בירוקרטיה של טיול לפני חזרה

Fellowship

New member
בירוקרטיה של טיול לפני חזרה

אישתי רופאה וחוקרת שמבצעת תת התמחות ב NIH ובבית חולים נוסף ב D.C, אנו נמצאים בארה"ב קצת יותר מ 3 שנים (ויזות J1/J2 בעבר ולאחר מכן קיבלנו Waiver ועברנו ל H1B/H4), מתכננים לחזור לישראל בסוף קיץ הבא (באיזור ספטמבר 2021), ולפני החזרה אנו מתכננים Road Trip של כ 3 חודשים ברחבי ארה"ב (זוג + 2 בנות בבית ספר יסודי). אנו נמצאים כעת בתהליך הארכת אישור השהייה שלנו בארה"ב, בפועל הבקשה שהוגשה ל USCIS היא הארכה לשנתיים וקצת, עד ספטמבר 2022, סבירות גבוהה שהיא תאושר, אבל התכנון בפועל (שמתואם גם עם המעסיק) הוא המשך עבודה רק לעוד שנה אחת מהיום, וההארכה לשנתיים וקצת היא רק מטעמי נוחות, למקרה שנתחרט ונרצה להשאר יותר. תכנון הטיול הינו בוסרי לחלוטין בשלב זה, וצריך עוד לבדוק את הסוגיות הלוגיסטיות, כגון היכן לאחסן את הציוד שלנו וכיצד לשנע אותו לישראל מרחוק, עד כמה פרקטי לתכנן למכור את הרכב ממש בימים האחרונים של הטיול, לפני העלייה לטיסה לישראל וכו'. אבל אשמח לשמוע דעתכם בנוגע לסוגיות הבאות: 1. להבנתי, אישור השהייה תלוי המשך העסקה, קרי, במידה ואישתי תפסיק לעבוד ביוני 2021, אז גם אם אישור השהייה הוא עד ספטמבר 2022, זה לא רלוונטי, הוא מתבטל ברגע שההעסקה הסתיימה, ומרגע שהיא הסתיימה, ע"פ חוק אנו צריכים לעזוב את ארה"ב במהירות האפשרית, כאשר בחוק אין הגדרת זמן, אבל הפרקטיקה היא שיש Grace Period של 30 ימים להתארגן ולעזוב. האם הנ"ל נכון? 2. בהנחה והנ"ל נכון, ואנחנו ממש לא מתכוונים לטייל כשב"חים, מה גם שיש גם את עניין ביטוח הבריאות שיתבטל, ולא נשלם אותו במלואו בעצמנו (COBRA), האם האופציה היחידה שלנו להוציא לפועל את הטיול הנ"ל, הוא לסכם עם המעסיק על חל"ת של 3 חודשים, או שיש אופציות נוספות? האם שינוי סטטוס מ H1B/H4 לתייר (B2) זה פתרון ריאלי? התהליך עצמו לוקח מספר חודשים, אבל אם אני לא טועה, לאחר הגשת הבקשה זה חוקי להשאר בארה"ב, עד קבלת התשובה. (וגם אם כן, יש את הבעיה של הביטוח הרפואי, ואני לא בטוח שרכישה עצמאית, לא בהכרח אופציית COBRA, היא פתרון טוב) 3. נתקלתי בנושא ה Departing Alien Clearance (Sailing Permit): https://www.irs.gov/individuals/international-taxpayers/departing-alien-clearance-sailing-permit להבנתי, אישתי (H1B) חייבת לקבוע פגישה פיזית ב USCIS כדי לקבל את המסמך, שבלעדיו היא לא תוכל לטוס לישראל, ואת המסמך הזה נצטרך לתכנן לקבל תוך כדי הטיול, כי צריך לעשות זאת לפחות שבועיים לפני הטיסה ולא יותר מחודש לפני. לא שנבדוק את האכיפה של הנושא, אבל מתוך סקרנות, האם זה באמת נושא קריטי? תודה רבה.
 

vinney

Well-known member
המם...

