בג"ץ קבע: הטיפים של המלצרים ייחשבו לחלק

בג"ץ קבע: הטיפים של המלצרים ייחשבו לחלק

מהכנסתם
בדיון נוסף על פסק דין שניתן בבג"ץ ביולי 2010, נקבע כי הטיפים ייחשבו כחלק מהכנסת המלצר לצורך חישוב קצבת ביטוח לאומי - ולא לחלק מהכנסת המסעדה
 
עד כמה שידוע לי

טיפ של מלצר זאת הכנסה לכל דבר ומזמן

אין כל סיבה שבעולם שזה שיהיה אחרת
מדובר אגב בסכומים גדולים.
 
האמת היא שאני קראתי את הכתבה

אבל אני לא יודעת להגיד אם זה טוב או לא טוב. אני חושבת שהכי טוב בשביל כל המלצרים למיניהם, בין אם במסעדות או באולמות אירועים, להיות מועסקים עם חוזה עבודה ועם תנאים סוציאליים כמו שיש למרבית העובדים במשק וככה זה ייתן להם בטחון כלכלי וסוציאלי ולא יצטרכו את כל הטובות עם הטיפים למיניהם. גם ככה המחירים במסעדות ובבתי קפה הם בשמיים, לפחות שישלמו לעובדים כמו שצריך.
 
היום ישבנו לאכול בקניון

דרור ואני מצאנו דיינר חדש בשם 'רוזה אקספרס' ואיך שנכנסנו נתנו לנו תפריט, הזמנו מה שאנחנו רוצים, שילמנו בקופה ואחרי מספר דקות קראו לנו לבוא לקחת את ההזמנה והאוכל היה חם וטעים ואפילו ביקשנו שיארזו לנו מנה שלמה שלא נגענו בה. המקום היה נעים וכייפי, המחירים לא יקרים, ומה שהכי אהבתי בסופו של דבר, זאת העובדה שלא הייתי צריכה להשאיר טיפ של 20 ש"ח למלצרים כי לקחנו את האוכל בעצמנו. אני בכלל לא מבינה את כל הקטע הזה של הטיפ. בשביל מה? למה? המלצר כעובד של המסעדה צריך לקבל משכורת מלאה ומכובדת מבעל המקום. מה הקטע שבנוסף לחשבון המנופח אני צריכה לשלם גם טיפ מכובד?
האם אני נותנת טיפ לקופאי בבנק? האם אני נותנת טיפ לזבנית בחנות הבגדים? מה הקטע הזה של הטיפ? זה מעצבן.
 
ישבתן לאכול ולא הזמנת אותי


 
למעלה