ביטול/סיום חוזה שכירות שלא עקב הפרה כלשהי מצידו של השוכר.

ApplePie777

New member
ביטול/סיום חוזה שכירות שלא עקב הפרה כלשהי מצידו של השוכר.

היי לכל חברי הפורום.

רציתי לחדד לעצמי את הנקודה הזאת. אני המשכירה, עומדת לקראת (אולי) חידוש חוזה עם השוכרים הנוכחיים לשנה חמישית. למען האמת, עד היום לא ממש נתתי את דעתי על הסעיף האופציונלי הזה, כנראה מהסיבה הפשוטה שזה היה פחות רלוונטי מבחינתי.

הפעם, לראשונה, אני כן מעוניינת ורואה צורך להכניס את הסעיף הזה לחוזה שלי איתם, ליתר ביטחון - בין אם זה כי ייתכן ונרצה למכור את הדירה או לחילופין להכניס אליה את אחד מבני משפחתי למגורים.

האם אני אכן יכולה ובאפשרותי להוסיף את זה וגם צריכה לציין זאת במפורש בחוזה, או שמספיק מה שחוק השכירות והשאילה קובע - שניתן לסיים בהתראה של 90 יום מראש? (או שמא החוק בעניין הזה מתייחס למשהו אחר?)

האם טכנית, וגם בכלל, אני רשאית להכניס את הסעיף הזה גם במקרה בו לא אמכור את הדירה או אכניס בן משפחה אלא ארצה להביא שוכר חדש במקומם? האם אוכל ליידע את השוכרים 90 יום מראש ובמקביל להראות את הדירה לשוכר פוטנציאלי? אני מניחה שמן הסתם זה מותר לי לאחר שהסעיף כבר הוכנס לחוזה, נכון?
פשוט הייתי רוצה, מהשיקולים שלי, לשמור לעצמי גם את האפשרות להחליט שאני רוצה לסיים איתם לפני הזמן ובלבד שאוכל להכניס במקומם שוכר חדש בזמן.

אדגיש ואציין שכיום, מופיע בחוזה סעיף שנוגע רק לשוכרים, שמאפשר להם לצאת מהחוזה לפני תום השנה בהודעה של חודשיים מראש (ויתרנו להם על מציאת מחליף), וכאמור לא הכנסתי עד היום סעיף דומה שמתייחס אליי, המשכירה.

אשמח להבין כיצד אני אמורה לנסח את התוספת הזו לסעיף הסיום לפני תום תקופת השכירות.
 

im mitzi

New member
בחידוש חוזה ללא אופציה את יכולה לעשות מה שאת רוצה

אם בכל חידוש חוזה לא ציינת כלום אלא רק שאתם מחדשים חוזה אז אין לך בעיה, אם החוזה חודש עם אופציה לשנה נוספת באותם תנאים את לא יכולה לחזור בך.
בכל מקרה במידה ואת מחדשת את החוזה את יכולה לשנות את הסעיף ולהגיד שהמשכיר והשוכר מסכימים כי ניתן להודיע על סיום החוזה בהתראה כתובה של חודשיים מראש ובעצם להפוך את הסעיף להדדי.
&nbsp
בנימה קצת אישית, אנחנו מכרנו דירה עם השוכרים ככה שמכירת דירה לא אמורה להיות שיקול לסיום החוזה ולרוב מקובל להעביר את הנכס לאחר כמה חודשים ולא מיידית, אלא אם זו דירה להשקעה ואז אפשר מיידית עם הדיירים.
 

ApplePie777

New member
הבנתי, תודה רבה!

כן ציינו בכל שנה איתם סעיף של אופציה להארכת השכירות לשנה נוספת שתידון כך וכך ימים לפני תום התקופה, אבל לא הוספנו שם שזה באותם תנאים וכדומה.

