ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה

Fellowship

New member
ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה

ביטלנו את טיול הקיץ שהיה מיועד לתאילנד,
במאמץ עילאי הצלחנו לקבל החזר כספי מלא, למרות שתנאי הכרטיס לא אפשרו זאת.
במקום תאילנד, נטוס לישראל (ומשם אולי נשלב גיחה לאירופה).
למקרה שתהיה בעיה ונאלץ לבטל, הפעם אני מעוניין לרכוש ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה שהיא.
להבנתי, ביטוח כזה עולה כ 6%-10% מעלות כרטיסי הטיסה,
שזה משתלם יותר מאשר עלות הכרטיסים הגמישים יחסית ביונייטד.
בהנחה ועדיין מוכרים ביטוחים כאלה, האם יש חברות ביטוח מומלצות, ובעיקר אמינות, לנושא?
מעדיף לא לבחור סתם לאחר גיגול.
 

vinney

Well-known member
"מכל סיבה"?? אף פעם לא ראיתי כזה דבר

בד"כ מוכרים ביטוח ביטול מסיבות שמפורטות בפוליסה (לרוב מחלות, תאונות, איחורים וכד'), לא ראיתי אף פעם "ביטוח" שמאפשר ביטול כי לא בא לך לנסוע יותר. זה אפשר לעשות רק עם כרטיס refundable.
 

Fellowship

New member
כן, יש ביטוח כזה. בכל אופן, גל מתפוז בפייסבוק בודק לי עלויות

תודה.
 

Fellowship

New member


 

Midriff

New member
עוד מספרים

קנינו טיסה קצת מסובכת עם כמה חברות תעופה ואי אלו עצירות באירופה. יש ארבעה מאיתנו , אז לעלות של $2400 לאדם - כלומר כמעט $10,000 העלות לביטוח עם ביטול מכל סיבה דרך אליאנז שנותנת 80% מהעלות המחיר הוא $380. לעניות דעתי זה כדאי יהיה הרבה יותר פשוט מלנסות לשנות תאריכים או לקבל החזרים מחברות התעופה.
דרך נוספת להסתכל על זה היא שזה לא רק הביטול אלא גם ביטוח רפואי, וכל מיני תוספות אחרות. מאחר וכבר לא פעם או פעמיים בביקורים שלנו בישראל ביקרנו אצל רופאים (ורופא פרטי בארץ הסכומים שאנחנו שילמנו היו בין 700-1300 ש"ח) זה מחזיר את עצמו בד"כ
 

Boston Guy

New member
ויני - כמו בכל דבר, יש המון אותיות קטנות...

יש חברות ביטוח שמוכרות "ביטוח ביטול נסיעה מכל סיבה" - ברוב המקרים זה מוצע כתוספת אופציונאלית, בתשלום נוסף, לפוליסת הביטוח ה"סטנדרטית" שהנוסע קונה. כלומר - הנוסע צריך לשלם את המחיר של פוליסת הביטוח הבסיסית, ובנוסף את התוספת עבור הסעיף של "ביטול מכל סיבה".
אבל כשקוראים את "האותיות הקטנות", מגלים שבעצם - אתה מקבל החזר חלקי (בערך 50%) ורק על ההוצאות שכבר שילמת עליהן מראש (PREPAID EXPENSES) שהן NON REFUNDABLE. יש בפוליסות מסויימות גם החרגה של דברים כמו "אייר-בי-אנד-בי" ושאר הוצאות שאינן לחברות "מסורתיות".
כמובן שבמקרה של CLAIM חברת הביטוח תדרוש לקבל תיעוד והוכחות של כל הוצאה שעליה אתה דורש החזר (קבלות, כרטיסים אלקטרוניים וכיוצ"ב).
הם גם לא מוכנים להחזיר הוצאות שעליהן שילמת ב"שווה כסף" (למשל - במיילים או נקודות של כרטיס אשראי או תכנית "נוסע מתמיד").

אם אני לוקח נסיעה סטנדרטית של משפחתי לישראל - למעט כרטיס הטיסה שהם NON REFUNDABLE, רוב ההוצאות האחרות (מלונות, רכב שכור וכיוצ"ב) הן REFUNDABLE (למעט מקרה של ביטול בשנייה האחרונה) או שהן משולמות רק במעמד הצ'ק-אין ו\או אחרי שההוצאה בוצעה.
כלומר - בסצנאריו כזה מה שביטוח כזה יחזיר לך זה חצי ממחיר כרטיס הטיסה. שזה כמה (בהנחה שאתה מדבר על כרטיס טיסה NON REFUNDABLE במחלקת תיירים) - 500$? 700$?
המחיר של פוליסת הביטוח + התוספת של "ביטול מכל סיבה" יהיה די קרוב למחיר הזה... כן - חברת הביטוח תרצה ממך בגיזרת ה 500$ לכל נוסע עבור חבילת הביטוח הזו.

