בג"ץ: המסגד הטורקי בב"ש יהיה מוזיאון לאיסלאם

poland1

New member
בג"ץ: המסגד הטורקי בב"ש יהיה מוזיאון לאיסלאם

הערה אישית: למה אפשר לצפות משופט ששמו "סלים ג'ובראן"? המבנה שימש עד 1992 כמוזיאון הנגב ועיריית באר שבע ביקשה לשוב ולפותחו בייעוד זה ביקורת קשה של בג"ץ על הפגיעה ברגשות המוסלמים ועל חששות השווא מפני סכנה לשלום הציבור לכתבה המלאה: http://www.news1.co.il/Archive/001-D-271307-00.html
 

poland1

New member
ממש לא מיותרת. השופט הליצן הזה לא אובייקטיבי

בשיט... המזל הוא שהוא לא החליט להפוך לנו את זה למסגד.. לצערי הרב יהיה לנו מוזיאון מיותר ביותר בבאר שבע.. היה עדיף כבר לא לשפץ.
 

נועה 081

New member
לדעתי היא מיותרת, ברור שלדעתך היא לא...

ומה אם היה מדובר בבית כנסת עתיק במדינה זרה? לא היה מפריע לך שהופכים אותו לאיזה מוזיאון שאין לו שום קשר ליהדות? מוזיאון מיותר??? אתה חי במדינה עם מוסלמים בין אם תרצה ובין אם לא. הם חלק מישראל ומב"ש בפרט בדיוק כמוך וכמוני. ועזוב ענייני פוליטיקה (כי זו ממש לא הכוונה מבחינתי), אנחנו קודם כל בני אדם- וחלק מהמושג הזה אנושיות הוא לכבד את האחר. לקרוא למוזיאון ולא משנה של מי או מה מיותר- זה פשוט זלזול. מעניין באמת איך היית מגיב לו המצב היה הפוך...
 

poland1

New member
מסגדים הם מקור להסתה ואת זה כולם יודעים..

עם כל הכבוד, כדאי שתלמדי קצת על ההיסטוריה של השלטון העות'מאני בארץ כדי שתביני קצת על המסגד הזה.. רצו להפוך אותו למוזיאון ארכיאולוגי.. יש עם זה בעיה? אוקיי.. שיהפכו אותו למוזיאון שמספר את סיפור השלטון העות'מאני.. משהו שקשור למקום ולא איזה מוזיאון מוסלמי מיותר.. בטח ובטח שלא מסגד חלילה באמצע באר שבע.. ברגע שדבר כזה קורה אוי ואבוי לנו
 

meira1980

New member
כן, כי כל הקטע הזה של

שויון זכויות בלי הבדל דת, גזע ומין רק תופס אצלנו אם אתה יהודי (ותופס עוד יותר אם אתה גבר, שלא לדבר על אשכנזי), לא? מעניין איך *אתה* היית מגיב אם מישהו היה אומר "בטח ובטח שלא בית כנסת חלילה באמצע [הכנס שם של עיר בחו"ל כאן].. ברגע שדבר כזה קורה, אוי ואבוי לנו."
 

poland1

New member
כולכם נהייתם יפי נפש. אני כל כך רוצה לראות

איך תגיב שבאמצע העיר יהיה מסגד וליד בסיס צבאי יהיו המוני מוסלמים במיוחד בימי שישי כשאתה עושה את סידוריך בעיר. איך תגיב שחמש (חמש!!!) פעמים ביום תשמע את המואזין (לפעמים בשעות לא שעות) בחלקים נרחבים בעיר. איך תגיב שהמסגד יהפוך למקור הסתה ויהיה עוד מקור להשתלטות המוסלמים! איך תגיב? הפכת להיות יפה נפש.. בבית כנסת לא צועקים ב5 לפנות בוקר בתפילה והורסים את איכות החיים של תושבי העיר, בבית כנסת לא מסיתים והוא לא מקור למהומות כמו מסגדים. תסלחו לי, אבל אתם מרגיזים ומנותקים לגמרי מהמציאות. הלוואי, הלוואי שיקום לכם מסגד מטר מהבית - אני חייב לראות את זה. יש גבול עד כמה אפשר לתת להם ולתת.. תל שבע -2 דקות מכאן, רהט גם קרובה.. יש להם עוד מספר ישובים בדואים באזור עם לא מעט מסגדים.. שילכו להתפלל שם! בבאר שבע חיים בקושי מוסלמים/ערבים.. רוב רובם חיים מסביבה באזור הנגב.. מעטים חיים בעיר, אנחנו עיר יהודית שלמה שרק באים לבקר בה בדואים כי אנחנו עיר מרכזית - מסגד לא צריך להיות פה!
 

durdur1

New member
../images/Emo45.gif צודק במאה אחוז

שלא לדבר על התצפית הנוחה שתהיה להם ממגדל המואזין על בסיס הפיקוד.
 

