בג``ץ חייב אתמול את משרד הבריאות

אורית ג.

New member
בג``ץ חייב אתמול את משרד הבריאות

לאפשר לרופאים לפרסם את שרותי המילה שלהם בבתי החולים. ואת השאלות למחשבה אני שמה כבר כאן , לפני הכתבה : שאלה למצדדים במילה : האם זה טוב שגם רופאים יהיו מוהלים?היתרון אולי הוא שחילוניים המתלבטים וחוששים מהמילה או לא מעוניינים בטקס דתי יוכלו לבצע את המילה בעזרתו של הרופא ואלי תקטו בכך ההתנגדות למילה או הרתיעעה ממנה. ושאלה למתנגדים : האם זה טוב שגם רופאים יהיו מוהלים? והיתרון אולי שירבו האילחושים בישראל וכן שזהו אולי צעד בדרך לאי-מילה. מה דעתכם? כתבה מ``הארץ `` מאתמול - ומכיון שאולי הלינק לא יצליח אז הנה הציטוט: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ``הארץ`` יום ג` 10-7-2001 בג``ץ: לאפשר לרופאים בבתי חולים ממשלתיים פרסום שירותי מילה מאת משה ריינפלד בג``ץ חייב אתמול את משרד הבריאות להנחות את בית החולים הממשלתיים לאפשר לחברה פרטית של רופאים אורולוגים, לפרסם בתחומיהם את האפשרות לעשות ברית מילה במרפאה בבעלותה, הקרויה ``מילה טובה``. זאת, אם הם מאפשרים לפרסם את רשימת המוהלים המוסמכים מטעם הרבנות. בכך קיבלו השופטים אהרן ברק, טובה שטרסברג-כהן ואדמונד לוי עתירה שהגישו הרופאים באמצעות עוה``ד אורי רגב ועינת הורביץ מהמרכז לפלורליזם יהודי. העתירה הוגשה לפני יותר משנה, לאחר שבית החולים הממשלתי אסף הרופא סירב לאפשר למרפאת ``מילה טובה`` לפרסם, בתשלום, את שירותיה במחלקת היולדות שלו. בית החולים טען שרק מוהלים מוסמכים רשאים לפעול בו. רופאי ``מילה טובה`` טענו שהם מציעים את שירותיהם לקהל המעוניין בברית מילה שאינה בהכרח אורתודוקסית, אלא יכולה להיות מלווה בטקס דתי ליברלי, ובלבד שתיעשה באמצעות רופאים. בתגובה לעתירה, הודיעה פרקליטות המדינה, לפני כחצי שנה, כי משרד הבריאות אינו מתנגד שהרופאים יבצעו ברית מילה בבתי חולים ממשלתיים, ויוכלו לפרסם זאת. עם זאת, נטען כי משרד הבריאות אינו מוסמך לכפות את עמדתו על בתי החולים, וכי עניין זה נתון לשיקול דעתם הבלעדי. ``אסף הרופא`` הודיע אז לבג``ץ שהתרת פרסום למרפאה סותרת את מדיניותו. לטענת בית החולים, פרסום כזה עלול להתפרש כמתן אישור לשירותי המרפאה. בפסק הדין כתב השופט אדמונד לוי, כי אי התרת פרסום שירותי``מילה טובה``, לעומת התרת פרסום רשימת המוהלים, פירושה התערבות בלתי חוקית של שלטון בתחרות כלכלית. - - - - - - - - - - - - -
 

אורית ג.

New member
נדמה לי שלא הבנת אותי אמיר

אז אפרט : לפי מה שהושג בבג``ץ - גם רופאים חילוניים ושאינם `מוהלים` על פי הגדרת הרבנות יוכלו לפרסם את שירותיהם מעל גבי לוחות המודעות של בתי החולים. מה שהנהלות בתי החולים לא הסכימו לו לפני כן (לפחות ב``אסף הרופא`` שלגביו הוגש הבג``ץ). מהי דעתך על כך? האם זה תורם להנחלת המילה לכלל ?
 

אמיר.

New member
הבנתי היטב.

כירורג שאינו מוהל - מן הסתם עשה מעט בריתות. ככה שהסיכוי לתקלות - גבוה יותר. אבל מי שנורא רוצה רופא.... שיקח רופא מוהל... תקראי מה שאני מציע בהודעה נפרדת.
 

דיאנה1

New member
כמו שכבר כתבתי פעם,

החשש העיקרי שלי בפני הגברת התופעה של ברית מילה על ידי רופאים היא שיהיה עוד גוף חזק וגדול שיפסיד מבחינה כלכלית מהפסקת הנורמה של המילה. קיומו של גוף כזה היא הסיבה העיקרית לדעתי לכך שבארה``ב עדין המילה נפוצה יחסית, והיא גם הסיבה לדעה המגומגמת במקצת של אגוד רופאי הילדים האמריקאי לגבי מילה (``אין סיבה רפואית... אבל לא שוללים מילה מסיבות דתיות...``) לעומת הדעה החד משמעית, מאותם מחקרים, של אגודות רופאי הילדים בארצות שבהן המילה פחות נפוצה (כמו באוסטרליה למשל). כבר עכשיו יש לנו את ציבור המוהלים שיצטרכו לחפש פרנסה חדשה אם יפסיקו לעשות ברית מילה, ותהיה בעיה להוסיף עליהם גם את ציבור הרופאים שיעברו לעסוק במילה כעיסוק עיקרי, שהוא יחסית קל ומכניס כסף רב. עם זאת זהו רק צד אחד של המטבע. ברור שאם כבר עושים ברית, זוהי מגמה מבורכת להכיר בכך שמדובר בפעולה רפואית הכרוכה בכאבים סיכונים וסיבוכים אפשריים, וראוי לעשות אותה אך ורק אצל רופא מנוסה ומוסמך תוך שימוש באמצעים להקלת הכאב והקטנת הסיבוכים והסיכונים.
 

Ludwig

New member
נשאלת השאלה אם לצד רשימות אלו...

נשאלת השאלה אם לצד רשימות אלו ניתן לתלות גם את סיכוני ארגוני הבריאות המובילים הממליצים שלא לבצע מילה... בטווח הקצר ברור שעדיף שמי שכבר מל את בנו יעשה זאת ע``י רופא המתמחה בדבר ובעזרת זריקת אלחוש. אבל אסור שזה יפסיק את הדיון הרפואי והמוסרי בנושא על-מנת למנוע את המעשה כלל.
 
למעלה