בואו נדבר על הארגון היציג.....

cobico

New member
בואו נדבר על הארגון היציג.....

אני כמו כולנו בתחושה שיש להקים ארגון יציג. אבל עד לרגע זה לא הצלחתי להבין מה תורמת כתיבתכם והתנהלותכם לקידום הקמת ארגון יציג לבעלי הלקויות במדינה.

איך לדעתכם מגיעים למצב הזה?
לומר "צריך ארגון יציג" מביא ליצירת הארגון? לא נראה לי שכן
ומהם הצעדים שיש לעשות?


הנה החלטת הממשלה והיא אומרת:

"היוזמה להקמת ארגון יציג של נכים כלליים, בהתאם להנחיות הנ״ל של היועץ המשפטי לממשלה, צריכה לבוא מהנכים עצמם, והצטרפות הנכים לארגון צריכה להתבסס על הסכמה אישית של כל נכה. לכן, אין זה מתאים שהמדינה או הממשלה יקימו את הארגון עבור אוכלוסיית הנכים.

בהיענות לבקשתם של נציגי הנכים, ממליצה הוועדה כי אם הנכים יגבשו וישלימו את היוזמה להקמת ארגון יציג, שימומן באופן עצמי ולא מתקציב המדינה, תכיר המדינה בארגון יציג זה, תראה בו גורם המייצג את הנכים בדיונים ובהחלטות הנוגעות להם, ותשתף את נציגיו במוסדות ובגופים המטפלים בנכים.

בעת ההכרה בארגון היציג תיבדק ותיקבע אוכלוסיית הנכים שאותה הארגון מייצג - האם הייצוג הולם, והאם הוא נותן ביטוי לאוכלוסיות עם סוגים שונים של נכויות - וכן מוסדות הארגון, תקציבו, דרכי הבחירה של מוסדותיו ואופן פעולתו."

מכאן אנו למדים כי צריך תחילה להביא את כל הנכים להסכמה על הקמת ארגון כזה? איך נבוא אל המדינה ונוכיח לה שיש הסכמה גורפת לכך?

לפני שנתיים פתחנו עצומה בנושא כדי לקדם את ההכרה הציבורית.... כצעד ראשוני, כדי לבדוק את הדופק של כולנו ולראות לאן מנשבת הרוח
כמה לדעתכם חתמו על העצומה עד לרגע זה?
אלף, 10 אלף, 50 אלף נכים?

מאחר והיוזמה לא בכספי מדינה...ככה כתוב בהחלטה... מי יממן את הקמת הארגון? איך נגייס את המשאבים לכך?

ומה בנתיים?


מי יאבק בגזרות? מי יקדם חקיקה דחופה וחיונית?
תראו מה קורה לנו כולנו פה בפורום ..... 50 אנשים ולא מצליחים להסכים על דברים פעוטים ..... לא מסוגלים להסכים על נושא אחד... איך נקדם הסכמה של 200 אלף אזרחים?

אשמח מאוד לשמוע
 

yoelbeker

New member
קובי לא צריך 200,000 נכים לארגון יציג,

(אגב יש 280,000 נכים).לפי החלטת ממשלה אתה גם לא צריך את כלל הנכים בארגון, אתה לא צריך גם 50. מספיק גם נכה אחד
 

shlomob7

New member
מצד אחד אתה מייצג נכים בכנסת מצד שני

אתה רוצה ארגון יציג...משהו לא מסתדר לי....
לדעתי ריבוי הארגונים מונע הקמת ארגון יציג.
 
ברור שלמה

ריבוי הארגונים זו הסיבה היחידה שאין ארגון יציג,
ועד שהם לא יתפרקו,נמשיך לסבול מהנזק העצום שהם גורמים.
זה לא אישי אני לא מכיר את קובי,ואני בטוח שכוונותיו טובות
אבל הוא לא מבין כמה נזק הוא ודומיו עושים.
 

dorit994

New member
את האינפלציה בארגונים

של הנכים חולי האגו רק ארגון יציג יוכל למנוע את הנזק שהם גורמים.
חבל שנותנים במה כאן בפורום לנציגים שלהם.
 

yoelbeker

New member
הבמה היא לנכים לא לארגונים!!!!!

