בדיקות דם ואנטיביוטיקה לאורך ההיריון

justme67

New member
בדיקות דם ואנטיביוטיקה לאורך ההיריון

בתחילת ההיריון שלי היתי צריכה לקחת 2 סוגי אנטיביוטיקה כדי לטפל בחיידקים שונים בדרכי השתן שמסתבר שהיו לי (לא היו כאבים בכלל אז בלי הבדיקה לא היתי יודעת לעולם). לאחר סיום הטיפול באנטיביוטיקה הרופא שטיפל בי ב IVF אמר לי לעשות תרבית שתן כל חודש כדי לראות שהדלקת בשתן לא חוזרת.
עכשיו, 4 חודשים אחרי הדלקת חזרה עם חיידק אחר :(
האם זה הגיוני לעשות תרבית שתן כל חודש? נשמע לי קצת מוגזם אפילו להיריון ״יקר״. גם מפחיד אותי ממש לקחת אנטיביוטיקה כל כמה חודשים במהלך היריון. כמובן שכנראה אקח את הטיפול כמו שצריך כי זה עדיף מדלקת בשתן שיכולה להחמיר...
חוץ מהדלקות בשתן יצא לי כבר לעשות כמה פעמים בדיקות דם שכוללות ספירת דם כדי לראות מה מצב הברזל, או בדיקות לויטמינים, חומצה פולית וכו׳ (מה שגרם לי להבין שיש לי חוסר בויטמין D והתחלתי לקחת תוספים)
אשמח לקבל דעות מהניסיון שלכן, האם הצלחתן להעביר את ההיריון שלכן בצורה שפויה? האם עשיתן בדיקות מקיפות כל חודש של תרבית שתן/ברזל/ויטמינים? לא נעים לי כבר לשלוח הודעות לרופאת משפחה שלי :(
תודה.
 

a morph

New member
זה לא משנה באיזו תדירות אחרות עשו בדיקות

כל רופא מתאים את הטיפול והמעקב למטופלת הספציפית, אם שולחים אותך - כנראה שיש צורך. למיטב זכרוני, עשיתי בדיקות דם שלוש פעמים במהך ההריון, ממש בהתחלה, מתישהו בתחילת טרימסטר שני ואז בשלישי... דלקת בדרכי השתן לא הייתה לי.
 

מפעם

New member
דוקא הייתי שמחה לעשות בדיקות דם כלליות פעם בחודש

כדי לודא שהכל טוב, כשעשיתי לא מזמן את בדיקת הדם שצמודה לשקיפות התאכזבתי לגלות שהרופאה לא השאירה לי גם הפניה לבדיקות כלליות..
ויטמין די ותוספים אחרים אני לוקחת קבוע מתוגבר מהטיפולים ומתוגבר פלוס בהריון.
עם דלקות בדרכי השתן אין לי נסיון אבל יש תוסף בשם "די מאנוז" שיכול לעזור בטיפול וגם במניעה, לא ידוע לי אם מאושר להריון, צריך לבדוק עם מוקד טרטולוגי. חמוציות כמובן, אם את מסוגלת לאכול את זה..
רפואה שלמה ומהירה והמשך הריון תקין וקל:)
 

justme67

New member
תודה לכן על התגובות

הייתי צריכה פשוט להוציא קצת קיטור.. בסופו של דבר לא היה כלום בתרבית שתן כי התבקשתי לחזור עליה אחרי יומיים והכול יצא בסדר.
וכן, אמשיך לעשות את הבדיקות שמבקשים ממני בהבנה שבסוף זה לטובתי וזמני.
תודה רבה לכן!
 
למעלה