בבקשה עזרו לי...

ברוס 1

New member
בבקשה עזרו לי...

היא רצתה אותי הרבה זמן ובסוף הזמנתי אותה לצאת כדי לראות מה יקרה בסופו של דבר נהיינו חברים ואנחנו כבר כמעט שנה ביחד. אני אוהב אותה מאוד והיא אותי. הבעיה היא שאני איש אשכולות עם ידע רב ונהנה ללמוד ולשוחח שיחות אינטיליגנטיות, בעוד שחברתי חסרת כל ידע כללי אפילו ברמה הבסיסית ביותר. היא נמנעת בצורה ממש מפחידה מלהפעיל את הראש שלה ואין לה כלל תחומי עניין ותחביבים... זה ממש מפריע לי והיא מודעת לזה אבל השאלה אם יש בכלל מה לעשות בקשר לזה? אפשר להשלים ידע שלא נרכש במשך שנים רבות? זה ממש מפריע לשנינו וחוץ מזה הכל מעולה ומצויין ומדהים. מה אני אמור לעשות? האם יש עתיד או שאני משלה את עצמי?
 

mariana

New member
פשוט מאוד!

היי אם אתה אוהב אותה פשוט תשב איתה ותשלים לה את החומר שהיא זקוקה לו. אבל אם אתה מדבר על השכלה תיכונית וכו´ אז היא יכולה להשלים בגרויות ואתה תעזור לה. או שהיא יכולה לקחת שעורים פרטיים בכל מיני מקצועות. אגב בת כמה היא?
 

kiticat

New member
תראה.

הכל תלוי באיך אתה מחלק את סדר העדיפיות שלך. אני יודעת שבשבילי יש כמה דברים שלולא יש אותם לצד השני במערכת היחסים לא אמשך מראש לאותו בן אדם. כלומר, בין השאר אינטלגנציה מאוד חשובה לי. אבל אל תבלבל בין אינטלגציה לבין ידע כללי. ידע כללי זה משהו שנרכש ואילו אינטלגנציה זה עד חכם הבן אדם. אם אכן אין לה תחומי התעניינות רבים, זה רק משום שהם לא זהים לשלך. לכל בן אדם יש את האופי, שלו ותחומי ההתעניינות משלו. בכל זאת אתם ביחד שנה, ואני חושבת שלא די לקבוע שהיא ככה וככה ולא נאה לפסול לפני שבאמת מבררים מה קורה. זאת אומרת, שאם רק עכשיו התעוררת לזה שהיא לא זהה לך, אז לא באמת הכרת אותה, ואם זה באמת מפריע, אז מצטערת להגיד, אבל זה כנראה נידון לכליה. אולי מה שמבוסס עליו מערכת היחסים לא מספיק בשביל לקיים מערכת יחסים ארוכת טווח. עליך להסתכל במראה, ולשאול אותך עד כמה האינטלגנציה של בת זוגתך חשוב, ועד כמה אתה אוהב אתה.... אז תקבל את התשובה שאותה אתה מחפש.... באהבה תמיד קיטי
 

shmOOpit

New member
מה שחשוב באמת...

לפעמים יש שני סוגים של אינטליגנציה. יש חכמת חיים ותבונה ויש השכלה. התבונה לא תמיד הולכת עם ההשכלה מסיבות שונות כגון קשיי למידה וכד´ אך עליי להזכיר לך שלאו דווקא השכלה היא הבסיס למערכת יחסים זוגית מאושרת אלא טוב לב וכבוד, דברים שאנשים רבים ממעיטים בחשיבותם בעידן חומרי זה. שמופית ש-
 

ליאן.

New member
אמת .

אבל נדמה שבמקרה הנ"ל אין לה לא מזה ולא מזה, שכן אפילו תחביבים אין לה.. וחשוב שתהיה שפה משותפת מעבר לטוב הלב והכבוד.. זו הסיבה שאני לא ממש מבינה איך רק עכשיו הבנאדם נזכר שחסר לו משהו בקשר... (אולי משום שטוב הלב והכבוד הם אלו החזיקו עד עכשיו..)
 

kiticat

New member
כנראה ש...

