בוקר
אור וסופשבוע נפלא לכולם

Jen74

New member
סופשבוע נעים ורגוע../images/Emo140.gif

ו... שחף שוב בבית. אחרי שאתמול הלכה בשמחה בערב למסיבת חנוכה שבה גם השתתפה בתחרות שירה, עכשיו פתאום אין לה גרביים, כואב לה הראש וטענות ותלונות מפה עד להודעה חדשה
אני באמת כבר לא יודעת מה לעשות איתה. כנראה שביקור הקב"סית הוא בלתי נמנע וקרוב מתמיד.
 

Jen74

New member
קצינת ביקור סדיר מטעם הרווחה

מאחר ולימודים עד כיתה י' (אולי עד י"ב אפילו) הם חובה על פי חוק וההורים מחוייבים לשלוח את הילדים ללמוד, יש מי שאוכף את הנושא במקרה שילד לא מגיע ללימודים במשך תקופה ממושכת בלי סיבה מיוחדת. אחת המחנכות הסבירה לנו ביום הורים שמדובר במצב שבו המורה מדווחת על תלמיד שנעדר לעיתים קרובות מלימודים בלי אישורים רפואיים ובלי סיבה בעצם ואז נכנסת לתמונה קצינת ביקור סדיר שנכנס לבית ולמשפחה ועוקבת אחר אורח החיים של התלמיד ומשפחתו ודואגת שהתלמיד יחזור לשגרת לימודים סדירה. אם גם אחרי התערבות קב"סית התלמיד לא מתמיד בהגעה ללימודים עלולים להגיע למצב שמתנהל משפט נגד ההורים בעצם והילד מוצא בצו מהבית לפנימייה על מנת שילך ללימודים באופן סדיר. ביום ההורים האחרון הודיעו לנו שאם הילדה לא תתחיל להגיע באופן סדיר לבית הספר יכניסו לתמונה קב"סית. בהתחשב בעובדה שבמהלך שנה שעברה הילדה בקושי הייתה בבית הספר וגם השנה שוב התחילה לחפף והולכת מתי שמתחשק לה או מתי שאני מגרשת אותה בבקרים מהבית, אני לא מבינה למה מחכים. אבל, מצד שני, אני לא ממש רוצה קב"סית אצלי בבית שתפשפש במעשים שלנו.
 
זה מאוד עצוב להגיע למצב כזה

שחף מבינה את ההשלכות של ביקור קבס"ית? את חייבת לנער אותה, ומייד!!!!!!!!
 

Jen74

New member
נראה לי שהיא מבינה יפה מאד

הבעיה היא שהמחנכת שלה מחבבת אותה מאוד ומאוד משתדלת להעצים אותה כי מדובר בילדה חיובית ביותר מבחינה לימודית ומשמעתית. מבחינה חברתית מאוד קשה לה ועיקר הקושי מגיע מצד אחותה התאומה שלא נותנת לה להיות חלק בקבוצה שיש בה בנות שגם שחף וגם עדן מכירות עוד מהיסודי. שחף מנסה להיות בקבוצה ועדן תמיד דוחה אותה. עדן מצידה אומרת שניסתה כבר כמה פעמים לתת הזדמנות לשחף אבל שחף תמיד מתנהגת בצורה שמביישת את עדן, כך לטענת עדן. אני לא יכולה להיכנס שם באמצע, הן צריכות ללמוד להסתדר ביניהן. אם אני יהיה לצד אחת מהן השנייה תפגע ממני. בינתיים היא מתלוננת שמכריחים אותה לעשות מה שהיא לא רוצה (ללכת ללמוד) אבל משתדלת כן לרצות אותי.
 

פלגיה

New member
ג'ני, קב"סית היא עו"ס

היא לא "קצינה" למרות השם המפחיד שלה, היא לא "מפשפשת במעשים" ובסך הכל היא מבינה שלהורים היום אין הרבה מה לעשות כדי לסחוב ילד שלא רוצה ללמוד לבית הספר. כל מה שהיא תעשה זה לסמן וי על ביקור אצלכם, ואולי אפילו תעזור לכם במציאת מסגרת מתאימה יותר לילדה.
 

Jen74

New member
ברור לי שזה "רק" שם מאיים

ומן הסתם היא עובדת משרד הרווחה. במקרים קיצוניים כשגם הקב"סית עשתה כל שביכולתה והילד מסרב להגיע ללימודים, מגיעים לדיון/דיונים בבית משפט ששם שופט יכול להורות על הוצאת הילד מהבית. אני עדיין לא יודעת עד כמה הבת שלי מבינה את חומרת העניין אבל בינתיים היא מתחילה לחזור לשגרת לימודים.
 

פלגיה

New member
זה במקרים קיצוניים מאוד

כאשר ברור שמה שמעכב את הליכת הילד לבית הספר הוא חוסר תפקוד טוטלי של הבית, ושיש סבירות שמחוץ לבית הוא כן יילך. זה לא נשמע הסיפור אצלכם. בד"כ ביקור קב"ס מסתכם בשיחה או שתיים, בנוכחות הילד, ובכמה עצות טובות. זה הכל.
 

Jen74

New member
תודה../images/Emo140.gif

הוספת לי עוד קצת ידע על המעט שכן ידעתי.
 
למעלה