בוקר טוב אנשים זה קובי,

cobico

New member
בוקר טוב אנשים זה קובי,

שמעתי שמתכוונים לשנות את הסכם הניידות, שהדיונים כבר בעיצומם וזה מדאיג אותי. מניסיון אישי של השנים האחרונות, תמיד שפותחים תחום לדיונים - זה נגמר בכי רע.
מדאיג אותי - ששוב ישתמשו בכמה ארגונים כשעיר לעזאזל ויתרצו את הפגיעה בהסכם, "בהסכמה" שנתקבלה עם אחד או יותר מאותם ארגונים - אותם "פראיירים תורנים" שיבחרו לתת הסכמתם - בתמורה לדבר פעוט זה או אחר.
מדאיג אותי - שאין שקיפות בתהליך ושכל המהלך מתנהל בשקט - בחדרי חדרים.
מדאיג אותי - שאין לך ולכל האחרים (וגם לי) - שום יכולת להשפיע על התהליך ועל התוצאה שלו - להעביר עליו ביקורת, להציע בו שיפורים. כי, כמו תמיד - זו ועדה בין משרדית - וככזו - היא מסכמת בינה לבין עצמה - ומחליטה מה שנוח ומתאים לה (לממסד).
...
אחר כך שתתפרסם התוצאה ואנחנו (ואני) נתחיל להתרעם, ויתגלה שפגעו בנו, ההם בממסד כרגיל יגיבו ויכתבו, שאנחנו הנכים "לא מבינים כלום", הם גם יכתבו (כרגיל) ש - "השינוי" - חיובי ועוזר לנו... והם יעשו זאת וכרגיל בפטרונות מאוסה.

ואתם ... (הנכים) תכוונו את האצבע שלכם למול הארגונים ותכתבו שאנחנו "הארגונים" גרמנו לפגיעה!

אם זה לא היה כואב (וגם לי באופן אישי) ... הייתי מתגלגל שוב בצחוק......

איך בקלות כזו מצליחים פקידי הממסד, פעם אחר פעם, לעבוד עלינו.
...

כשאני קורא לחברים לתמוך בהקמת ארגון יציג ... כולם שמים את האצבע לכיווני ואומרים ... בטח, יש לו אינטרס אישי! לא מבינים, שארגון יציג וכוחני, צריך להיות אינטרס אישי של כולנו - כדי שהריטואל הזה - יגיע לסיומו והתוצאות יתחילו להיות כאלה שמתאימות לנו – לא שפוגעת בנו.

יום נפלא.
 

yoelbeker

New member
הנושא חשוב מאין כמותו...

הנושא חשוב מאין כמותו, אבל הנכים..אוי הנכים...באוצר ובביטוח לאומי ימצאו כבר ארגון מחמד שיקבל דמי לא יחרץ כדי לסנגר על תוצאות הדיונים ויתן להם גושפנקא....וזכויותינו כרגיל יקוצצו ואנחנו נקטר...כי אין לנו לא אבא ולא אמא....
 

נכה11

New member
לצערי, אין סיכוי להקים ארגון יציג

לנכים "פגועי רגליים" בהקשר להסכם ניידות וקצבאות אחרות כיוון, שהרבה קבוצות / התארגנויות דורשות את הבכורה והעומדים בראשן אינם מסכימים לוותר, אפילו לטובת הכלל. בתהליך אבוציונאלי הפך הנכה למוגבל ותחת הכותרת הזו הוכנסו כולם (מין בשאינו מינו). קחו לדוגמא ארגון / אתר / פורום שהיה דגל מאבק הנכים (ניידות) בכלל ובזמן השביתות הגדולות בפרט וגם אחר"כ, והנה בשנים האחרונות תרם את כוחו שלא להגיד הוביל מאבקים (צודקים) להישגים של קבוצות / ארגונים של "מוגבלים" אך הם לא אנחנו. המשוטט בפורום של הארגון הנ"ל לא ימצא כמעט הודעה רצינית על מה שקרה / קורה בחב' א.צ.מ. וזה אומר דרשני. האם אחרים (שאינם פגועי רגליים) "השתלטו" על הארגון / הפורום. החברה מהפוליו היו מאז ומתמיד הגרעין הקשה / המוביל של הנכים. מאז חוק הפוליו אין מי ואין להם על מה לצאת למאבק כך שהבמה של "המסכנים" עברה לקבוצות המוגבלים. לדוגמא: ההישג הבא יהיה של האוטיסטים שליבי להם, אך מי דואג / מייצג אותי? הפתרון לדעתי יהיה רק במציאת נתיב משפטי שיאלץ את הביטוח הלאומי להתחשב / לעדכן את הקצבאות שלנו. צר לי חברות וחברים אך זקנתי וראיתי / עברתי כבר הכול.
 

yoelbeker

New member
נכה 11 חשוב חיובי, ולמה אין סיכוי?