היכן ראית פרסומות לארגונים? תעמולה לארגונים.? למה סתם לכתוב.

חברי ארגונים הכותבים פה כותבים כנכים לא כארגונים בלבד.

הדיונים כאן נערכים סביב זכויות הנכים ועזרה לנכים הזקוקים לעזרה אם בבירוקרטיה או באיבזור, הדרכה והכל מידע אישי של החברים פה....
 

dorit994

New member
אענה למרות שבטח תמחק

קוביקו מפרסם ללא הרף את הארגון שלו ואת"הפעולות" שלו
 

yoelbeker

New member
קוביקו לא מפרסם את ארגונו....

הוא כן מפרסם את פעילותו והיא רבה, היכן בדיוק ראית פרסומים על ארגונו. בחתימה שלו? מלבדו עוד עשרות ארגונים כותבים פה כנכים וחתימתם מפרסמת את אירגונם.
קוביקו היחידי כמעט מבין ראשי הארגונים הרבים שמקדיש מזמנו ועונה לשאלות החברים, עוזר ומדריך וכל זאת בשמו קובי כהן המכונה כאן קוביקו.

למה סתם לכתוב למה.....היכן ראית עוד במה פתוחה לנכים להביע דעתם, לשאול שאלות בחופשיות לקבל עזרה ותשובות....יודעת מה. גם אם ארגונים ישיבו ועזרו יתקבלו בברכה אבל הם לא באים.
 

rohale100

New member
לדעתי ארגוני הנכים הפעילים צריכים וחייבים

להופיע כאן בפני הנכים ולתת דין וחשבון לציבור אותו הם מייצגים מבלי שקיבלו מנדט. אולי אם כולם ישתתפו כאן בדיונים, יפרסמו את פועלם ואנחנו כנכים נעיר הערותינו כמו שעושים עם קוביקו בדיונים רציניים לגופם של נושאים בלבד, נגיע יום אחד לאחדות צרכינו.
בדיון האחרון על תווי החניה הייתי שמחה לשמוע את דעתם של אלה ש"קברו" את זכויות בעלי התו הירוק.....קוביקו חטף את כל האש למרות שמידע אישי כמעט ולא היה מעורב בנושא זה.
 

cobico

New member
דעתי בנושא הארגוני היא כזו

כל ארגון רשאי לקדם כל מה שמתחשק לו, תפנימו

כדי להסביר את זה אשתמש להדגמה בעניין הפוליטי ....
כולנו מכירים את שלל המפלגות ויודעים שכל אחת מקדמת ציבור ודעה שונים.
זו דמוקרטיה אנשים ולצאת נגד זה זה לא נכון. לא מקדמים דעות ורצונות שמתאימות על ידי סתימת פיות ולא מבקשים לחסל ארגונים כי זה מתחשק לנו...
כמו שיש את בל"ד ואת חד"ש או ליכוד והבית היהודי בכנסת ולא תבואו ותגידו בואו נסתום למשהו את הפה כי הוא לרוחי.

השוני היחידי הוא ששם בכנסת יש ממשלה, קואליציה ואופוזיציה ואצל הארגונים אין מסגרת מחייבת כזו שבה נקבעים "קואליציה" ו"אופוזיציה" "וממשלה" לכן להבנתי צריך להשלים את התמונה על ידי ארגון יציג.

ארגון יציג לא בהכרח מפרק את הארגונים, אלא משמש כצומת מרכזי בו נוצרת קואליציה ואופוזיציה.

ארגון אגב, חייב דין וחשבון לפני החברים שלו בלבד ולקיום ההחלטות שהם עצמם החליטו. אם אתם רוצים לשמוע דעה של ארגון, הירשמו לארגון, פעלו בו, הלחמו על הדעה שלכם בתוכו, קדמו בו את האג'נדה שלכם ורק אחר כך תבואו בדרישות להנהלה שלו.

