בטוח מנהלים או קרן פנסיה

gilora

New member
בטוח מנהלים או קרן פנסיה

אז מה עדיף,מה היתרונות והחסרונות כאן וכאן ? בטוח מנהלים בחברת בטוח או הפרשה לקרן תגמולים בבנק כגון עצמה,תמר או מבטחים?
 

ruven77

New member
ביטוח מנהלים/פנסיה

התשבה מורכבת ולכל אחד יתרונות וחסרונות.קרן פנסיה מושקעת בחלקה באג"ח בעלות תשואה טובה,מבטיחה קיצבה חודשית עד סוף חיי המבוטח/בן בת הזוג וההצטרפות פשוטה-ללא שאלוני בריאות וכו'.חסרונותיה שהיא קשיחה ואין אפשרות לשנות מרכיבים (כאובדן כושר עבודה אם כלול בה),אי אפשר למשוך חד פעמית את הכסף (כמו בביטוח מנהלים שמבחינה זו גמיש)והאוצר יכול לשנותה-לטוב ולרע.ביטוח המנהלים גמיש ומאפשר יותר התאמה לך (כגון פיצויי פיטורים דרך עבודה)וניתן לפדותו בסכום חד פעמי/קיצבה חודשית או שניהם,אך אין קצבת שארים אלא אם נרכשת לחוד וההצטרפות כרוכה במילוי שאלון בריאות והעלות עולה לפי גיל ומצב בריאות.מה שאני לא בטוח זה אם הקופה מוגבלת לסכום שצברת-כישגמר אז יגמר...כדאי לבדוק לעומק.כל אחד צריך להחליט לעצמו מה הוא מעדיף אם הוא משקיע עצמאית,מקומות עבודה רבים מבצעים הפקדות לקופה זו או אחרת ואין לעובד שיקול רב.הפרשה לקופת גמל הא נושא שונה לחלוטין (מבטחים היא קרן פנסיה)ולא חייבת להיות לפנסיה אלא לכל מטרה וכדאי לבדוק דווקא קופות לא בנקאיות או לחכות להחלטות רפורמת בכר,אם כי הנסיון מראה שקופות פרטיות מרוויחות יותר אך דמי הניהול גבוהים יותר.
 

Scott

New member
גם לאחר שקלול עלות דמי הניהול

ביצועי קו"ג הפרטיות גבוהים בהרבה (ביחוד לאורך השנים), לעומת הקופות הבנקאיות. הבדלים של עד 50 אחוז ב-5 השנים האחרונות. כנ"ל גם בנושא קרנות השתלמות.
 

motco100

New member
ישנם גם הבטי מיסוי

ישנה פנסיה הונית שהחל מינואר יחול עליה פטור עד 7,000 לחודש (משכורת ) ולעומתה בפנסיה קצבתית תקרת המס פטורה ממס עד משהו כמו 3,000 ש"ח כל אחד צריך לבחון היטב בהתאם למצבו האישי,גילו,ומצבו הכלכלי כיצד והאם בכלל הוא מעוניין רק בפנסיה קצבתית(משכורת חודשית),או האם הוא מעוניין לקבל חלק מהסכום בסכום אחד (שאותו ניתן למשוך בגיל 60 כיום ובעקבות כל השינויים שיחולו החל מינואר ---חייבים להתייעץ או יועץ פנסיוני ---אובייקטיבי
 
למעלה