1. נכון. &nbsp 2. כמה שאלות שאלת פה. &nbsp קודם כל בקשה לשינוי סטטוס לא מאריכה את הסטטוס הנוכחי באופן אוטומטי, ואם תסורב - אז אתם תחשבו כשוהים לא חוקיים מיום סיום הסטטוס המקורי (דהיינו סיום העבודה). הסייג היחיד הוא שזה לא נחשב לתקופת השהיה הלא חוקית לinadmissability, ז״א זה לא אמור לפגוע בכם בעתיד, כי לכאורה פעלתם נכון. אבל עם הממשל הנוכחי לך תדע. אבל כן, טכנית שינוי סטטוס כזה ריאלי. &nbsp במקרה ותשנו סטטוס עדיין תהיה לך בעיה של הביטוחים, ואני חושב שאופציית חל״ת עדיפה מכל הבחינות. &nbsp 3. מעולם לא נתקלתי במישהו שעשה את הפרמיט הזה.
 

Fellowship

New member
רבה, אחדד:

1. 30 ימים זה אכן תושב"ע ולא משהו כתוב? &nbsp 2. א. נכון, שינוי מ H ל B1 לא מאריך את סטטוס ה H וגם כל ההמשך שכתבת נכון, רק לחדד שאנו לא מעוניינים להאריך את ה H אלא לוודא שלאחר הגשת הבקשה לשינוי מ H ל B, מותר לנו להשאר בארה"ב כל עוד הבקשה עדיין בטיפול (שיכול לקחת מספר חודשים). &nbsp ב. בהחלט חל"ת עדיף וזה מה שנבדוק, אני רק רוצה להבין האם יש אופציות נוספות פרט לחל"ת ושינוי סטטוס ל B (את השינוי ל B לא נראה לי שנבצע, בגלל הביטוחים), או שאין אופציות נוספות. &nbsp 3. מעניין, זו יכולה להיות בירוקרטיה לא נוחה במהלך הטיול, יש אפשרות לבדוק (לא שאלת קיטבג ל USCIS) האם זו אות מתה?
 

vinney

Well-known member
המם...

אני לא עורך דין וכו.... 1. זה תושב״ע שלא מעוגנת בשום חוק ככל הידוע לי. שמעתי על 30 יום, 60 יום, ולא בטוח אם לאיזה מהם יש איזהשהו סימוכין בכתב מהרשויות. 2. זה לא בדיוק נכון. האישור ניתן בדיעבד, ז״א אם הבקשה תאושר - אז מותר היה לכם להשאר כל עוד הבקשה בטיפול. אבל אם הבקשה לא תאושר - אז אסור היה לכם להשאר. ז״א מה שאמריקאים אומרים פה בעצם זה שהם לא חייבים לכם כלום ואם יבוא להם להכריז עליכם כשב״חים - אין ולא תהיה לכם שום דרך להתגונן. 3. לא הייתי שואל שאלות קיטבג, למרות שאני יודע שאתה טוב בזה. פשוט תתעלם. אני מכיר אישית אנשים שחזרו מרילוקיישנים בלי להתעסק בדבר הזה, והגיעו בלי שום בעיה לארה״ב שוב אחרי זה, כולל לרילוקיישנים והגירה.
 

Fellowship

New member
1. תודה. 2. השאלה היא

האם במקרה של דחייה, עצם העובדה שהיינו בלימבו יכולה להזיק לנו בעתיד. אבל בכל מקרה לא נראה לי שנבחר במסלול הזה, לכן אפשר לדלג על הנושא, והשאלה האמיתית היא האם יש לנו אופציה נוספת פרט לחל"ת. &nbsp 3.
ברור שאת USCIS לא אשאל שאלות קיטבג, אני מנסה להבין האם יש אפשרות כלשהי לבדוק האם מדובר באות מתה, או שיש דברים בגו ואכן עושים לאנשים בעיות בנושא (כנראה אנשים שלא אתה ולא אני מכירים).
 

davidpo82

New member
Fellowship

אהלן, פניתי אליך בפרטי. מוזמן לחזור אליי במייל אם רלוונטי. תודה רבה!
 
למעלה