הארגונים לא "לקחו" מנדט, את המנדט הם קיבלו מהחברים שלהם והם לא צריכים אתכם כדי לפעול.
אל תשכחו את העובדה שמקבלי ההחלטות הם לא ארגונים אלא הכנסת והממשלה דרך משרדי הממשלה.. הם שומעים את מי ומה שבא להם... אם דעתם לא מגיע לשם, זה בעיקר ובגלל שלא דאגתם לכך.

בבחירתכם לא לפעול ולא להשפיע ולא לעשות ולא לתמוך ולא לסייע אתם בעצם בדיוק כמו אותו אחד ששם פתק לבן בקלפי ומתלונן למה לא מקדמים את רצונו.

אני בוחר לכתוב פה
תעריכו את זה.
 

yoelbeker

New member
קובי אתה לא מדייק...

הארגונים כן!!!! לקחו מנדט, נכים קמים בבוקר מחליטים שהם מייצגים נכים, פותחים עמותה מקבלים אישור כניסה לכנסת וזהו...הם מייצגים נכים,

ואין דבר כזה שאתה נאבק עבור חברי הארגון שלך....כל בקשה שלך ומאבק שלך משליך אם לטובה או לרעה על כלל הנכים במדינה, ואתן לך דוגמא על תוי החניה, קבוצה חזקה נאבקה על זכויות נרחבות לחבריה בעלי התו הכחול. נכון הם נלחמו עבור חבריהם אבל מאבקם פגע בבעלי התו הרגיל ושלל את המעט שבזכויותיהם.

ארגון יציג לא אמור להיות קשור כלל וכלל לארגוני הנכים אלא לכלל הנכים במדינה, המימון יגיע מניכוי מהקיצבה. הארגון יצטרך למפות את צרכי כלל הנכים במדינה כצרכים כלליים לכלל הנכים לבין צרכים ספציפיים לסוגי לקות. ואת זה אתם בעלי הארגונים לא עושים, בכל אופן לא ראיתי עשיה כזאת בדיוני הכנסת.
 
נכון מאד יואל

כל פעולה של ארגון פרטני משליכה על כל ציבור הנכים
וזו הסיבה שאני מתריע על ההטעיה בשם של הארגון הפרטי של קוביקו.
 
לא נגמרו כלל

אני רק רואה שאתה לא מוכן להקשיב לדברי הטעם של יואל ואחרים
מתבצר בעמדתך ונדבק לכסא...
 

cobico

New member
חחחחחחחחחחחחח

יואל, בדיון על התגים מי שהחליט הוא שר התחבורה, על פי יעוץ משפטי של העוזרת המשפטית, שקיבלה ח"ד של הועדה הפנים משרדית. ח"ד של משרד המשפטים וח"ד של הנציבות (והועדה המייעצת שלה) וח"ד שונות של מומחים. וגם פסק הדין של בג"צ שדן והמליץ...

לקחת חרא דוגמא.
 

yoelbeker

New member
לקחתי דוגמא בול מתאימה קובי,

גם אני וגם אתה יודעים היטב מי הנכים שלחצו והצליחו שבעלי תו כחול יסעו בנת"צ, שבעלי תו כחול נוסעים חופשי בנתיב מהיר לתל אביב, שנינו יודעים מי לחץ לשינוי תמרורי חניית הנכים, שנינו יודעים מי יועץ השר לענייני נכים, שנינו יודעים מי נציג הנכים בנציבות השיויון. שנינו יודעים מי הופיע בפני הוועדה הפנים משרדית...חאלס....התמרור לא תוקן בתקנות, הנכים בעלי התו הירוק הסתמכו על הצהרתו של קצין משטרה בוועדה שלא יקנסו בעלי תו ירוק בחניה כחולה....

בנושא הייצוג בוועדות הכנסת לא ראיתי ולא קראתי בפרוטוקולים שאתה או כל נציג נכם שהופיע בפיני הוועדה הצהיר שהוא מייצג רק קבוצה קטנה של נכים חבריו לארגון. כשדורון נאבק ב 2008 לעידכון קיצבאות השר"מ וקיצבת הניידות, הוא ייצג את נכי הפוליו וזה השפיע על כלל הנכים, מכיוון שדאג רק לבעלי הוואנים, בעלי הניידות ה"פושטית" אכלו אותה ולא עודכנו....ודוגמא עכשוית, ראש הממשלה הקים וועדה בינמשרדית, הוקצו 200,000 מיליון ש"ח, הדומיננטים מבין הארגונים היו הילדים והם קיבלו את כל הכסף (כמעט) במקום שימפו את כלל צרכי הנכים ויחלקו את הסכום אחרת. הסכום שהוקצה לעידכון השר"מ שוכב כאבן שאין לה הופכין כבר 3 שנים כי אין מי שיאבק.

