בוטלה הצהרת הישראליות מבמאים שזקוקים לתמיכת קרן רבינוביץ'

aשרון

New member
בוטלה הצהרת הישראליות מבמאים שזקוקים לתמיכת קרן רבינוביץ'

כזכור, בקרן רבינוביץ' יצרו את הנספח עליו התבקשו לחתום היוצרים בעקבות פרשת סוהא עראף שנחשפה בוואלה תרבות.
למרות שקיבלה תמיכה כספית ממוסדות ישראליים, עראף הציגה את סרטה "וילה תומא" כסרט פלסטיני כשהגישה אותו לפסטיבל ונציה בשנה שעברה.

היום יום שני 30.3.15 , לאור כניסתו לתוקף של התיקון למבחני התמיכה לקרנות הקולנוע של משרד התרבות, הוחלט בקרן כי אין צורך בהצהרה זו. לכן יוזמת קרן רבינוביץ' להצהרת "ישראליות" מבמאים הזקוקים לתמיכה כספית בוטלה. בקרן הסבירו היום כי מלכתחילה נספח הצהרת הנאמנות נועד להיות בתוקף באופן זמני בלבד.

יואב אברמוביץ', סמנכ"ל הקרן ומנהל אמנותי בתחום הסרטים העלילתיים :
"לא חזרנו בנו. ניסחנו התחייבות או הסכם באופן זמני עד שנקבל מסמך רשמי ממשרד התרבות שמסדיר את הנושא... אנחנו נאמנים לכספי ציבור", "תיקון מבחני התמיכה של משרד התרבות מספיק". פירוש הדברים הוא: במאים שיפנו לקבלת תמיכה כלכלית מקרן רבינוביץ' לא יידרשו יותר לחתום על הצהרת "ישראליות".

האם היו יוצרים שחתמו על הצהרת הנאמנות?
"מי שרצה לחתום, חתם. לא היו כאלה שהצהירו מבחינה אידיאולוגית שזה בעייתי. לא נתקלנו בבעיות".

התיקון החדש של מבחני התמיכה לקרנות הקולנוע שנכנס לרשומות לאחרונה מתייחס לזהות הישראלית של היוצר ושל יצירתו וקובע כי יוצרים יהיו חייבים להציג את סרטיהם כישראליים. קרנות שלא יעמדו בתנאים אלה, לא יזכו לסיוע מהמשרד. "על המוסד לפעול כך שסרט ישראלי שהופק בסיועו, יוצג כסרט ישראלי בכל הקרנה פומבית שלו בארץ או בחו"ל, לרבות בפרסומים רשמיים או שיווקיים נלווים, בדרך המקובלת לעניין זה; למען הסר ספק, אין באמור כדי למנוע הצגת סרט שהוכר כסרט ישראלי על פי תקנות הקולנוע, כסרט שהופק במשותף בין מפיק ישראלי למפיק זר (קופרודוקציה בין-לאומית);", נכתב בתיקון.
http://e.walla.co.il/item/2842174
 
למעלה