אז בוא נבדוק 3 מקרים:

מקרה מספר 1: קנית כרטיסי טיסה, עשית ביטוח - והחלטת לבטל את הנסיעה "מכל סיבה". אם נגיד שכרטיס עלה לך 1000$, והביטוח עלה לך 400$ - אחרי ההחזר, ההפסד שלך יהיה 900$.

מקרה מספר 2: קנית כרטיסי טיסה, לא עשית ביטוח - וביטלת את הנסיעה. אם נגיד שהכרטיס עלה לך 1000$ - ההפסד שלך הוא 1000$.

מקרה מספר 3 (שהוא המקרה האופייני): קנית כרטיסי טיסה, עשית ביטוח - וכן נסעת. אם נמשיך עם המספרים שבדוגמאות למעלה - יוצר ש"סתם" שילמת 400$ על ביטוח שלא השתמשת בו. או, לכאורה - "הפסדת" 400$.
 

vinney

Well-known member
נו, ברור, זה לא היה לי הגיוני שיהיה דבר כזה...

מי שצריך ביטוח לביטול ״מכל סיבה״ מבטח נגד גחמות שלו כי כנראה שקרו דברים מעולם. סיכוי שיקרה מקרה ביטוחי הוא גבוה וחברות ביטוח הן לא צדקה.
 

Fellowship

New member
לא היה לך הגיוני שיהיה דבר כזה שהעובדה היא שהוא קיים?

הדוגמאות המספריות של בוסטון הם לא מדוייקות, בלשון המעטה, ככל הידוע לי, בינתיים לפחות.
להבנתי, הביטוח עולה כ 6%-10% מהעלות ששולמה והוא מחזיר כ 60%-80% מהעלות.

שום חברת ביטוח היא לא ארגון צדקה ושום ביטוח שנמכר הוא לא לרווחת הכלל,
כל החישובים האקטואריים הם לב ליבה של חברת הביטוח, אחרת חברת הביטוח לא היתה קיימת.
גם בביטוח מסוג זה, הסיכון מגולם במחיר ולכן הגיוני שהביטוח הזה יעלה יותר.

דווקא את הביטוחים שתמיד מציעים כתוספת בתהליך רכישת כרטיסי הטיסה,
קרי, ביטוח במקרה של מחלה, אני אף פעם לא רוכש, אולי כעת יש הצדקה לביטוח הרחב יותר, בבדיקה,
בישראל מצטמצמת האפשרות לרכוש אותו לאחרונה:
https://www.themarker.com/markets/1.8526112

"אם התלבטתם בנוגע להזמנת כרטיס טיסה למזרח הרחוק בגלל התפשטות מגיפת הקורונה ותיכננתם לפתור את הדילמה באמצעות רכישת פוליסת ביטוח ביטול טיסה - אז מהיום גם האפשרות הזו כבר לא ממש קיימת.
דווקא בימים בהן הפוליסה הזו נדרשת במיוחד, החליטו חברות הביטוח הפניקס והראל כי הן מבצעות שינוי מרכזי במדיניותן כלפי הנוסעים בנוגע לביטוח ביטול טיסה: הפניקס לא תאפשר את רכישת הפוליסה ליעדי המזרח הרחוק ואילו הראל משהה את מכירת הפוליסה המדוברת לכלל היעדים בעולם. הסיבה לשינוי מדיניות הזה היא כמובן ההערכה הריאלית כי נוסעים רבים יזמינו ובסופו של דבר גם יממשו את הפוליסה וחברות הביטוח יהיו חשופות לתביעות מוצדקות."
 

vinney

Well-known member
אני אשמח לראות קישור לדוגמא של פוליסה כזאת

ביטוחים שמציעים במהלך הרכישה זה הונאה, אתה מקבל את אותו הכיסוי מכל כרטיס אשראי נורמלי בלי שום תשלום נוסף. אני לא יכול לקרוא את הקישור כי אין לי כסף מיותר לשלם ל״המסמן״.
 

Fellowship

New member
בשמחה, אם וכאשר

אחליט לרכוש, אבקש את הפוליסה, אקרא את האותיות הקטנות וגם אשלח כאן כמובן.
בינתיים, על פניו, אני בספק אם ארכוש, האלטרנטיבה לא נוראית,
הכרטיסים (ישירים) עלו כ 1,450$ לכרטיס, אפשר לבצע שינוי תמורת 300$ לכרטיס,
כנראה שזה עדיף, אם בכלל נצטרך.

הזמנה של 4 כרטיסים עלתה 5,800$, אם נצטרך לשנות זה יעלה 1,200$,
אם נרצה לבטל, זה יעלה 1,200$ אבל במקום החזר כספי נקבל קרדיט לשימוש בתוך שנה ביונייטד.
(כלומר, כמו שינוי)

אם נניח עלות 6% פרמיית ביטוח "מכל סיבה", זה יעלה כ 350$,
ואם זה יחזיר 80% אז נקבל חזרה 4,640$, אז בעצם שילמנו כ 1,500$ (הפער הלא מכוסה פלוס הפרמייה).

