ביקור אצל אלרגולוג

א אוהל

New member
ביקור אצל אלרגולוג

שלום, יש לי תינוקת בת כמעט שנה שאלרגית לחלב פרה/עזים/כבשים דרך החלב שלי (היא יונקת) וכן היו לה תגובות אלרגיות למזון שקיבלה ישירות (מלון למשל). היו לה עוד רגישויות דרך החלב שלי שכנראה עברו. הופננו ע"י רופאת הילדים לאלרגולוג במרפאת חוץ בביה"ח. אשמח לשמוע מה מצפה לנו בפגישה ראשונה עם אלרגולוג - למה נהוג לעשות טסטים עוריים? האם יעשו לה גם בדיקת דם? קראתי שרק בכ-60% מהמקרים של אלרגיה לחלבון החלב מתגלים נוגדני IgA. מה לגבי מזונות שהיא עוד לא נחשפה אליהם ישירות - כמו ביצים, בוטנים וכו' - האם ניתן לבצע תבחין עורי לבדיקת אלרגיה אליהם או שאין מנוס מלנסות ולראות מה התגובה?
 

mulani

New member
אם את יודעת שהיא אלרגית למוצרי

חלב אז למה לבדוק בעור? (בדם מה הכפת ברגע שלקחו לה אפשר לבדוק מה שרוצים ללא אי נוחות נוספת). בתי אלרגית לכל מוצרי החלב - גילינו דרך החלב שלי - והענקתי אותה ארוכות שלא להסתבך עם תחליפים וסיפורים. בהצלחה. למיטב ידיעתי יש גם חוסר סבילות (?) intolerance שלא בדיוק אלרגיה אלא חוסר יכולת לאכל / לפרק מזון מסויים ולא חושבת שתגובת הגוף אותו דבר כמו אלרגיה שאז מקבלים תגובה אלרגני של הגוף לחומר בבדיקות. בסופו של דבר אבל צריך להימנע מהמזון.
 

א אוהל

New member
מתישהו האלרגיה לחלבון החלב

הרי אמורה לעבור, לא? (אמרה אוהל בתקווה...) נראה לי עם פחות תופעות לוואי לבדוק דרך העור אם זה כבר עבר מאשר נסיונות שלי לאכול מוצרי חלב (לפני חודשיים אכלתי חמאה שאין בה כמעט ובכלל חלבון חלב. היא צרחה יומיים). אני יודעת שהיא לא אלרגית לחלב במגע.
 

mulani

New member
אצלנו לא עבר

שוב יש הבדל בין אי סיבולת לעומת אלרגיה. לפי הכתוב תקווה היא שאלרגיות יכולות לעבור. האי סיבולת לא כל כך ברור. גם אם יבדקו אותה לא אומר שאין לה בעיה של אי סיבולת. התופעת נפמעת כמו של בתי שהיה עניין של אי סיבולת ולא תופעות של אלרגיה (פריחה, התנפחות וכו') אני הייתי צריכה לא לאכול כלום כלום כלום - לא משנה כמה המומחים היו אומרים שזה מאד נדיר ובלה בלה בלה. כל מה שקשור לחלב - casein גם וכל מוצרי החלב של כל החיות (טוב, פרה או עז) ללא קשר ללקטוז (לא ניסיתי חלב נאקה). גם מה שהיה כתוב עליו חלבי אפילו אם לא היה מרכיב חלבי בעסק. אם היא כזאת רגישה אז למה להתנסות? לא מגיע לכם לישון ולהיות שפויים? אני זוכרת היטב את הימים ולילות שלא ירדה לי מהידיים. פשוט לא לגעת במוצרי חלב. תוכלי שקדים וקיטניות/עדשים וכו' בשביל הסידן. תהפכי למומחית של מרכיבית בתוויות. תשני. באמת מאחלת לכם הצלחה. בכל מקרה ממליצים בשביל שיהיה סיכוי לעבור שלא יהיה גירוי או חשיפה לעניין הבעייתי שהגוף לא יתגרה שוב ושוב.
 

kivity

New member
אלרגיה בתינוקת

שלום לדאבוני לא אוכל לומר מה רופא אחר יעשה על פי רב נהוג לבצע תבחיני עור כלומר טפטוף ודקירה שטחית אם יש אלרגיה מסוג IGE אז הבדיקה תתן תגובה בכמעט 100% לעיתים גם מבצעים בדיקות דם אם היא לא נחשפה אז לא נהוג לבצע בדיקה פרופ' קויתי
 
למעלה