בוקר טוב חברים

בוקר טוב חברים

הרהורים ומחשבות הביאו אותי לחשוב על האדם המריר ואני שואלת מי הוא אדם מריר?
 

ש איילת

New member
אהלן. מה נשמע?

באופן כללי ושטחי (הכוונה בלי לחשוב יותר מידי), אדם יכול להיות מריר מכל מיני סיבות. לכל אדם מריר סיבה אחרת ש"בגללה" הוא נהיה מריר..וכן, שאלה לי אלייך: את מתכוונת לאדם מריר באופן קבוע או כלפי אנשים מסויימים או בזמנים מסויימים?.. זה יכול לנבוע מקינאה אי שביעות רצון מ..(החיים?) זה יכול לנבוע מאי הגשמה עצמית בגלל כל מיני פחדים שיש לאותו אדם.. זה יכול לנבוע מסיטואציה מסויימת (שיכול להיותשאחרי זמן מה ישכח ממנה ותעבור לו המרירות).. האם יש לנו יכולת לבחור אם להיות מרירים או לא?!?... מה זה בכלל מריר..? אני יכולה לדמיין פרצוף של מיש שמריר..מישהו מאוכזב מאוד..שאין לו כוח לשנות..שמסוגל למרר גם לאנשים אחרים מרוב מרירות שיש אצלו.. אשמח לשמוע עוד.. שבת נעימה.
 

יעל :-)

New member
בוקר...

כשקראתי "אדם מריר" זה התפרש אצלי כאדם שהוא מריר באופן קבוע, ולא אחד שהמרירות יוצאת ממנו פתאום לאור סיטואציה מסויימת. לא יודעת בדיוק למה הכוונה, אבל לי זה גרם לחשוב על אדם מלא בכעס אדם שרואה וחווה דברים בצורה שנוטה יותר לכיוון השלילי. זה יכול לנבוע מדברים שאיילת כתבה, מדברים שהוא חווה בחייו. ומתוך צרות עין וחוסר יכולת להפתח ולראות דברים מזוויות שונות, נוצר קבעון אצלו.
 

יעל :-)

New member
המממ...

תשאלי בן אדם מריר
אני באמת לא יודעת, אני רק יכולה לנסות לשער. לדעתי, בשתי מילים - קבעון מחשבתי. בן אדם שחווה דברים לאורך זמן, או חווה רצף של דברים עם מכנה משותף בהשפעה עליו, יכול לשנות את הגישה שלו לדברים. גישה מסויימת לאורך זמן, הופכת לקבעון. אני חושבת שיש אנשים שלא רואים את עצמם ככה, מרירים. הם לא בהכרח מודעים לזה, כפי שאנשים יכולים לראות את זה מבחוץ. הם ממשיכים כהרגלם... וזה נשאר קבוע.
 

Deerest

New member
ערב טוב חברה

תוכלי להסביר לי למה את מתכוונת במריר? כמו שוקולד
או כמו ממורמר? תארי לי התנהגות של אדם כזה בבקשה.
 

Deerest

New member
תודה

כדי שאדם יפתח מרירות יש דבר בסיסי אחד שצריך להתקיים בו תחושת קיפוח. מבוססת או לא, זו תחושתו. יחד עם זאת, לא כל אחד שנושא תחושה זו מפתח מרירות.
 

Deerest

New member
קטונתי

מלנתח את מבנה אישיותו של היטלר. כל מה שאני יכול להוסיף על הררי המילים שנכתבו עליו הוא שבזמן אחר ובמקום אחר הוא לא היה זוכה לאותה "הצלחה". לדעתי, כיום, מסתובבים בינינו הרבה מרירים וחולי נפש כמוהו ולא קורה כלום. אגב חולה נפש... אנשים חיים וקיימים הרבה שנים עם בעיות בגופם מבלי להגיע לרופא או לאשפוז. האם הם נחשבים חולי גוף?
 
אני

התכוונתי חולה נפש במובן בלתי נשלט
איך עוד אפשר להסביר רוע שכזה? ואני רוצה להאמין ולהתפלל ש"הצלחה" כזו לא תתאפשר שוב. חולי נפש/גוף היום פחות שומעים חולי נפש אלא דיכאוני/פסיכוטי/הפרעת אישיות/התנהגות....כמו מחלות אחרות.
 

סמסרה1

New member
אדם מריר ../images/Emo46.gif

היי אנשימים מבלי להיכנס לסיבות שהביאו אדם להיות טיפוס מריר התוצאה היא שהאדם המריר לרוב בפרצוף חמוץ, אף פעם לא מרוצה, תמיד מתלונן, תמיד יש לו ביקורת, תמיד הוא מתלונן, נוטה לריב גם על דברים שאין צורך לריב עליהם, השתתפות בשמחות של אחרים זו טירחה עבורו, כמעט תמיד קשה לשמחו, בקיצור, לא נעים לשהות בחברת אדם כזה.
 

seaגל

New member
../images/Emo45.gif

אנשים שמתקשים לראות את הטוב וממוקדים רק בקושי אנשים שמתקשים לפרגן לאחרים ולעיתים דואגים להקניט ולהוריד מהערך שלהאחר אנשים שפשוט לא מסוגלים לאהוב. הסיבות יכולות להיות רבות...
 
סמסרה וסיגל

דירסט כתב "כדי שאדם יפתח מרירות יש דבר בסיסי אחד שצריך להתקיים בו תחושת קיפוח. מבוססת או לא, זו תחושתו. יחד עם זאת, לא כל אחד שנושא תחושה זו מפתח מרירות." האם גם אתן חושבות כמוהו?
 
למעלה