בחירת גן עיריה

בחירת גן עיריה

בקרוב מגיע הזמן לרשום את הילדים לגנים לשנה הבאה.
אני מאוד מתלבטת ואשמח לשמוע את דעתכם/ן - מה יותר חשוב: הרמה של האוכלוסייה שמגיעה לגן הזה (הרקע של המשפחות, שיהיו יותר או פחות "כמונו" וכו' - מה הרקע של החברים לעתיד של הילדים?) או הצוות של הגן (גננת אם+סייעת, כאשר לכל אחת מהן יש לפחות יום אחד חופשי בשבוע אז יש מחליפה לא ידועה, ובנוסף באופן כללי עם משרד החינוך הם יכולים תמיד להחליף גננת או סייעת עד הרגע האחרון, אז זה לא וודאות של 100% לגבי הצוות בכל מקרה...).

תודה!!
 

iameden

New member
הכל חשוב זה עניין של מה תפיסת עולם

אם האוכלוסיה לא מאוד שונה בצורה שמדובר על ערכים שונים וכדומה, אני אישית פחות הייתי מתייחסת לזה אבל סה נורא תלוי כמה האוכלוסיה שונה ובמה...
ככלל, לדעתי גננת טובה זה הרבה יותר חשוב מאוכלוסיה "טובה" (וכן. משרד החינוך יכול לשנות אבל הם לא נוטים להעביר גננות ותיקות אלא אם זו בקשה שלהן).
 
תודה על התגובה

ואם האוכלוסיה שונה למשל כמו בין צפון לדרום תל אביב? כאן זה פחות קיצוני, אבל זה פחות או יותר ההבדל....
הילד מאוד חכם וסקרן, ואני חוששת שבין ילדים שאינם כאלה הוא "ידכא" את התכונות האלה אצלו כדי להיות כמוהם. אני הייתי במצב כזה בילדותי ועד שלא עברתי לכיתה עם ילדים כמוני התביישתי בזה וניסיתי לא להתבלט ולא להראות שאני "יותר חכמה" מהם. לא הייתי רוצה את זה בשבילו, ומכאן החשש לגבי האוכלוסיה...
ולגבי הגננת- בדיוק אתמול סיפרו לי שאת הגננת הטובה והותיקה מגן א העבירו השנה לגן ב הצמוד אליו (שניהם גני חובה) - לא ברור למה, ולא ברור אם זה שינוי קבוע או רק לשנה הזו. נראה שבמשרד החינוך הכל פתוח ובאמת הכל יכול לקרות. אז גם זה רק מוסיף בלבול...
 

iameden

New member
אז הייתי מתמקדת באזור בו יהיה קל חברתית

אם לא ברור לגבי הגננת הייתי דואגת שיהיה בגן בומרוב הילדים מהאזור שלכם שיוכל להתראות איתם אחר צהרים
 
לאיזה בי"ס הילדים יעלו?

בדרך כלל הורים מעדיפים שהילד יעלה לכיתה א עם חברים מהגן.

מאד נחמד כשהחברים מהגן גרים קרוב ואפשר לבקר אותם ברגל.
אם את שולחת לגן רחוק מתוך מחשבה שהוא איכותי יותר, זה אומר שביקורים אצל חברים מצריכים הסעה. לא רק שזה יקשה עלייך, זה גם אומר שפחות חברים יבואו לבקר את בנך.
 
יש ביישוב בי"ס יסודי אחד רגיל

ואחד דמוקרטי, שמקבלים מכל היישוב.
בשכונה שלנו אין גנים לצערי, כך שבכל מקרה צריך להסיע גם לגן וגם לרוב החברים.
אחד הגנים שאני מתלבטת לגביו הוא גן שכונתי (לשני מגיעים ממש מכל היישוב), והחשש בקשר למה שכתבת הוא שתהייה שם באמת קליקה סגורה של תושבי השכונה שלא יסכימו להסיע את הילדים אלינו מדי פעם.
זה עצוב לי להגיד, אבל אין אפילו לא ילד אחד מהגן טרום חובה שחשוב לי שיעבור איתו לגן חובה.
 
עצוב, המשפט האחרון שלך.

כמו שכתבת - על גננת אי אפשר לדעת מה יהיה. אז אלא אם כן יש באחד הגנים גננת אחת איומה שאת מרגישה שאת חייבת להציל את הבן שלך ממנה - אולי זה באמת לא שיקול.
 
למעלה