הידעת שב 2005 הייתה החלטת ממשלה בנושא? הידעת שזה לא שייך כלל וכלל לארגונים הקיימים והם יכולים להמשיך בעיסוקים אבל לא לייצג אותי ואותך? הידעת שיש מספר צוותים שעובדים על זה במקביל? הידעת שהכל לתוי בנו הנכים כי בהחלטת הממשלה כתוב שאנו צריכים לבקש...ואכן נבקש!!!!!
 

נכה11

New member
יואל יקירי, אני חושב חיובי אחרת

לא הייתי טורח לכתוב בפורום והאמן לי אני מסודר / מסתדר (חיובית), וכל כוונתי לסייע לאחרים, לאמור: להצביע על הדרך המעשית שאולי תביא להישג כל שהוא. ידעתי על כל ההחלטות וכמי שהיה ידיד נפש של אריה ז"ל (פעמים תכננו אסטרטגיות יחד) רמזתי בכתובים שהעליתי. אגב, כל הנכים שנהנים היום מכפל קצבאות וממכוניות וואן ע"ח הביטוח הלאומי חייבים זאת לאריה ז"ל וחבל שלא מצאו דרך להנציח אותו. את מטה המאבק הקמנו בשנות ה-80 כארגון יציג לפגועי רגליים (ניידות) וכתשובה לארגון הגג ומה נשאר - אבק. ולמה? תקרא את ההודעה הקודמת שלי ואחרות ותבין.
 

yoelbeker

New member
ארגון ייציג זו הצוואה של אריה ז"ל

לא הכרתי אותו ולא הייתי פעיל בתקופתו אבל נהנה היום מתוצאות מאבקיו.
בדו"ח לרון יש פרקים נרחבים בנושא ארגון יציג לכלל הנכים הכלליים שלא יושם כי זהו חלומם הרטוב של הממשלות בישראל שלא נהיה מאוחדים, אבל על אפם ועל חמתם אנחנו כן!!!!

מי רצית בדיוק שינציח את אריה ז"ל, בקרוב יצטרכו להנציח את מטה המאבק...צוחק.
גם אני מסודר ברוך השם...אבל לקחתי על עצמי משימה להיאבק להקמת ארגון יציג...לא מאמין שאצליח ליהנות מפירות מאבק כזה...אבל לא מוותר..בוא תצטרף גם אתה...
 
אריה צודקביץ אכן פעל רבות למען הנכים

חבל שלא זכה להשלים את מלאכתו
 

ריטהלה

New member
יש חובה וזכות להנציח את זיכרו של אריה ז"ל

למרות שהיו לו רבים שניסו להכשילו, רבים שהתקנאו במעמדו, יש לזכותו הצלחות רבות וחלק גדול בזכויות הנכים כיום אפשר לזקוף בזכותו ובזכות אותם נכים שעמדו לצידו. ההישג הגדול ביותר שלו הוא איחוד כל הנכים הכלליים באשר הם, למאבק עיקש, גדול שלא פסק או נחלש עד להשגת המטרות (רובן). רבים שילמו בבריאותם כולל אריה עצמו אשר שבר את רגלו במהלך השהיה בשלג, בסופות ובשמש הקופחת בקיץ.
עיקר מאבקו של אריה צודקביץ ז"ל היה ארגון יציג. אלא שאז הגיעו אותם נכים שרצו חלק בהכתרה וגרמו להתפלגות.
גם היום, כמו אז הגרעין הקשה של אותם מאבקים הם עדיין נכי הפוליו. למרות שרובם כבר שבעו מאבקים ומלחמות, רובם ככבר בני 60 פלוס, ומאחוריהם כמעט 50 שנות מאבק. כל זכויות הנכים כולל בניידות באו בזכות אותם מאבקים. גם אני חשה שלא נותר בי כוח הן פיזי והן נפשי להמשיך בהובלת מאבקים אלו. למרות זאת ולמרות חוסר הפירגון, עדיין מי שמוביל מאבקים הם נכי הפוליו.
המטרה העיקרית כרגע היא למען זיכרו של אריה צודקביץ ז"ל - להקים ארגון יציג
 

ריטהלה

New member
אנחנו חייבים לצאת בזעקה

או דרך הארגונים או בכל דרך שהיא, שהדיונים בנושא הסכם הניידות לא יתקיימו ללא נוכחות נציגי מוגבלי הניידות.
 
למעלה