בוקר טוב לכולן!

עינת אר

New member
בוקר טוב לכולן!

שאלה: אני בשבוע 30 עם שני בנים בבטן, שמירה כבר 3 שבועות (בגלל רצון של הרופא לא גלל סיבה ממשית) כבר כמה שבועות יש לי ברקסטון-התכווצויות והתקשויות בבטן אבל סה"כ הרגשה כללית די טובה. ביום חמישי בערב הרגשתי כאב חד מאוד מהגב וכמו כאבי מחזור קטלניים. נורא נבהלתי התקשרתי למיון בבלינסון שקרוב לביתי לשאול אם אני צריכה להגיע ? דיברה איתי בחורה שלא ממש עניין אותה הסיפור שלי והיא אמרה שזה לשיקולי... את רוצה תבואי את לא רוצה אל תבואי... בנתיים נרגעו הכאבים אחרי מקלחת חמה ומנוחה אמיתית, יכול להיות מצב שהיה מדובר בצירים שהתחילו ופסקו?
 
האם הכאב היה מחזורי או חד פעמי../images/Emo35.gif

אם זה קרה מספר פעמים, יתכן שאלו צירים. אם לא, סביר שזה מיחוש אחר ששייך להריון. צירים אמיתיים לא מפסיקים במנוחה או אחרי שתייה מרובה, ולכן, אם יש לך כאב כזה, שתי הרבה, נוחי ואז עשי הערכת מצב. אם זה מאוד כואב, או מחזורי, פני למיון יולדות.
 
וברקסטון היקס הם לא מחזוריים?

בסופשבוע האחרון עשינו את הדרך זכרון-ירושלים-זכרון ובשני הכוונים הרגשתי התקשויות. זו לא הפעם הראשונה שיש לי התקשויות, אבל הפעם היה לי שעון דיגיטלי מול הפנים בזמן הנסיעה ובדקתי אם יש הפרשים קבועים בין ההתקשויות. שמתי לב שהן מופיעות כל 8 דקות בערך. שתיה מרובה הפסיקה את זה. אני לא מכירה התקשויות כאלה מההריון הקודם ותהיתי אם זו סיבה לרוץ למוקד או שזה בסדר, למרות שהן היו מחזוריות.
 
לעיתים כן, אבל

א. הם מפסיקים במנוחה ב. אם הם מחזוריים, שווה לגשת לבדיקה, כי במקרה כזה, קשה לעשות "אבחנה מבדלת" בבית וחשוב לוודא שאין דינמיקה צווארית. עוד מאפיין של בריקסטון היקס: הם מגיעים לרוב בערב. (ככה אני זהיתי את הצירים שלי עוד כשהיו יחסית מרוחקים זה מזה: הם צצו בצהרים, ביום לא עמוס במיוחד).
 
ברח לי...במקרה שלך

אם שתיה מרובה הפסיקה את זה, אניהייתי נשארת בבית במנוחה (אבל ממש מנוחה), עם "יד על הדופק". אם זה יחזור, כבר שווה בדיקה, לפחות ע"מ לוודא אורך צוואר.
 
../images/Emo51.gif

היום אני בבית. לא במנוחה אלא בישיבה ליד המחשב, אבל אם זה יחזור על עצמו אני מתכוונת להגיע למוקד הקרוב, ליתר בטחון.
 

rsharon

New member
צירים מוקדמים הם לאו דווקא סדירים

בשורה התחתונה אני הייתי ממליצה להיבדק... מנסיוני לאחר שבועיים אשפוז בשל צירים מוקדמים. גם אני הרגשתי "רק" כאבי מחזור בשבוע 29 לפני שבועיים שהתרכזו בגב באמצע הלילה... לא ממש סדירים... ומכיוון שהייתי ישנונית קצת שכחתי שאני בהריון וחשבתי שזה בסדר... למחרת כבר הרגשתי לחצים בקרקעית הבטן, ואז אמרתי לבעלי שמשהו מרגיש לי לא בסדר ועדיף שניסע לבי"ח להיבדק. מה שבדיעבד הסתבר כהחלטה נכונה. אובחנתי עם צירים מוקדמים, הצוואר כבר נמחק 70%, התקצר ל-37 ס"מ ובהמשך ל-28 ס"מ, פתיחה של 1 ס"מ. ואני חשבתי שזה סתם תופעות נורמליות של סוף הריון. מסקנתי - לא לזלזל ולהיבדק. נכון ששתייה עוזרת (וגם קיבלתי עירוי), אבל קיבלתי גם כדורים ל"דיכוי" הצירים וזריקות להבשלת ריאות העוברים. לשמחתי הצירים נרגעו לאחר כמה ימי טיפול תוך כדי האשפוז.
 
זה נכון שהם לא חייבים להיות סדירים

אבל לפחות מחזוריים (כלומר, הולכים וחוזרים, גם אם בתדירות ללא דפוס קבוע). מה שעינת תיארה זה כאב חד פעמי (כך לפחות הבנתי), ששונה מהבריקסטונים שהיא כבר מכירה. ובוודאי, שעל כל חשד שווה להבדק לשווא מאשר ההפך.
 
למעלה