אז החלטה של תשובה דופקת את כלל האזרחים, החלות ולחצים של ארגונים יעודיים דופקת את כלל הנכים.
 
הדוגמא של התווים מעולה

(ולא בשביל להתחנף ליואל)
כי התוצאה פוגעת ב2 סוגי התו.
מצד אחד קופחו בעלי התו הירוק,ומצד שני לא ענו על הצרכים הייחודיים
של המרותקים לכ"ג.
זו התוצאה שאין גוף יציג שמייצג את כלל הנכים.
 

cobico

New member
באמת בול יואל...

בדקתי את הפרוטוקול וראיתי שגם אתה היית בדיון... מה עשית שם? בשם איזה ארגון פעלת בנושא תגי החניה? מה אמרת בדיון? זוכר?

אני מצטט את הדברים שאמרנו בשם הארגון בדיון הנה הם:
ההבדל בין תג נכה ירוק לתג נכה כחול הוא לא דבר שקבוע בחוק אפילו לא בתקנות. לא ברור לי אפילו מי הגדיר אותו ומי קבע מי יקבל את זה ומי יקבל את השני.

משרד הבריאות לא יכול להגדיר תגים של משרד התחבורה לא ברור מהיכן מגיע ההגדרה הזאת והטענה שזה לנכים פגועי רגליים היא לא נכונה כי גם פגועי רגלים קשים שהולכים עם קבים מקבלים תג ירוק, זה ניתן רק לנכים בכסאות גלגלים ולדברים מאוד מאוד מיוחדים. לא ברור למה קיימים 3 תגים כשהחוק מדבר על אחד וזה עשו עליו כל מיני ציורים לא משנה את התוקף שלו עכשיו רוצים לאחד את התגים לבטל ולשנות כך שכל הדיון על ה - 5000 נכים הוא לא נכון, כולנו זכאים לנסוע בכבישם כולנו רוצים להגיע וכולנו לא יכולים להגיע לתחבורה ציבורית באופן שוטף כונו נאלצים לנסוע ברכב ומדובר בעליות טובות אבל אנחנו מבקשים שלא יכללו אותנו בתחבורה ציבורית ובפקקים אלא יאפשרו לנו להגיע לכל מקום בצורה סבירה.
אין לנו ברירה כי אי אפשר לעודד אותנו לנסוע בתחבורה ציבורית אנחנו לא יכולים ללכת מתחנה לתחנה ולהחליף אוטובוסים.

ומה אתה אמרת בדיון? הנה:
אני ממש מזועזע , אני נכה ויש לי תג ירוק ולחברי הנכה יש תג כחול אתם יכולים להשוות בין נכות לנכות? איך אתם מעיזים לעשות דבר כזה?
תג כחול מקבל משהו שמביא אישור ממשרד הבריאות על כך שיש לו עגלה נקודה

.. אז לא כמו שטענת ... הנכים שבדיון כן דאגו להציג דעה שפויה והוגנת ... (וגם אתה) תמכנו באי פגיע בחברים שלנו יחד כולנו אבל מה???

הנה דעת יו"ר הועדה בכנסת בתגובה לבקשה להכליל את כל התגים
אתם משנים לי פה את כל הצעת החוק.

הנה דעת משרד התחבורה
עמדתנו להצעת החוק היא שלא יאפשרו נסיעה בכל נת"צ אלא רק בנתיבים שבהם יש תחבורה ציבורית בלבד.