אתה מחפש תירוץ לסיים את מערכת היחסים. פתאום קרה ופשוט לא "בא לך" עליה יותר. ואתה מחפש תירוץ. אפשרי שהאינטלגנציה שלה באמת חסרה (אך קשה לי להאמין שאין לה תחומי התעניינות, כנראה שיש לה ואתה לא מודע להם), אבל עד עכשיו זה לא הפריע לך משתי סיבות- הייתי כל כך מאוהב שבכלל לא זכרת לחפש חוכמה. ושנית, זה כנראה לא עדיפות ראשונה שלך. בקיצור- אל תהיה איתה אם אתה לא מאוהב, זה חסר פואנטה. אבל תחשוב טוב, טוב לפני שאתה פותח את הפה או עושה משהו.
 

ליאן.

New member
זו בעיה שבנאדם אינטיליגנט אמור..

לעלות עליה לאחר חודשיים ולא שנה.. אם הכל טוב חוץ מזה, ועד עכשיו הסתדרתם אז אולי אתה באמת יכול לספוג את זה. העובדה היא- שהיא כזו. עכשיו כשאתה מחליט שזה לא נראה לך ולא מסתדר לך, אתה משנה לשנות אותה.. קודם כל זה לא פאייר בשבילה ובטח היא מרגישה ממש חרא שאתה לא מקבל אותה בזכות עצמה ובתור אחת שנמנעת מלהפעיל את הראש, לבוא אלייה בכזו דרישה.. זה לא נחמד בכלל.. וזה מוריד את רמת הביטחון העצמי בתחום. אני בטוחה שאם היא תעשה את זה, זה יהיה למענך ולא למענה וחבל, זה גורם ללחצים מיותרים. חשוב שהיא *תרצה* להתפתח בשביל עצמה ותתלהב מכך כי אם היא תרצה, לדעתי, הכל אפשרי וידע הרי אפשר להרחיב ולפתח תמיד. אולי קשה לה להגיע למסקנות שהרחבת אופקים זה דבר טוב, נסה להסביר לה שזה למענה ושבסופו של דבר היא תודה לך ושלנסות תמיד אפשר ומי יודע, אולי ימצא חן בעיניה להיות אשת אשכולות בעצמה.. חובה ראשית לבדוק את הסיבה לכך שהיא נמנעת מלהפעיל את הראש. אולי היתה לה איזו טראומה עם מורה שתפסה אותה מעתיקה פעם במבחן או אב שתמיד קרא לה אפס או שיש לה דיסלקציה וליקויי למידה ולכן שיכנעה את עצמה שהיא טיפשה ושאין לה סיכוי. לא לפסול שיחה עם אנשים מקצועיים בתחום, החל מיועץ פסיכולוגי וחלה ב מומחים להפרעות בלמידה. כל העניין הזכיר לי סרט עם מלאני גריפית´ שעסק בדיוק בבעיה של בחורה שמנסה להחכים כדי לשפר את עצמה והתחילה לחרוש בסיפרייה..(ד"א גם עיתונים ורדיו זו התחלה טובה) לא זוכרת את ההמשך, אבל אני בטוחה שהיה לסרט סוף טוב.. מקווה שגם אצלכם, ליאן.
 

ברוס 1

New member
בבקשה עזרו לי... (המשך)

זה לא שרק עכשיו שמתי לב לזה, פשוט רק עכשיו שיתפתי אתכם. אני לא מחפש תירוץ להפרד ממנה כמו שנאמר באחת התגובות, אלא להיפך. כל כך טוב לי איתה רוב הזמן ואני רק רוצה להיות בטוח שיש לזה עתיד באמת... אני מדבר איתה על זה כמעט כל יום, והיא מנסה לשנות את המצב, אבל השאלה אם בכלל אפשר... אני ממשיך להתעצבן כל יום כל פעם שהיא לא מבינה אותי. היא לא ידעה מהו הר האוורסט, לא ידעה שמקור החמצן מצמחים, שכדור הארץ מקיף את השמש ולא להיפך ובכלל היא לא מרוכזת כל הזמן. מה לעשות?
 

ליאן.

New member
אז קנה לה מילון ותשבצים...

