בהצלחה לפורום והערה קטנה

  • פותח הנושא tmaz
  • פורסם בתאריך

tmaz

New member
בהצלחה לפורום והערה קטנה

הגיע הזמן לפורום כזה - כל הכבוד! הערה קטנה: לא כל כך אהבתי את הפתיח לפורום "את משוגעת??? חוסר אחריות וכו'". נכון שזה הגישה הנפוצה במקומותינו, אבל אולי זה לא כל כך טוב בתור המוטו של הפורום - עדיף משהו חיובי יותר, לא? הרי בסה"כ יש סיבות מאוד טובות ללדת בבית, וזו יכולה להיות חוויה מדהימה (מסיפורי לידה שקראתי) - אז למה להפחיד אפילו כאן? למה להכניס מין גול עצמי כזה? ולמה לא ליצור אוירה של שינוי? הייתי מתה, כשאני נכנסת לפורום כזה, לראות דבר ראשון משהו בסגנון: "כן, אנחנו יולדות בבית! למה? כי זה טוב! כי...(כל הסיבות)" אולי עם תמונה קצת יותר גדולה. ואז, בפסקה השניה של הדף הפותח, כן אפשר להתייחס מאוד ברצינות לכל הטענות המקובלות על סיבוכים, חוסר אחריות, וכדומה, כולל לצטט את כל הדודות המפחידות עם התרחישים האסוניים, ולענות להן. בהצלחה, בנות!!!!!!
מחכה בקוצר רוח ליום שאצטרף...
 

tmaz

New member
ועוד תיקון קט:

במאמר על לידה ראשונה בבית כתוב: "כמעט כל התינוקות יכולים לעבור דרך אגן האם- אחרי הכל הגזע האנושי שורד 220 מיליון שנה!!!" אז קודם כל, ובלי לזלזל בנכונות המשפט כולו, זה לא הגזע האנושי, זה המין האנושי. והוא שורד כבר שני מיליון שנה, ולא 200 מיליון. שווה לדייק. (ככה זה כשיש לך מדען בבית...)
 
כן שמתי לב לזה אתמול מאוחר בלילה...

כמו שכתבתי במאמר, זה תירגום ולא מאמר שנכתב על ידי. אתרגם את המשפט הזה מחדש בהמשך היום.
 
זקוקה לעזרתכם עם זה../images/Emo26.gif

הצעות לתרגום המשפט הבא: Nearly all babies can fit through their mother's pelvis - the human race has survived 220 million years of mammalian evolution after all!
 
תודה על ההערה.

מה שרשום במכתב פתיחה אינו המוטו של הפורום. הוא נועד (קצת בהומור) למשוך אנשים לתוך הפורום ולהסביר את מהותו. שורה מתחת למשפטי הדודות (שאגב לשם אני באמת צריכה להוסיף גרשיים) כתוב שבפורום ניתן להבין עד כמה המשפטים הנ"ל לא נכונים (קרי, את מאוד נורמלית שאת רוצה ללדת בבית, לא יקרה משהו לא צפוי, זה שיא האחריות ועוד...). סה"כ זה נכתב בהומור וכמובן שלא בשביל לשים לנו "גול עצמי" כפי שכתבת. צריך לזכור, שזו הגישה של מרבית האנשים כלפי לידות בית ואחת המטרות העיקריות של הפורום בעיני, היא להרחיב את המודעות ללידות בית גם כלפי אלה שלא חושבים בכיוון (כבר פנו אלי כמה נשים שבזכות הקומונה ועכשיו גם הפורום, התחילו להסתכל אחרת על לידות בית). במידה ומרבית חברות הפורום לא מרוצות ממכתב הפתיחה וחושבות שהוא לא משקף את רוח הפורום, הן מוזמנות לשרשר להודעה זו ולהציע מכתב פתיחה אחר.
 

tmaz

New member
נכון!

אני יודעת שבגלל הסיבות האלה כתבת מה שכתבת, והן תקפות והגיוניות, אבל בכל זאת לראות את המשפט הזה דבר ראשון כשאני נכנסת לפה... (לכן קראתי לזה "מוטו" - כי זה הדבר הראשון שאת קוראת על הפורום) - זה לא בדיוק מה שהייתי מייחלת. מכתב הפתיחה הוא טוב מאוד, אני רק הייתי מוסיפה לו משפט פותח אחר. למשל...: "כן, אנחנו יולדות בבית! למה? כי זה טוב ללדת במקום מוכר, עם מיילדת שאת מכירה, בקצב שלך ובלי התערבויות רפואיות מיותרות" ואז להמשיך בדיוק כמו שכתבת. ואם הפתיח הזה יוחלף רק מתי שהוא בעתיד, כחלק מזה שגם המודעות הציבורית תשתנה, אני אגיל ואשמח מאוד באותו רגע.
 
למעלה