נועה 081

New member
אבל זה לא יהיה מסגד! זה מוזיאון!!!!!

אין, אתה משהו. תמשיך לחיות בבועה שלך. שמתי לב שיש לך בעייה עם עוד כמה מגזרים... עצוב. ועכשיו בשיא הרצינות- מה הייתה התגובה שלך אם מישהו בחו"ל היה מתנגד לבניית בית כנסת/ מוזיאון בעל צביון יהודי בטענה ש"אוי ואבוי לנו"? אני באמת מצפה לתשובה.
 

poland1

New member
הם עוד רוצים להפוך אותו למסגד. אני לא מתכוון

להתווכח איתך.. אני רק יודע שאנחנו חיים בעיר יהודית לעולם לא יהיה בה מסגד פעיל .נקודה. תמשיכי לעשות השוואה בין בתי כנסת למסגדים, זה ממש עושה לך שירות טוב.. האוכלוסיה שונה, הדת שונה, המנטליות שונה.. הכל שונה!
 

tomer1976

New member
אני אענה לך

אם יהודים יחליטו להקים בית כנסת/מוזאון בשכונה ללא יהודים צמודה למתקן רגיש, וישימו מגפון בצריח שצועק בקולי קולות 5 פעמים ביום כולל 4 בבוקר, או (אם מדובר במוזאון) יבואו לשם בכל פעם שבא להם לעשות רעש והפגנות בעיר, אני כיהודי הייתי קורא לזה פרובוקציה. וגם לנסיון להפוך את המסגד העות'מאני הזה (אין פה יותר עות'מאנים) שכבר 63 שנה משמש כמוזאון הנגב למסגד או לאיזה שהוא סמל לאומי פלסטיני או בדואי, הייתי קורא פרובוקציה
 

נועה 081

New member
עם כל הכבוד

אל תמליץ לי מה ללמוד ומה לא ללמוד. אתה לא יודע שום דבר על הידע שלי. תודה. התגובה שלי הייתה ממקום של כבוד לאוכלוסייה שהיא (תתפלא) חיה ביני ובינך. אולי כדאי שאתה תלמד משהו על ההיסטוריה המוסלמית. והנה הזדמנות מצויינת- אפילו יש מוזיאון.
 

poland1

New member
בשיא הרצינות, תלכי את למוזיאון שינסה לעורר

פרובוקציות ועלול להיות מקור למהומות והפגנות אם זה למען הקמת מסגד במקום או מהומות והפגנות בנוגע לפלסטינים/בדואים. כנראה שאת היחידה שתלכי לשם ביחד עם עוד ועוד מוסלמים.. ליד בסיס צבאי יהיה מקור התאספות של המוני מוסלמים שיבואו למוזיאון החדש שלהם, איך אומרים? הלך עלינו. והנה, יש להם גם שמאלנית שתומכת בהם (מה חדש?) הידד!
 

נועה 081

New member
כמה קונספירציות באדם אחד!

דווקא אחלה רעיון לתסריט! חבורת מוסלמים מרושעים משתלטים על מוזיאון, הופכים אותו למסגד- רק למראית עין! בעצם זו המפקדה שלהם והם משקיפים על הבסיס הצבאי ואוספים מידע מודיעיני!!! הם משתלטים על באר שבע. ואחר כך- העולם!!! המאכל הלאומי הופך להיות בקלוואה! הוואן פלזה הופך לוואחד פלאזה! פסטיבל סמילנסקי הופך לפסטיבל העוד! שריף ילד הפלא הופך לאליל הבנות ומדיח את ג'סטין ביבר! ואיך אומרים? הלך עלינו (אולי ככה נקרא לסרט? נשמע לך מספיק הוליוודי? ) אה, אגב... קבעת כבר מהי רמת הידע שלי, אח"כ קבעת מהן העמדות הפולטיות שלי, מה דעתך לקבוע גם מה אני עושה בחיים? (נסה לפרגן לי פה בסדר? איזה משהו איכותי כזה, עדיף עם משכורת בעלת מספר נאה של ספרות...
) בכל אופן, אם נחזור לראשית השרשור- אתה הערת הערה אישית לא חכמה במיוחד על מוצאו של השופט. דעתי הייתה שהיא מיותרת. אף אחד מאיתנו לא חף מדעות קדומות, אבל עדיף לשמור אותן לעצמנו. זהו זה. יאללה פולנד, תמשיך לעדכן אותנו עידכונים על ב"ש (מה עם פסטיבל הבירה באמת?) ואל תשכח להגיד לי אם את בעניין של הסרט.
 
למעלה