בואו נצמיח כנפיים

ערפה

New member
בואו נצמיח כנפיים../images/Emo160.gif

ישר כוח על היוזמה לפתיחת פורום זה! בשמחה קיבלתי את ההזמנה להצטרף ואשתדל לתרום ככול יכולתי. אני מבקשת להסב את תשומת לב הגמלאים המשוטטים כאן לאבסורד הגדול הקיים כיום בתחום תרבות הפנאי לגמלאים: שימו לב, כל מרצה המגיע למרכז גמלאים לשם העברת הרצאה עושה כטוב בעיניו , עד היום משרד החינוך ולא שום משרד אחר לא מצא לנכון להטיל פיקוח לא על מנהלי/ מנהלות המרכזים ולא על המרצים. (אני מדברת רק בתחום התרבות ולא טיפול, שם משרד הרווחה עושה משהו לא משמעותי אבל בכל זאת) ובעצם המדד שעל פיו נבחר מרצה הוא שמו הטוב, במקרה הטוב, או התעריף שהוא גובה במקרה הרע. הרי אף אחד לא יעלה על הדעת להעסיק בגן ילדים מורה לריתמיקה שלא עברה הכשרה לגיל הרך, אז אני שואלת למה יכניסו אותנו או למה אנחנו משתתפים בפעילויות שונות ומשונות מבלי שלרוב המפעילים תהיה הכשרה מתאימה לעבודה עם בני הגיל השלישי.תגובת חברי הפורום חשובה לי, ולכולנו על מנת להלחם במצב אבסורדי זה כל עוד כוחנו עמנו.מישהו בדק את התעריפים בתוכנית בוקדאייל בבר- אילן? פשוט בשמיים, למה???
 

אנימו

New member
ברוכה הבאה ערפה ובהצלחה עם

העיתון
גם לך. אשר לנושא שהעלת: ידוע כי הכל עולה ויורד עלפי התקציבים. ההזמנות של המרצים לפי הידוע לי תלוי ברכזי המועדונים לגימלאים. במקומות בהן האוכלוסיה "חזקה" (לא אעלה כאן הדוגמאות בכוונה...) המרצים איכותיים יותר וגם התשלום גבוה יותר ואילו במקומות ה"חלשים" שבקושי "צפים" - העיקר לזמן את האנשים כדי ל"הרוג " את הזמן....והתוצאה ןושביעות הרצון בהתאם. לפעמים אזני תצילנה למשמע התכנית שבמהותה מתאימה לגן הילדים.... משרד החינוך טרם השתלט על הבעיות והפיקוח בגיל הצעיר - קשה לקוות כי יפנה משאבים ל"גיל השלישי"...מה עוד שמשום מה קבוצת הגיל הזו אינה מגלה פעילות יזומה שמעוררת הדים, אלא לפני הבחירות ולא לכל קבוצה שכזו יש שופר כמו גדעון בן ישראל, ראש הסתדרות הגימלאים שבגיל שמונים+ מארגן את צאן מרעיתו לעלות לירושלים בגשם ובקור להפגין ולהביע תביעותיו. ותכנית ברוקדייל באמת יקרה מאוד ומיועדת כנראה לבעלי המאה....
 

p a l o m a

New member
ערפה ,שמחה לראותך עמנו ../images/Emo140.gif

יש לנו ב ט ו ח מה ללמוד מנסיונך .
 

ערפה

New member
ולכן...

את צודקת בכל אשר כתבת, אבל מי הם רכזי / מנהלי המועדונים? אלא נשים המוכנות /חייבות לעבוד עבור גרושים עלובים, ורק בודדות בעלות השכלה, ולכן בדיוק פנייתי כאן לחברי הפורום בואו ולא ניתן להם מנוח, אם נעלה את הנושא על סדר היום לפחות ביניינו , אולי יש סיכוי להתרחשות שינוי, אם לא בימינו אז אולי באחרית הימים. אבל אם נשב בשקט ודאי לא יקרה דבר. ובקשר לרווחה הכלכלית אין שום הצדקה שלא יהיה תעריף הוגן לכל מרכזי התרבות המשרת את הגמלאים. אסור שיהיה קשר בין הכנסת הגימלאי לרמת ההרצאה שלה הוא זוכה במסגרת מועדון כלשהו.אתן לך דוגמא אולי קיצונית אבל אמיתית, אימי שמתקרבת לגיל 96 התחילה לבקר לאחרונה במועדון מסויים בשרון פעם בשבוע למשך שעה וחצי, אבל זאת בתנאי שאשאר במקום ואמתין לסיום הפעילות. אני כ"ילדה טובה" ישבתי בצד, לא התכבדתי בכיבוד, לא הבעתי כל דעה, הבאתי לי עבודות משרד מהבית ועסקתי בהם, לאחר ארבעה או אולי חמישה ביקורים מהם פעמיים לא הייתה כל תוכנית ופעם התוכנית הייתה מאד רדודה, פנתה אלי רכזת המועדון, יש לומר בעדינות ואמרה: אנחנו מצטערים אבל מלווים לא יכולים לשהות במקום במהלך הפעילויות. הסברתי לה - ולמה אני צריכה בכלל להסביר הרי כל איש מקצוע אמור להבין בקשיי הקשיש החושש מנטישה כמו ילד קטן,שיש לי ברירה או לשבת ולהמתין או שאימי לא תרצה לבוא ואפילו את היציאה החד שבועים אמנע ממנה. לצערי דברי נפלו על אוזניים ערלות. ואין אל מי לפנות כי היא למעשה הריבון במועדון שהיא מרכזת. אז הנה רק דוגמה למה שקורה בשטח.
 

אנימו

New member
ערפה- על אף הביקורת שיש לי מוכרחה

להודות כי הכרתי רכזי מועדונים שיש גם רגישות בנשמתם וחוכמה בראשם ודואגים לצאן מרעיתם. התנהגות בוטה וחסרת רגישות אינה תוצר לוואי של השכלה אלא של אישיות. נכון שבתחום זה אין אנו מצטיינים גם בשאר המגזרים
. המועדונים שייכים בד"כ למועצות ולעיריות . יש כתובת אצל עובדות סוציאליות ברשויות.
 

maxima

New member
ברוכה הבאה ערפה....../images/Emo140.gif

למדתי בברוקדייל ואני חושבת שהמחירים שלהם סבירים והמרצים מעולים, לפחות בקורסים שאני השתתפתי.
 

ערפה

New member
תלוי למי

אכן אני לא חולקת על רמת ההרצאות בברוקדאיל, אבל המחירים הם באמת לא שווים לכל נפש, במכללת בוקר לגמלאים המנוהל ע"י עיריה משלמים גמלאים בסביבות 250 שח' עבור 10 הרצאות בנות שעה וחצי אקדמי' וחוץ מזה אין שם חתך מיצג של אוכלוסיית הגמלאים, נכון זו לא הכוונה, אבל גם לאנשים אחרים מגיע רמה נאותה, רק לזה התכוונתי בדברי.
 
למעלה