בית הלל ושמאי וסוכת דוד המוקמת

david999

New member
בית הלל ושמאי וסוכת דוד המוקמת

בית דוד שלום לכולם , שני גישות מרכזיות ביהדות של התודעה : 1)בית הלל -כמודעות הפועלת לעיצוב העולם מתוך העולם , בית הלל או כהליכת המודעות - מושג ב-``כהילכתה`` . גישה של תודעה הפועלת לפי התקדמות התהוות העולם ואף ידועה בשם ``אשכנז`` שזה גם פירושה . 2)בית שמאי - גישת חוקי התודעה המהווים את מכלול היקום הפועל ליחסי,שבמשולב יוצרים את המרחב הזמן המציאות הנתפשת את הכלי התופש (אותנו) , וכל הפרמטרים של הכלי התופש מתוך כך , דהיינו רגשות מחשבות הכרה , כולל כל החוויות האפשריות , (הרוחניות ההארות המסעות האסטראלים וכו`), גישת הקבלה או תורת הכהנים , גישה זו של חוקי התודעה והיקום הסובב לה ובתוכה , ידועה כגישת לימוד סודות מבנה התודעה שבתוכה (היקום) הפנימי יורד כנקודות הבדלה של התודעה ומכונה בשם ספרד הנמצאת בתוך הפרדס . שני מושגים אלה וגישות אלה ביהדות הם מימי התנאים ובית שני . והם מודגמים בתורה כאשר משה בא לפרעה אם מטה האלוקים , והפך את מטהו לנחש , צורת בית שמאי או ספרד , הכנסת חוקי התודעה ליישום . כנגדו באו חרטומי מצריים ואספו את כל הנלמד בעולם גישת הלל , והפכו גם את המטה שלהם לנחש , ואז מטה האלוקים בלע את מטות החרטומים . כלומר סך כל הידע הנצבר בעולם תמיד יהיה כפוף ליוצר חוקי העולם , מימי בית שני עמלים על שילוב יישום בית הלל ובית שמאי , תהליך שבסיפור בריאת העולם מופיע כיחס לששת ימי הבריאה עליהם נאמר : ``טוב מאוד`` כאשר הטוב - מסמל את חוקי התודעה בית הילל. והמאוד מסמל את מרחבי הקיום האפשריים . כך שעל כל יהודי היה מוטל עול מלכות שמים , שהוא תיקון פרטי שמאי - ותיקון כללי הלל . ועל זה התפילה נקראה בכל נפשך ובכל לבבך ובכל מאודך נפשך ולבבך , מישור התיקון הפרטי בית שמאי חוקי התודעה = ההלכה . ולעומתם מאודך תיקון בית הלל התיקון הכללי . בשנות התשעים הרבי מילובביץ סיים עבור כולנו את התיקון הכללי , את תיקון הילל , ונשאר לכל אחד רק את תיקונו האישי בית שמאי ההלכה נפשך ולבבך . גישתי הפרטית היא של יישום השילוב בין הלל ושמאי , לא כהלכה ולא כהילכתה , אלה בכהלכה , הכוללת את בית הבריאה , ראיית בית ישי , לכן גישתי נתקלת בחוסר הבנה מכל הצדדים , עולם הרוח הגשמי הלל , ועולם חוקי התודעה שמאי , למרות צדקת שניהם שילובם הוא הקובע , לאחר התיקון הכללי , מישור התיקון הפרטי מתערבב אם התיקון הכללי , מושג כניסת שער הנון של טומאה , וכמו שציינתי במקרה מטה משה והנחש , ישנה התמודדות בין תפישות היקום והתודעה השונות ,לכן ישנה מחלוקת בעמינו לגבי היישום שהיא יוצרת את כל הויכוחים בינינו לבין עצמנו . אולם רק דרך בית ישי שזו דרך הכרעות הלב , היא זו המקימה את סוכת דוד הנופלת , וביאת משיח בפועל . למנסים להיכנס אל ראשי ולדרך זו הדרך פתוחה , שאלו שאלות ענייניות שלא רק באות מתוך תפישת עולמכם , והצטרפו לישוב המחלוקת ולאיחוד העם . דוד
 
למעלה