מה אני יכולה להגיד לך שעוד לא אמרתי ?.. הרצון צריך לנבוע ממנה אחרת אין סיכוי. אם היא רוצה לשנות אז שתתחיל להתעניין, ותתחיל לקחת קורסים ולהקשיב לתוכניות רציניות ברדיו ולקרוא לקרוא לקרוא.. קח אותה למוזיאונים, הרצאות, דבר איתה, שתף אותה, למד אותה.. זה לא קל, אבל אחרת אי אפשר, אבל זה באמת אפשרי! ולגבי מה שאמרתי קודם, לא חשבתי שרק עכשיו שמת לב לזה אבל מעניין אותי לדעת מדוע רק עכשיו החלטת לפעול לשינוי.. הרי אם יכלת להתעלם מהבעיה עד עכשיו, כנראה שהיא לא מספיק חמורה ושבאמת אפשר לחיות איתה.
 
עזרה

אולי אתה יודע על הר האוורסט ועל מקור החמצן אך על בני אדם וקשר איתם, לעניות דעתי, אינך יודע כלום!!! יש לך כל כך הרבה מה ללמוד והחיים זמנו לך לפגוש אדם שכנראה , איתו, תוכל ללמוד את שחסר לך למרות זאת , אולי כדאי שתתרחק ממנה -ומאחרים שמא תגרום להם נזק עם הידענות שלך! שיהיה לך הרבה טוב!
 
אני בדעתך, אשה חכמה.

אז מה אם היא לא יודעת מה זה הר האוורסט? זה לא שתלכו לחיות שם!! בכלל, תתבונן מסביבך, היא בטוח מלמדת אותך מספר דברים- אולי משהו חכם על החיים? אחרת, מה אתה בכלל עושה איתה? ההסבר נמצא אצלך, תפסיק לחפש מה לא בסדר אצלה, תתחיל לבדוק מה גורם לך כל כך לרצות להיות איתה. היא בטח מיוחדת, בדרכה שלה. היא בטח מלמדת אותך משהו, היא בטוח מעניקה. תתעורר!! היא לא מושלמת- אתה גם לא! נטליה
 
אשה חכמה ונטליה מוזרה,

אני לא כל כך חושב שהוא התכוון להתנשא מעליה אנשים נוצרו עם סוגי עניין שונים ,עם אופי שונה, עם אקטיביות שונה הבחור העלה סוגיה שמציקה לו , ומה לעשות, אולי הוא בחר בבת זוג הלא מתאימה הרי תמיד אומרים שלא חשובה החיצוניות אם אין על מה לדבר עם הבן זוג אז הבחור היה כנה אין לו על מה לדבר איתה וזה מציק לו וזה לא כל כך משנה שיש לה להציע המון בתחומים אחרים אם התחום הספציפי הזה מפריע לו, אז מי אנחנו שנשפוט אותו?
 
ברוס, לצערי

הנסיונות להפוך אותה ללייזה דוליטל החדשה לא יצלחו כפי שאני רואה את הדברים כלל כמעט ברזל במערכת יחסים הוא שאסור לנסות לשנות את זה שאיתך הוא בא כמו שהוא, עם כל מה שיש בו ומה שאין בו זה שכמובן עם השנים אדם מתפתח באופן טבעי ומרחיב אופקים, גם בעידוד בן הזוג, זה אידיאלי ביותר אבל לא תמיד האידיאלי מתרחש ואם היא מסרבת בכל תוקף לנסות להתפתח בכיוונים שלך, אני לא כל כך בטוח שכדאי לך להמשיך לנסות התאהבת בה בגלל סיבה מסויימת אתה איתה שנה בגלל סיבות רבות ומגוונות פשוט עליך לחשוב טוב טוב האם זה מה שאתה מחפש אחרים לא יוכלו לתת לך את התשובה התשובה צריכה לבוא ממך ממה שאתה מרגיש ואם אתה מרגיש שאתה לא יכול להתפשר במקרה הזה, אתה זה שצריך להחליט לצערנו, יש בחיים החלטות קשות זו אחת מהן בהצלחה בכל מקרה
 
למעלה