בית משפט קבע כי אופנים חשמליים הם "רכב מנועי" בהתאם לחוק

בית משפט קבע כי אופנים חשמליים הם "רכב מנועי" בהתאם לחוק

הפיצויים.

לאחרונה נכנס לתוקף תיקון לתקנות התעבורה בעניין רכיבה על אופניים חשמליים שיש לו חשיבויות ומשמעויות רוחב לגבי ההיתר לרכיבה ועל תוקפה של רכיבה במצבים שונים.
לעומת כלים כגון קלנועית, רכינוע (סגוואי) או גלגינוע ( קורקינט) שם עדיין פטר המחוקק מחובת רישיון נהיגה , קבע המחוקק הסדרים מיוחדים לגבי רכיבה על אופניים חשמליים – אופניים עם מנוע עזר.
לגבי אילו קבע המחוקק כי לא ינהג אדם באופניים שבהם מותקן מנוע עזר או יחזיק בהם בבעלותו, אלא אם כן מלאו לו שש עשרה שנים או יותר והתקיים בו אחד מאלה: ניתן לו רישיון נהיגה לסוג רכב כלשהוא לרבות רישיון נהיגה שאיננו בתוקף, ולמעט רישיון נהיגה לטרקטור, מכונה ניידת, או מלגזה ,עמד בהצלחה בבחינה עיונית לאחת מדרגות רישיון הנהיגה לכלי רכב למעט אותם כלים המוזכרים לעיל, או ניתן לו אישור מאת רשות הרישוי על עמידתו בהכשרה לנהיגה כאמור, בעניינים המחוייבים באותה בחינה עיונית.
במילים אחרות, כבר לא כל אחד יכול לרכב על אופניים חשמליים. לבד מתכונותיהם של האופניים שצריכות להתאמים לדרישות החוק, גם הרוכב עצמו צריך להיות מבוגר מגיל שש עשרה שנים וכזה אשר בעל ידע ויכולת הבחנה בחוקי התעבורה , בסכנות בדרך וזכויותיהם של המשתמשים האחרים בדרך.

 

shlang

New member
זה הכל בתיאוריה, במציאות המצב שונה, רוכבים על

אופנים ומצפצפים על החוק ועל החיים שלהם
 

trilliane

Well-known member
מנהל
* לרכוב (כמו לרכון, לרכוש, לרכוס, לרחוץ...)

 
למעלה