רציתי לבכות כשראיתי את זה. אין שם ולו מילה אחת להפריד בין משתמטים וזייפנים למיניהם לבין אנשים עם בעיות אמיתיות. אני התגייסתי לצבא אחרי מאבק של שנתיים שלמות שבהן הצבא לא רצה לגייס אותי בגלל בעיות בריאות הנפש כאלה ואחרות, ולבסוף הצלחתי להתגייס במה שנחשב חצי התנדבות (ממש חתמתי על טופס התנדבות, למרות שהייתי חייל סדיר רגיל), ותרמתי למדינה, ועשיתי את השירות שלי על הצד הטוב ביותר - כולל קבלת תעודות הצטיינות. לבסוף אותה בעיה רפואית-נפשית השתלטה עלי בחזרה וגברה על היכולת שלי להשאר בצבא, ושוחררתי אחרי שירות של שנה ותשעה חודשים, וקיבלתי את ההטבות שמקבל חייל משוחרר בהתאם לזמן השירות שלי (במילים אחרות - לא באותו גובה של חייל ששירת שירות מלא), ואני נחשב חייל משוחרר לכל דבר. לקח לי יותר משנה וחצי להשתקם, ועדיין לא השתקמתי לגמרי. הצבא היה הדבר הכי חשוב שעשיתי בחיים שלי, ועד היום כל לילה (ואני מתכוון באמת ממש כל לילה בשבוע) אני חולם שאני חוזר לצבא. וזאת התודה שאני מקבל - שקוראים לי משתמט ואומרים שלא הייתי צריך לקבל עזרה בלימודים, שהיו חלק מתהליך השיקום שלי, ושאני לא צריך להחשב חייל משוחרר. בא לי לבכות, פשוט ככה. ואל תתחילו עכשיו עם ה- "אבל יש משתמטים באמת" שלכם, זה פורום תמיכה פה לא פורום ויכוחים פוליטים.
 

ToryMaster

New member
האמת?

אני מזדהה, מאוד. אני גם חושבת שמשתמטים פר סה לא עושים את זה סתם כי הם מפונקים, יש להם את הסיבות שלהם וזה לא פאקינג עניינו של אף אחד אחר. מה אתה יכול לעשות? להיזכר שאתה תרמת את חלקך, ושזה היה חלק אדיר, אם תשאל אותי, לא רק בגלל העבודה שעשית, אלא גם בגלל המאמץ האדיר שהשקעת בזה. אתה לא מקבל יריקה לפרצוף, הם פשוט נאלצים להכליל את כולנו בהחלטות מטומטמות ומיותרות לגמרי. זה *עליהם*, לא *עליך*. זו הפרדה קוגניטיבית שאתה חייב לעשות.
 
../images/Emo45.gif

אתה עשית מעל ומעבר למה שהצבא ציפה ממך. נלחמת ושירתת בצורה בה קשה לי להאמין שרוב האוכלוסיה היה עושה לו הצבא היה "בחירה" (ועוברך זו אכן היתה בחירה!). בקיצור, אתה מחליט אילו דיעות אתה מעריך. את אלו שחושבים שאתה "משתמט" או את אלה שמעריכים אותך מאוד על מה שעשית
.
 
אני ממש מסכימה איתך

מרגיז אותי כל הצייד שנעשה כלפי אנשים שלא שרתו, בלי בכלל להבדיל בין מי שלא יכול היה לשרת לבין מי שסתם לא היה בזין שלו. המון פעמים אומרים משתמטים בלי שום הפרדה וזה מעצבן בכל פעם מחדש.
 

trigotrigo

New member
וזה אפילו לא מכוון אליך

אתה סובל כי אנשים שמנצלים את המצב שלך עושים רעש וצלצולים. זה בהחלט לא מגיע לך.
 

lollapalooza

New member
הבעיה היא פשוט,

שבמקום שהצבא ייקח אחריות על הדרך שבה הוא משחרר אנשים על ימין ועל שמאל סתם ככה, מחליטים להטפל לאנשים, שביניהם יש לא מעט שנהגו בסדר ובאמת שוחחרו מסיבות מוצדקות. הכי קל להכנס במשתמטים או באלה ששוחררו מוקדם, ואפילו בלי להבדיל בין הסיבות השונות, כשבעצם הם צריכים להאשים את עצמם על הקלות שבה הם משחררים כל ילד שלא בא לו "לבזבז" שלוש שנים מהחיים. ברור שיש משתמטים באמת, אבל צריך לדעת להפריד ולהבדיל, וזו חוצפה שזה לא נעשה.
 
למעלה