בוקר טוב - שבוע טוב

בוקר טוב - שבוע טוב

מה שלומכם/ן? חזרנו, ארנינה ואני, מסופשבוע של תקשורת מקרבת ואנחנו שוב כאן איתכן. סוף השבוע היה פשוט מדהים בעיניי. חוויה מעניינת, חזקה ומהנה במיוחד של לחיות וללמוד תקשורת מקרבת בתוך קבוצה של אנשים שלקחו על עצמם את הנושא הזה כדרך חיים. אחת החוויות המשמעותיות ביותר שלי מסוף השבוע הזה היתה החוויה של אמפתיה עמוקה - לחוות על עצמי מה קורה כשאדם אחר נמצא מולי בעמדה של הקשבה עמוקה ומדוייקת. אך ורק הקשבה - בלי שיפוטים, בלי עצות, בלי הצעות, כמעט בלי להכניס את עצמו. אלא רק אמפתיה נקייה, ניסיון להתחבר, להבין ולגלות ביחד משהו פנימי. מבחינתי זאת היתה חוויה ייחודית וקסומה, גם לראות אחרים עוברים את אותו התהליך ולראות את ההקלה שזה עושה להם ואת תחושת החיבור, ההבנה וההקשבה שהם חווים. פשוט תענוג גדול. ואיך אצלכם? איך עבר סוף השבוע שלכן/ם? מה שלום תקשורת מקרבת בתוככם ובסביבה שלכן? אתגרים חדשים? ישנים? בקיצור, ספרו ספרו מה קורה איתכן/ם - נשמח לשמוע.
 

פרזות

New member
אמפתיה

שלום יעל, זה נשמע נהדר! אני שמחה שהיה לך כזה סוף שבוע מדהים. אפשר באמת לדמיין שזה יהיה ככה, כשכל מסביבך תקשורת מקרבת ואמפתיה. בסוף השבוע הזה אני גם חוויתי חוויה של אמפתיה (קטנה אבל אפקטיבית). נתתי לעצמי אמפתיה. בעזרת שאלות אמפתיות וסבלנות אמיתית הצלחתי להבין מה בעצם מונע ממני כל הזמן לעשות את הדבר הזה ש"אמורה" (=שרוצה) לעשות. ובתום המהלך האמפתי הזה פשוט קמתי וישבתי אל השולחן, ועבדתי עד שסיימתי, ב-4 בבוקר. ויותר משאני שמחה על המשימה שבוצעה, אני מרגישה טוב עם החיבור שנוצר (לעצמי), עם הדברים שקודם לא היו ידועים לי ועכשיו אני מבינה. גם אם המצב לא נפתר, אבל הוא עכשיו זכה להכרה והבנה, וזה כבר מחזק ומרגיע, ועושה איזה שינוי, אפילו. זה טוב ר.
 

ארנינה

New member
אכן, בזה מדובר...!

ביכולת להתחבר. אולי עוד קודם - בהחלטה לחפש. ואז - החיפוש, ואז - הזיהוי, ואז - אפקט החיבור. לעצמי, לאחרים - כבר כמעט לא משנה. למרות שלכל אחד מאלו (לעצמי או למישהו אחר) יש ערך מוסף ענק מִשֶל עצמו. כי החיבור לעצמי יכול למוסס אשמה, והחיבור לאחר - את הכעס. והרי תמצית החמלה... והערך המוסף (כאילו שצריך עוד..): בִּקצה החיבור הזה מונחת האפשרות לעשייה אחרת: אלמלא הבנת מה מונע ממך לזוז - היית נשארת בלי תזוזה (כך אני מבינה ממך, וכך מכירה ממני). ואילו כאן, אחרי החיבור לעצמך, וההבנה נטולת-השיפוט - קמת ועשית, בלי אשמה או מיאוס. ובקצה החיבור לָאָחֵר מונחת עשייה משותפת, שקודם לכן, המון פעמים, לא נראתה אפשרית. מממממממממממ (זה קולות של הנאה).
 

פרזות

New member
כן,ממממממממממ

תודה ארנינה, חשובים לי הדברים שכתבת כאן.
 
למעלה