יוזם החוק
אני מבין שאתם רוצים להכיל את זה על כל בעלי תג הנכה אבל אני חושב שזה לא ניתן לישום.
לא נעניש עכשיו 4000 נכים ולכן נתחיל עם משהו ......
אני מוכן לנסח הצעת חוק שונה שידון בכל 80 אלף נכים אנחנו מדברים כרגע על מספר מצומצם של נכים שמוגדרים על ידי הביטוח הלאומי על ידי מדינת ישראל כנכים על כיסא על כיסא גלגלים שלא הולכים על רגליהם. אני מדגיש נכים על כיסא גלגלים.

הנכים : זו אפליה של נכים!!!!

עמדת הממשלה: הנתון של כמות הנת"צ קריטי לשינוי החלטת הממשלה (שנתנה הסכמה לאישור מצומצם בלבד) ועבר בועדת שרים קרי רק ל- 5000 נכים

יו"ר הועדה
החוק מדבר על 80 אלף ומגיש ההצעה הסכים לצמצום משמעותי מ- 80 אלף ל- 5000 אנשים. (כתנאי לאישור) אתה בטוח שזה רצונך?

חווה ראובני משרד התחבורה - מאמצת את עמדת הנציבות שמבקשת להפריד בין נת"צ עם מסלול תחבורה רגיל ונת"צ בלבד ולאפשר רק במקומות שבהם יש רק נת"צ בלבד.

יו"ר הועדה מבקש פשרה - 80 אלף בכל הנתיבים שאין חלופה ובמקומות שיש חלופה רק לבעלי התג הכחול

עמדת משרד התחבורה :מתנגדת נמרצות.

עכשיו אני שואל אותך יואל ... האם הארגונים פגעו בנכים? פעלו נגדם? האם מי שהפיל את ההצעה היא לא משרד התחבורה ביחד עם המשת"פ "הנציבות נגד אנשים עם מוגבלות" שזו לא הפעם הראשונה שהיא לא מציגה דעה נחרצת ונכנעת לתכתיבים של הממונים קרי משרד המשפטים/הממשלה..

את המרירות שלך נגד אנשים אי אלו ואחרים תוציא באופן ישיר וכנגדם ואל תזרוק רפש בארגונים באופן כללי כי זה לא מגיע לכל אותם שנותנים את הנשמה כדי לעשות למען כולנו ומי כמוך יודע.

למען הסר ספק הנה עמדתי כפי שפרסמתי ב 14.10.10
 

yoelbeker

New member
מי כמוך יודע שההחלטות מתקבלות ולא בוועדה

איני חוזר בי, נכון שאי אפשר להשוות בין נכה על כסא גלגלים לבין נכה שאינו על כסא גלגלים, אבל צריך למפות את צרכי 2 סוגי הנכים.

משרד התחבורה והנציבות לא הפילו את ההצעה, מי יועץ השר באותה תקפה? מי יושב כנציג הנכים בנציבות? עם מי שר התחבורה ומשרד המשפטים התייעצו? איתך. איתי? לא ולא..ושנינו יודעים עם מי ולמה התקבלו החלטות אלה.

עד היום איני מבין מדוע אני כבעל תו כחול יכול נסוע ברחוב אלנבי בתל אביב בנת"צ, או במקביל ברחוב יפו בירושלים (לפני הרכבת) איזה יתרון זה נותן לי כנכה.

בוא אספר לך את הסוד: שמעון יאיר תושב ירושלים נכה רצה לנסוע חופשי ברחבי העיר ולעקוף פקקים, וכאחד שכל יום יושב במסדרונות הכנסת, החליט לשנות את תנאי התו הכחול כדי שיהיה חופשי בירושלים. לאף נכה זה לא נותן יתרונות.
וכן אי אפשר להשוות בין נכות לנכות ובין תו לתו, צריך למפות את צרכי 2 סוגי הנכים ואת זה לא עשו באמת כי בעלי התו ה"פושטי, לא יושבים במקומות הנכונים.

השאלה מדוע מפלים בחניית נכים ברחובות, בחופי רחצה, בחניוני קק"ל, ועוד...מדוע לא דאגו גם לנכים בעלי התו הירוק, מדוע בעלי התו הכחול במעמדם במשרדי הממשלה ובכנסת כבייכול כנציגי הנכים לא דאגו גם למעמד זה.
 
למעלה