כנראה שעדיף להשאר עם הסיכון של תשלום 1,200$ לשינוי,
במקום לשלם בוודאות 350$ ובמקרה של ביטול להפסיד עוד 1,150$ (הפער הלא מכוסה).

אבל אם הדיון הוא עקרוני, אז המקרה שלנו הוא לא כ"כ מייצג,
כי מבחינתינו לדחות את הטיסה זה משהו אפשרי ופרקטי, לעומת טיסות אחרות שבהן זה פחות רלוונטי לעיתים,
אם בכלל יש אם האופציה של דחייה תמורת קנס מסויים.

אגב, אתה לא חייב לרכוש מנוי לאתר, אתה יכול להרשם חינם ולקרוא עד 6 כתבות בחודש,
וחלק מהכתבות כלל לא נספרות.
 

Fellowship

New member
Classic Plan with Cancel Anytime

רועי מתפוז בפייסבוק שלח לי פרטים בנוגע לפוליסת Classic Plan with Cancel Anytime של Allianz Global Assistance,
פרמייה של 264$ והחזר של 80% מהסכום של 5,800$ בגין ביטול מכל סיבה,
הנ"ל כולל גם כיסוי כמו כל ביטוח רגיל (מצב רפואי, כבודה וכו', פחות מעניין).
&nbsp
יש להם כרגע החרגה לנושא הקורונה, אבל זה פחות רלוונטי לדיון העקרוני,
מה גם שלפי רועי אפשר פשוט להסביר שהביטול הוא בגין סיבות אחרות וזה יעבוד.
&nbsp
כך או כך, לפי החישוב בהודעתי הקודמת לאור נתוני הכרטיסים הספציפיים שלנו, כנראה שנוותר.
 

vinney

Well-known member
מעניין מה כתוב באותיות הקטנות...

אין לי מושג מי זה ״רועי מתפוז״, אבל זה מה שכתוב באתר של אליאנז:

One exception is if you purchase cancel for any reason travel insurance, which allows you to be reimbursed for most or all of your pre-paid, nonrefundable trip expenses if you cancel for virtually any reason (read the policy for exclusions). We don’t sell these plans online; please contact your travel agent if you need to purchase a cancel-for-any-reason plan from Allianz Global Assistance.

זה לא באמת ״מכל סיבה״, יש exclusions שצריך לוודא שלא חלים עלייך. מעניין שאת רשימת הexclusions הם לא שמו באתר...
 

Boston Guy

New member
ואם תמשיך משם לאתר של אליאנז ותכנס ל"עידכון הקורונה" שלהם...

Again, please note, most plans, including Cancel Anytime plans, contain general exclusions from coverage for any loss directly or indirectly due to any loss, condition, or event that was known or foreseeable when the plan was purchased, or due to an epidemic (for more information, see above). Further, most plans contain a general exclusion from coverage for losses directly or indirectly due to acts, travel alerts/bulletins, or prohibitions of any government or public authority except as expressly covered. As such, travelers should
review their plan and contact us with any questions.
 

vinney

Well-known member
זה בדיוק הסייג שחיפשתי...

"מה, התחרטת ולא רוצה לנסוע? אבל ידעת את זה כבר לפני חודש כשקנית את הפוליסה, אחרת למה היית קונה אותה?"
 

Fellowship

New member
כפי שראית במורד האשכול, הביטוח קיים, עובד וחסך לאייל כסף


אני בטוח שחברות הביטוח תמיד ינסה להתנער מתשלום,
צריך להכיר את הסייגים מראש ולדעת לספק את הסיבה שלא מוחרגת,
וכן, כאשר מדובר בביטוח "מכל סיבה", לא חייבים בכלל לספק את הסיבה (כפי שאייל ציין),
אבל אם רוצים להיות חכמים ולא רק צודקים, כדאי להכין מראש תשובה שלא מוחרגת.
 

Fellowship

New member
נושא הקורונה לא רלוונטי, כפי שציינתי.

הנושא הוא עקרוני, הביטוח היה קיים לפני הקורונה ויהיה קיים אחריו.
ספציפית כעת, כל עוד ארגון הבריאות העולמי לא הכריז על ישראל כאיזור סגור/מוכה אסון/Whatever,
אין בעיה להפעיל את הפוליסה הנ"ל, פשוט כאשר מבטלים יהיה מטופש לומר שהסיבה היא "פחד מקורונה"

&nbsp
&nbsp
 

Ani15

New member
אני לא בטוחה שאתה צודק

בישראל חלק מהחברות הפסיקו למכור את הפוליסות האלה (ביטול מכל סיבה) בגלל התפרצות הקורונה, וחלק הפסיקו למכור אותן רק למזרח. תבדוק את האותיות הקטנות לפני שאתה קונה (ומכיוון שמאז אתמול יש קורונה בישראל, מי יודע).
 

Fellowship

New member
לא רלוונטי לדיון העקרוני בנושא ביטוח ביטול מכל סיבה.

וספציפית בנוגע לקורונה כעת, צריך לבדוק כמובן, אם מישהו רוכש.
 
למעלה