בהמשך לנושא יחידנות
מול זוגיות

11לורי

New member
זה לא רק "היום"

בניגוד למה שאנשים סבורים - מאז ומתמיד הנשים הן אלה שיוזמות את הגירושין. הרוב מוחלט, למעלה מתשעים אחוזים, של בקשות הגירושין - מוגשות ע"י נשים.
 
בשנות ה- 70, נערך מחקר מפורסם

שקבע שנישואים טובים לגבר אבל רעים לאישה. מאז היו מחקרים בעלי ממצאים שייחסו תכונות חיוביות של הנישואים לכל אדם בכל מין שהוא, אבל נוצר ויכוח האם המחקר משנות ה-70 היה שגוי מיסודו או שמא 30 השנה האחרונות, שיפרו את מעמד הנשים הנשואות (שהיום נהנות היום יותר משוויון). אולי אחוז הבקשת לגירושין שיוזמות הנשים, מרמז משהו על כך.
 

תומילי

New member
למה לא ידעתי את זה אז?

היו נחסכים ממני הרבה רגשות רעים הקשורים בדימוי עצמי...אבל כנראה ש deep in my heart ידעתי. תמיד קראו לי פמיניסטית כי רציתי שיווין ובלה בלה בלה. ההתפשרות קשה לי בדרך כלל. נוקשה, כבר אמרתי?
 
כאמור, לא ברור עד כמה המחקרים האלה

מדוייקים, אבל הם קיימים. אין לי כרגע זמן להתחיל לחפור, אבל סתם, לדוג', ראי פה: נשים נשואות מלאות יותר מרווקות. תמיד חששנו שזה המצב, אבל מעכשיו זה רשמי: מעבר למגורים משותפים עם בן הזוג גורם לכן להעלות במשקל. ולגברים? להם, מסתבר, זה דווקא עושה די טוב והם רק משפרים את בריאותם. רווקה חטובה? תחשבי פעמיים לפני החתונה... נשים נשואות חיות פחות שנים מרווקות. מחקר שנערך לאחרונה קובע כי תוחלת החיים של נשים נשואות נמוכה יותר משל נשים לא נשואות. אצל גברים נשואים, לעומת זאת, תוחלת החיים רק עולה ועולה בהשוואה לעמיתיהם הרווקים. האם הם מקצרים לכן את החיים? http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=2762
 

11לורי

New member
קמיליון- קראתי ספר בשם:"תחזוקת בעל"

הספר הזה דן במשמעות האמיתית של הנישואין ותומך בדברים שציינת ובמחקרים שקראת. הספר הזה נכתב ע"י אוסטרלית. מצאתי כמה דברים עליו בפורום של "פמיניזם". במאמר שם צוטטו כמה דברים מכריכת הספר: "כולם יודעים שבשנים האחרונות שיעור הגירושים טיפס למעלה. אבל רק מעטים מבינים ששני שלישים עד שלושה רבעים ממקרי הגירושים קרו ביוזמת נשים. המסקנה הבלתי נמנעת היא שנשים, יותר מגברים, אינן מרוצות מנישואיהן. ... נשים נשואות שמדמיינות שיהיה להן טוב יותר להיות לבד, מגלות לעתים קרובות אחרי הגירושים, שבאמת טוב להן להיות לבד. לא מבחינה כלכלית - גירושים מורידים את רמת החים של הנשים ב73% כמעט, ומעלים את זו של הגברים ב42 אחוזים (יש כאן קישור למחקר אוסטרלי משנת 1999 - ט.ק.), אלא מבחינה רגשית, נפשית, רוחנית ואפילו גופנית. בסקירה של מחקרים שנערכו במשך שלושים שנה על תחושת רווחתם של מבוגרים מצאה הסוציולוגית ג'ניס סטייל שבאופן עקבי ומכל בחינה שהיא, מצבן של נשים נשואות רע יותר - כולל תחושות של בדידות, חרדה ודיכאון - לעומת מצבן של חברותיהן הרווקות. מבין כל הנשים מצבן של נשים נשואות שאינן עובדות הוא הרע ביותר. נשים אלה דיווחו באופן קבוע על המספר הרב ביותר של סימפטומים פסיכיאטרים ועל השכיחות הגבוהה ביותר של דיכאון. .. נשים נשואות מדווחות על רמות דיכאון גבוהות פי שנים או שלושה מאלה של נשים רווקות". "תחזוקת בעל"
 
מרתק. אנסה לעיין בזה יותר לעומק

כשאמצא לכך את הזמן הפנוי, אבל על פניו, נראה שבמקרי הדיכאון שמדובר עליהם, דיכאון=דיכוי...
 
למעלה