בטן רגישה

א ו ר3

New member
בטן רגישה ../images/Emo4.gif

כבר תקופה ארוכה אני סובלת לסירוגין מכאבי בטן ... אני שמה לב שזה מופיע זה מופיע חזק , זמן קצר או כמה שעות לאחר שאני אוכלת , ואז בד"כ יש התקף אחד של שילשול או יציאה רכה... ואז אני מרגישה הקלה והכאבים נפסקים ... הייתי אצל רופא משפחה לפני כמה חודשים שבעזרת בדיקות שלל כל אפשרות של מחלה/וירוס ...ואמר שזה תסמונת המעי הרגיש/רגיז..בכל זאת - מה נשאר לעשות ? יש ימים שאני ממש בסדר והבטן שקטה, ויש ימים פשוט נוראיים... לכן הגעתי למסקנה שאולי אני רגישה למרכיב כלשהו במזון . חשבתי שאולי זה מוצרי חלב אבל דווקא אם אני אוכלת יוגורט בבוקר הבטן נשארת רגועה ... בימים האחרונים שיחזרתי את מה שאכלתי בימים שבהם כאבה לי הבטן , והבנתי שהבטן כאבה לי מיד אחרי שאכלתי משהו עם עגבניה.. יכולהיות שזה הסיפור.. ? אני עומדת לקבוע תור לגסטרו, ובכל זאת מה אפשר לעשות בינתיים ...?
 

moran f

New member
קודם כל לקבוע את התור

ואחר כך, מכיוון שנראה לך שהטריגר הוא עגבניות ואני מניחה שאת כן אוכלת עוד דברים חוץ מעגבניות, אפשר לנסות לוותר עליהן ולראות אם יש הטבה.
 

Foxy 1987

New member
IBS

אני גם מוגדר כסובל ממעי רגיז... אצלי למרבה ההפתעה לא הלחם הוא הגורם לכאבי בטן (חוץ מחלות - לא עושה לי טוב משום מה ) אלא תירס, משום מה זה תמיד מכאיב לי... תבדקי גם שילובים של מאכלים, יש שילובים שפשוט מחריפים את הבעיה... אבל המחלה היא מאוד אינדיבידואלית... והסימפטומים מגוונים, הכי כדאי שפשוט תגשי לגסטרולוג ותעברי בירורים בנושא.
 

moran f

New member
ואולי תשאירי את האבחון למי שיודע לעשות אותו?

 

א ו ר3

New member
סביר להניח שלא .... בגלל ששוב- עשיתי בדיקות

דם , ואפשר לגלות צליאק גם בבדיקת דם והרופא הבהיר שאין שום חשש לצליאק או מחלה אחרת בבדיקות . כך שלא ניראה לי שזו הסיבה... מה גם שאני אוכלת לחם לא קורה לי כלום- להפך זה אחד המאכלים שאני יכולה לאכול והבטן שלי נשארת רגועה אחריהם...
 
למעלה