בוקר טוב חברים

Deerest

New member
????

א. כן ב. לא ג. כן ולא ד. למה את שואלת? מרירות זה מנגנון הגנה שמאפשר למריר להמנע רגשית מהמצבים בהם הוא שוב "יקופח". למעשה הוא כבר התרגל לתחושה ולא מסוגל לחוות מצבי התנסות כדי להפריך את תחושת הקיפוח. מרירים משוכללים משתמשים במנגנון אחר - השוואה, בו הם ממעיטים מערך הסביבה ובכך מעלים את ערך עצמם. ומי שמושך בחבלים מאחורי שני הקלעים זה הצורך באיזון. בבסיסו של דבר, כל מה שסיגל וסמסרה כתבו מוביל לשם. לדעתי, מרירות זו אחת התכונות הקשות מאד לשינוי.
 
שאלתי

כי רציתי לדעת מה הרוב חושבים לגבי התשובה שלך. קיפוח-מרירות-יאוש/אדישות=מריר קבוע מרירות
 

ש איילת

New member
יש אדם שנעשה מריר אחרי ש..

אדם אחר , בעל שליטה (נאמר רגשית) וכוח עליו (המחזיק בחוטים..) מירר לו ת'חיים , אפילו בלי להיות מודע לזה.. וברגע שתעלם השליטה הזו..יכול להיות שתעלם עמה המרירות.... סתם חשבתי לי..
 

סמסרה1

New member
איילת, למה?

אהלן איילת אהלן אנשימים הרבה סיבות יכולות לגרום לאדם להיות טיפוס מריר. אבל, ישנם אנשים שהם כאלה, ככה הם, ולא צריך סיבות. יש לי חברה כזו. אני חושבת שבכל העולם יש לה אותי ואולי איזו עוד אחת,וזהו, בערך. כי לא נעים בחברתה. כי החיים גם ככה לא תמיד קלים אז אני , למשל,מעדיפה סביבי אנשים שיודעים גם לשמוח, גם להתלהב עדיין, גם לפרגן, לא להעביר ביקורת כל הזמן על כל דבר, לא לחפש מה לא בסדר וכדומה. ועכשו כשאני כותבת וככה מנתחת לי בראש אז בעצם לאותה חברה הדימוי העצמי שלה הוא די נמוך. היא לא ממש שלמה עם עצמה. היא בודדה. אין לה הרבה ביטחון עצמי. אולי זה נובע מזה.
 

Deerest

New member
שאלה

האם יש קשר בין מרירות לסדר הילדים במשפחה? ז"א האם יש בכורים שהתפתחו להיות מרירים?
 

Deerest

New member
הפוך

נקודת מבטי הייתה דווקא על תחילת הדרך, כשהילדים עוד קטנים ויש ביניהם הפרש של כמה שנים. אז כאשר נולד השני, הבכור עלול לפתח תחושות קיפוח. לדעתי חשוב הפרש של כמה שנים, כך הבכור חי לבד מספיק זמן בשביל להרגיש שאחיו הקטן בא "על חשבונו" במספר תחומים.
 
בזמנו

לא עבדתי, ולא היה סיכוי לקיפוח....לכן כשהוא היה בן 9 חודשים החלטתי על עוד ילד ...לגדל את שניהם יחד הייתה חוויה אדירה ומפרה לכולם.השלישי אחרי שלוש שנים והרביעית אחרי 2 וחצי.היו לי כוחות הנפש/הרצון וזה היה הדבר הנכון ביותר עבורנו...אצלי האחים לא באו "על חשבון",הם הוסיפו אושר וענין בבית...הילדים הם מפעל החיים שלי
 

סמסרה1

New member
../images/Emo6.gif

אישה אורחת לדעתי, ארבעה ילדים זה נהדר. תמיד תכננתי, שיהיו לי ארבעה ילדים אך החיים הכתיבו אחרת. שיהי לך הרבה נחת ושלווה ושמחה.
 
למעלה