בוקר טוב לכולם

slevinger

New member
בוקר טוב לכולם../images/Emo140.gif

תגידו גם אתכם מעצבן השימוש המופרז והמיותר לדעתי במילים אנגליות בתוך העברית? אני לא מתכוונת לשימוש רגיל וסביר, הרי ברור שהעברית היא שפה חיה, קולטת, שואלת, מתפתחת - ואין בזה פסול. מה שמרגיז אותי הוא השימוש הקיצוני (כל מילה שניה) לשם "תפארת הדיבור"...כמו שאני מכנה זאת, כדי לעשות רושם, להישמע יותר גבוה יותר, אינטליגנטי יותר, מתוחכם יותר, צפוני כזה....לא?? מה רע בקישור במקום לינק? מה רע בשדרוג במקום אפ-גרייד? מה רע בזרם המרכזי במקום מיין סטרים? מה רע בריבונות במקום סוברניות? מה רע בהגיוני או סביר במקום קוהרנטי? ועוד ועוד ועוד..... א. בן יהודה היה מתהפך בקברו....לא?? שמעתי לאחרונה תכנית רדיו שהמנחה שואל שאלה ופנל של מומחים יושבים באולפן ועונים. כל כך הרבה מילים לועזיות המראיין שיבץ בדיבורו, ממש התרגזתי! מה התוכנית אינה מכוונת לקהל הרחב? האם הוא לא חשב שאולי מישהו לא מבין? כמו שאומרים אצלנו, אולי מזל מדימונה לא הבינה?? אולי שאול מקריית שמונה לא הבין?? ואם הם הקשיבו לתכנית (במקרה או שלא במקרה), האם אין זו זכותם להבין??? לפחות היה מצמיד את המקבילה בעברית מיד אח"כ ובכך היה תורם להבנה וגם להרחבת אופקים. האם רק ה"אליטות" המכובדות שבאולפן צריכות להבין? האם רק המרואיין צריך להבין?? אנא חוו דעתכם.
 

Drorrrrrr

New member
דווקא המילים שציינת מתחילות להשתרש

בשפה העברית: היום אתה יותר שומע שדרוג מאשר אפגרייד, ואפילו קישור מאשר לינק. הכל תלוי בכמה המילה מושרשת ונפוצה בקרב ה"עם".
 

python 4

New member
בוא 'נדסקס' בנושא.

פור גוד סייק, מה רע בקצת שילוב של אינגליש באמצע סנטנס עברי? שפה זה דבר שמתפתח באופן טבעי, לא? ואנגלית נכנסת לא רק לעברית אלא להרבה שפות בעולם. בעיקר כשמדברים על מונחים שקשורים להיי-טק או לאינטרנט. מה רע בלהגיד 'לינק'? ואנחנו מדברים ב'פורום' או ב'צ'אט'? ובכלל - 'אינטרנט'? ומה רע להגיד קוהרנטי במקום סביר? או שטרודל במקום כרוכית?
 
כי שימוש מוגבר בשפה זרה

מקהה את היכולות שלנו להשתמש בעברית בצורה רהוטה. הרבה אנשים שאני מכירה מדברים חצי מהזמן באנגלית, כי אוצר המילים שלהם בעברית די עלוב (בהתחשב בעובדה שהם ילידי הארץ) והם מתקשים למצוא את המילה עם המשמעות המדויקת. כולם אומרים שחשוב לשפר את הרמה של האנגלית, שזה נכון לדעתי, אבל מזניחים את העברית ומרשים לעצמם לדבר ולכתוב בשגיאות איומות וזה מעצבן!
 
אני גם מדבר עם אנשים בחצי שפה

וזה לא בגלל שהידע שלי בעברית פגום. להיפך. הייתי אחד התלמידים הטובים ביותר בלשון עברית ונהניתי מכל רגע של למידה על השפה ודקדוקה המדהים. לגבי החדרת מילים לועזיות לתוך העברית - אני חושב שזה סלנג משעשע. זה נחמד להגיד למישהו: אתמול צפיתי בטיווי, מרבלס של תוכנית היתה שם, לא הפסקתי לצחוק אול דה טיים. נכון שזה הורס את השפה - אני בהחלט מסכים - אבל זה הופך אותה למשעשעת יותר וגם מעשיר את הידיעות באנגלית. שלא לדבר על זה שאנחנו כעם מושפעים מאוד מהתרבות האמריקאית - כך שלא אתפלא אם הסלנג הזה רק יגבר. אנחנו תמיד בזים לעצמנו כעם - אבל אנחנו מעתיקנים גדולים של תרבויות אחרות ובכללן התרבות האמריקאית.
 

Aldaris

New member
בחיים שלי לא שמעתי סגנון דיבור שכזה

זה מזעזע...ואני לא אומר את זה בתור אליעזר בן יהודה...אני גם כן חי סלאנג, אבל בחיים שלא לא שמעתי מישהו מדבר כמו שהדגמת "אתמול צפיתי בטיווי, מרבלס של תוכנית היתה שם, לא הפסקתי לצחוק אול דה טיים" זה מזכיר לי שיחה של שתי בנות, מכורות לקלולס...
 
בכל מקרה.. לא קשור לקלולס. אני מכיר

לא מעט אנשים בת"א שמדברים ככה בחיי היומיום. לא שאני מדבר ככה כל הזמן.. אבל זה משעשע לשמוע את זה.
 

slevinger

New member
../images/Emo70.gifהוא אשר אמרתי../images/Emo70.gif

זה דיבור צפוני כזה, תל-אביבי מתוחכם.....שמדיל אותם משאר פשוטי העם תושבי הפרובינציות! זה חלק מהפלצנות התל-אביבית ותו לא!! בוודאי שזה "משעשע".....כי אנחנו הרי צריכים להיות "משועשעים" כל הזמן....תרבות הרייטינג חוגגת (אין לזה מקבילה בעברית, ותתקנו אותי אם אני טועה), תחי הבינוניות
 

slevinger

New member
אנחנו תמיד בזים לעצמנו - זה העניין

בוז זו המילה שמשקפת נכונה את הרקע לזה. בוז לכל מה שהוא ישראלי, בוז לשפה, בוז לתרבות, בוז למדינה וכו'. הכי טוב זה א-מ-ר-י-ק-ה על שטחיותה וטיפשותה, אבל מה....היא מדברת שפה שנשמעת נפלא, שפה "אינית", שפה בינלאומית, אז למה שלא נעברת אותה ונשתמש בה ונבוז לשפתנו?? "אנחנו מעתיקנים של תרבויות אחרות" - הסבר, פרט ונמק.......
 

slevinger

New member
ורדידות הלשון מצביעה

תסלחו לי גם על רדידות המחשבה. יכולת ביטוי מוגבלת בלשונך שלך (אינני מתכוונך אל מישהו מסויים, זו אמירה כללית) מעידה על משהו עמוק יותר בחברה שלנו, קשה לי להגדיר זאת, אך אני מרגישה שזה גם תורם לסטגנציה המנטלית והחברתית בישראל של היום.
 
למעלה