בכלל, אני מדפיסה כל שנה מחדש את כל החוזה ולא מנסחת רק זיכרון דברים. סתם בחירה שלי. בכל מקרה, ניתן להסכים שגם מהצד שלי ההתראה תהיה חודשיים מראש ולאו דווקא 90 יום לפחות בהתאם לחוק? אגב, ההתראה חייבת להיות כתובה או שיכולה להינתן גם בע"פ בטלפון?
 

ApplePie777

New member
שאלה אחרת, ברשותך.

אשמח אם תוכלי להשיב.

בגמר חוזה, בהתאם למה שאומר החוק, האם אני אכן רשאית להשיב לשוכרים את הערבות (שטר החוב) בתוך 60 יום ממועד היציאה שלהם מהדירה?

בסעיף המלא בחוק מצויין "בתוך 60 יום ממועד השבת הדירה המושכרת לרשותו או עד למועד שבו נפרעו חובות השוכר, לפי המאוחר". אני מניחה שזה אומר שגם אם הם סגרו את כל התשלומים השונים, עדיין עומדת לי הזכות להחזיק בערבות עד 60 יום, נכון? כמובן במטרה לבדוק בנחת את מצב הדירה גם לאחר שהם עזבו.

האם מקובל בסיום ההתקשרות להחתים את השוכרים על טופס בו הם מצהירים שאין ולא יהיו להם כל דרישות, טענות או מאנות מכל סוג שהוא כלפיי כמשכירה, או שמספיק מה שמצויין בחוזה לגבי תנאי מימוש הערבות במידת הצורך ?

אה, ורק כדי לוודא - לא חובה לציין בחוזה עצמו את עניין השבת הערבויות בתוך 60 יום ומספיק שזה לשון החוק, נכון?
 

קלייטון.ש

Well-known member
כעיקרון החוק קובע את המינימום

ואלא אם כתוב בפירוש שמותר להקל - בדרך כלל לטובת השוכר - אז אסור להכניס תנאים יותר גרועים לשוכר ממה שהחוק נותן לו.
מה שכתוב בחוק לא חייבים לכתוב בחוזה אבל רצוי, ולו לידיעת הצדדים.
לא שמעתי שמחתימים את השוכרים על משהו בסיום השכירות, וגם לא ברור למה ששוכר יחתום בשלב זה על משהו. מה יקרה לו אם לא יחתום?
 

ApplePie777

New member
כן, אני מבינה.

גם לגבי עניין ההחתמה בסיום החוזה. אוקיי, באמת החוזה אמור לספק.

בכל אופן, באשר למה ששאלתי על פרק הזמן בו אני יכולה להחזיק בערבויות עד שאשיב לשוכרים, האם אני אכן יכולה לעשות זאת במשך 60 יום?
ואם הם שילמו את כל החשבונות בגמר החוזה, "לפי המאוחר" (כפי שכתוב בחוק) יאפשר לי להמשיך ולהחזיק בערבות שתוחזר בתוך פרק הזמן הזה הנקוב בחוק? אני רוצה לוודא שהבנתי נכון.

 

קלייטון.ש

Well-known member
כך עולה מלשון החוק

אז אם השוכר לשעבר ידרוש את החזר הערבות קודם ל-60 יום, תוכלי להגיד לו שככה כתוב בחוק.
אבל כמי שעומד בצד השוכר, אציין שאם הערבות היא בנקאית היא עולה כסף לשוכר ובכל מקרה היא סוגרת לו כסף. אז הייתי מציין שראוי שאם המשכיר ראה שהכל בסדר - ובדרך כלל הכל בסדר ביום היציאה מהדירה - ראוי שיחזיר את הערבות ביום היציאה. כי אחרת השוכר מפסיד כסף סתם, בלי שהמשכיר הרוויח משהו.
 

ApplePie777

New member


תודה רבה!

אצלנו יש שטר חוב, ככה שאוכל להחזיק בו בפרק הזמן הזה. לצערי, גם לנו לא צלחה הליכה לכיוון ערבות בנקאית. ידוע לי שלא מעט שוכרים מסרבים לזה, מהטעמים המוצדקים מבחינתם.
 
למעלה