בדיקת כדאות - דירה להשקעה

kobylevy77

New member
בדיקת כדאות - דירה להשקעה

היי, אנחנו זוג (40+43) + שלושה ילדים, הכנסות 30 אלף נטו. כרגע בעלי דירה בשווי 1,850 עם משכנתא של סביבות 300 אלף (החזר של 4500 בחודש עד דצמבר ואז יורדת לאלף מאתיים בערך). רכשנו דירה מקבלן (תמא - למגורים בשבילנו) בשווי 1,890 שהכוונה הייתה למכור את הנוכחית ולגרור את המשכנתא הקיימת. הדילמה היא בכדאות להפוך את הדירה נוכחית לדירה להשקעה. כמו שאנחנו יודעים, מבחינת משכנתא נוכל לקחת 50% על החדשה + השלמה ל-50% על המקורית. לפי הצפי, המשכנתא אמורה לעלות לסביבות 10 אלף בחודש (שתי הדירות) כשהצפי הוא לשכירות של 4,500. מבחינת האישה, היא רואה את העתיד לגבי הילדים שהסיכוי שהם יוכלו לקנות דירה עוד 20 שנה, לא גבוה במיוחד, ככה שזה יוכל לעזור להם. אותי זה מאד מלחיץ (גם הפחד להתעסק עם שוכרים, גם הפחד מצרות בעבודה שיורידו את ההכנסות). בנוסף יש כמעט 150 אלף מס רכישה דירה שניה וכנראה תהיה עוד הלוואה מקרן השתלמות להשלים הון עצמי). כמו כן, יש לנו כסף בצד ליום שחור (כ-200 אלף שלא נוגעים). השאלה אם זו לא הרפתקאה מדי והאם הסיכון שווה את החששות. תודה מראש. קובי
 
נשמע שאתם מנתחים את העניין

וערים לסיכויים והסיכונים. יש פה צד ריסקי ומצד שני זו הזדמנות להתקדם. את ההחלטה אף אחד לא יוכל לקבל עבורכם ומאחר ואתם תשאו בתוצאות של הצעד שבו תנקטו כדאי שתהיו שלמים עם ההחלטה שלכם. &nbsp אגב, איפה נמצאת הדירה הותיקה?
 

kobylevy77

New member
תשובה

שתיהן בחולון באותה השכונה. לא חשבנו בכלל להשאיר את הישנה והמכירה שלה היתה מתוכננת על מנת לסגור את הקניה החדשה (עם תוספות קטנות). רק שפתאם חשבנו שזו הזדמנות להשאיר אותה בתור השקעה.
 

1Shir

New member
דעתי בלבד - תלוי היכן הדירה. ברוב המקרים הייתי לאו דווקא בעד

"ראיית העתיד" של אשתך חששותיך בעיניי מוצדקים מאוד אך אינני בעלת מקצוע בתחום
&nbsp * דעתי אף התחזקה כי בהודעתך למטה כתבת חולון (לא שיש לי משהו נגד חולון - בטח לא בהווה) כמובן זאת החלטה שלכם אך לדעתי האישית אתה מאוד צודק אינני מתיימרת "לדעת" את העתיד - השערה בלבד
 

arn1956

Member
לדעתי יש פה סיכון גדול. משכנתא של 10 אלף ש"ח היא משכנתא גבוהה.
אי-אפשר לדעת אם ההכנסה שלכם תישאר 30 אלף ש"ח לחודש.
כבר היו מקרים של 2 אנשים שעבדו בהיי-טק הרויחו מצויין ולפתע קרה משבר ושניהם פוטרו.
דמי האבטלה הם נמוכים משמעותית מהמשכורות שלכם והם רק ל-7 חודשים מקסימום (ואולי פחות).
כמו כן תביא בחשבון שאם אתם מורישים יותר מדירה אחת לילדיכם יש עליהן מס שבח.
בקשר לעתיד - קשה לדעת מה יקרה.

(עלי להעיר שכל מה שאני אומר לכם כאן זה על סמך דעתי האישית בלבד. דעתי האישית יכולה להיות שגויה וכל צעד שאתם נוקטים לפיה הוא על אחריותכם בלבד).
 
למעלה