בדיקת קריוטיפ - צריכה עזרה

אמהלה2

New member
בדיקת קריוטיפ - צריכה עזרה

שלום, הייתי היום אצל הגנטיקאי במסגרת בירור להפלות חוזרות ( 4 הפלות, לא בהכרח רצופות+ 3 לידות תקינות) והוא שלח אותי לבדיקת קריוטיפ לי ולבעלי. מישהי יודעת איך עובדת הפרוצדורה? צריך קודם לקבל התחייבות מקופה? איפה עושים? צריך לקבוע תור או פשוט להגיע? ומה קורה אם הבעל בקופ"ח אחרת?
 
זה הולך ככה

קודם כל את מתקשרת לקבוע תור, כי תצטרכי כנראה להמתין לא מעט, אז עד שהמועד שלו יגיע תטפלי בביורוקרטיה. כשאת קובעת את התור, בקשי שיתנו לך את קוד הבדיקה עבור טופס 17. אח"כ את שולחת את בעלך עם ההפניה שקיבלת (אני צילמתי אותה ליתר ביטחון) ועם קוד הבדיקה לרופא משפחה שלו, שימיר אותה להפניה של הקופה שלו (או שישלח אותו לגנטיקאי מהקופה שלו והוא ימיר לו את ההפניה), ובאותה הזדמנות גם להוציא טופס 17. במקביל את מוציאה טופס 17 מהקופה שלך עם ההפניה שלך. איפה עושים? באחד מבתי החולים הגדולים, תלוי איפה את גרה.
 

אמהלה2

New member
אני יכולה ללכת לכל בית חולים?

יש לך מושג כמה זמן בממוצע מחכים לבדיקה כזו? תודה רבה!! המידע ממש עוזר לי!!
 
נראה לי שכן, כלומר לכל בית חולים שמבצעים בו

את הבדיקה. אבל זה רק מה שנראה לי, אולי אני טועה. יכול להיות שזמני ההמתנה שונים משמעותית בין בתי החולים. אני קבעתי לרמב"ם מדצמבר למרץ.
 
זה כן משנה איזה בי"ח

יש קופות שלא מאשרות כל בי"ח אני בכללית- אישרו לי רק בבני ציון (באוגוסט היו תורים לדצמבר) הלכתי בפרטי לרמב"ם- היה תור ללמחרת....
 
כל פעם שאני קוראת אותך כותבת על דברים כאלה

אני שמחה שאני לא בכללית
איך זה היה? ביקשת להוציא טופס 17 לרמב"ם ולא אישרו? אם מוכנים לאשר את עצם הבדיקה, מה אכפת להם איפה את עושה אותה?
 

פיריבום

New member
כי יש לקופות הסכמים עם בתי חולים ספציפיים

שמוזילים עבורן את העלות כשאת מבצעת שם את הבדיקות. זה נכון לכל קופות החולים-אם תבדקי באתר מכבי, תוכלי למצוא שם את רשימת בתי החולים/נותני השירות "בהסדר". אבל גם להתרשמותי,בכללית (לפחות במחוז שלי), אפשרויות הבחירה של נותני שירות מוגבלות יותר והחלוקה למחוזות (שלא קיימת כמעט בקופות חולים אחרות) מסרבלת את העניינים (כי לחלק מבתי החולים אפשר להגיע ממחוז X אבל לא ממחוז Y ,וזה מאוד מתסכל כשאת רוצה/צריכה דוקא בית חולים מסויים)
 
מעניין. דווקא חשבתי שבכללית זה יותר נוח כי

רוב בתיה"ח בארץ שייכים לכללית. עכשיו אני גם נזכרת שרציתי לקבוע תור לבי"ח העמק לקריוטיפ (היו תורים פנויים ממש קרובים) אבל איך שהם שמעו שאני שייכת למכבי אמרו לי לרדת מזה, לא כי מכבי לא יאשרו לי אלא כי הם עצמם לא יקבלו אותי בלי הפניה מגנטיקאי מסוים של כללית. נראה לי שאני בחיים לא אבין את שיקולי הביורוקרטיה...
 
זה לאו דווקא הכללית

יש הסכמים עם בתי חולים בתחומים שונים. למשל אם לפני חודשיים מבוטחת מכבי רצתה טופס 17 כלשהו לתה"ש- היא היתה נתקלת בהמון קשיים כי ההסכם עם תה"ש נגמר וטרם נחתם מחדש. עניין כלכלי נטו נתנו לי הפניה, כדי להגיע לבני ציון נדרשתי ליעוץ גנטי בקופה (עניין של חודש תורים) ואז לפקסס להם ולחכות 3 חודשים לתור. מכיוון שיש לי פוליסת ביטוח פרטית פשוט הרמתי טלפון לרמב"ם ושם קבעתי תור (היה למחרת, לא היה לי נח אז קבענו לשבוע אחרי). המזכירה של המכון הגנטי אמרה לי שבחודשים האחרונים כללית לא נתנו ולו טופס 17 אחד לבדיקה הזו. לכן שמרתי את הכוחות שלי ובכלל לא נכנסתי לזה- שילמתי וקיבלתי החזרים מהביטוח הפרטי שלי 0שדווקא עשו בעיות אבל מכיוון שיש לי זמן והשכלה בביטוח- בסוף קיבלתי את הכסף) שיהיה לך ברור- יש את זה בכל הקופות. זה רק עניין של מזל עד שנתקלים בהסכמים האלה ובכמה זה יכול לתסכל
 
רמבם

אני אחרי 2 הפלות ותכננתי לעשות קריוטיפ באופן פרטי (לא הייתי אמורה לקבל בכלל טופס 17-אלא רק אחרי 3 הפלות
) ובקופת חולים כללית ובסוף כן קיבלתי טופס 17 בלי בעיה לקריוטיפ ברמב"ם, ככה ששווה לנסות. חיכיתי שבועיים לתור. בוולפסון היה לי תור לאחר חודשיים ובבילנסון היה תור לעוד 4 חודשים.
 
למעלה