בית משפט זיכה כונן מד"א שנסע בשול לת.ד.

  • פותח הנושא FM27
  • פורסם בתאריך

FM27

New member
בית משפט זיכה כונן מד"א שנסע בשול לת.ד.

בית משפט לתעבורה בי-ם זיכה אתמול כונן מד"א שנסע בשול בכביש 1 ( ת"א - ירושלים) לתאונת דרכים ונעצר באופן אישי ע"י ראש אגף התנועה במשטרת ישראל ניצב אבי בן חמו. ראש אגף התנועה רשם דו"ח למתנדב- כונן, על כך שנסע עם אורות וסירנה בדרך לת"ד (שלאחר מכן בוטל), ואף זימן אותו למשפט בעוון "הפצת אורות מהבהבים שלא בשעת מילוי תפקידו" את הכונן ייצג עו"ד דרור שוסהיים מירושלים שמייצג חלק מאנשי מד"א/הצלה/זק"א באופן קבוע. הדיון התנהל בפני השופט טננבוים, כאשר עו"ד שוסהיים עמד על כך שיש לזכות את הנאשם מכל אשמה. לדיון שהיה אמור להתקיים אתמול, זומן ראש אגף התנועה כדי להחקר על הדו"ח. בסופו של דבר לאור תכתובות שהיתה בין עו"ד שוסהיים ובין נציגי המשטרה, החליט ראש אגף התנועה בהתייעצות עם ראש אגף תביעות תעבורה בירושלים, כי אכן אין עילה לקיום הדו"ח. ואכן בית המשפט זיכה מכל אשמה את הנאשם - כונן מד"א. בית משפט אף שקל להטיל הוצאות על המשטרה בגין דו"ח זה, אך בכדי להשאיר את היחסים טובים עם נציגי המשטרה הוחלט כי במקרה זה לא ידרשו הוצאות לטובת הנאשם.
 

afiksambol

New member
נשמח אם תוכל להביא את הטיעונים

לפיהם זוכה המתנדב, כיוון שעד כמה שאני יודע נוהל הפעלת הכוננים אוסר על כונן ברכבו הפרטי לבצע עבירות תנועה ומשליך את כל האחריות על הכונן עצמו...
 

FM27

New member
אכן

מבחינה חוקית אין הרשאה לכונן מד"א ברכבו הפרטי לנוע בשול, מכיוון שרכבו לא מוגדר כרכב בטחון, אינני יודע מה היו בדיוק הטיעונים, אך אם הוא זוכה בערכאה משפטית, ועוד מול ראש אגף התנועה במשטרה, כנראה שהיתה סיבה טובה לכך.
 
אני לא קונה את הסיפור-

עם זה היה נכון הרי הפסיקה היתה מעוררת רעש גדול, נא לפרסם כאן את הפסיקה אחרת נחשוב שמדובר בסתם כותרת משונה משהו, בכל מקרה רכב שנהגו מבצע עברות תנועה כולל נסיעה על השול - יקבל דו"ח תנועה.
 
לא הגיוני משפטית..

במידה ואכן התובע המשטרתי מחליט כי אין עילה למתן דו"ח אז...אין משפט , אין פס"ד ואין "זיכוי" כביכול שכן התובע מודיע לשופט על ביטול הדו"ח וזה מצידו דוחה את התביעה או מבטל אותה ובמקרה כזה , מראש אין "הוצאות" לצד זה או אחר וכמו כן ביטול דו"ח שאינו מהווה פס"ד אינו מהווה תקדים (בכלל פס"ד שלא ניתן ע"י בית משפט עליון אינו מהווה תקדים).
 
למעלה